Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Går mye turer med hunden, og har hele svangerskapet, ja helt siden uke 10 eller noe sånnt, vært plaget med magen når jeg går tur. Den føles "oppblåst", skikkelig... nesten så den sprekker😜 Kjennes ut som alt inne der strekkes til det maksimale. Får litt vondt i symfysen og nederst i magen, i musklene tror jeg. Er dette ligamentsmerter skal tro? Litt ekkelt, og har glemt å spørre jordmor om hva det er. 

Jada, jeg er førstegangs, å undrer meg over tingene som skjer med meg😉

Anonymkode: 43a63...c7c

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1088424-ligamentsmerter-hvordan-f%C3%B8les-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, _Bissy_ skrev:

Hos meg har det kjentes som mensensmerter nederst i magen og bakover i korsryggen. Også som smerter i lysken som stråler nedover innsiden av lårene..

Gikk det helt over, eller gjorde det litt vondt hele tiden? 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk det helt over, eller gjorde det litt vondt hele tiden? 

Jeg er nå i uke 17 og har det ofte. Når det først setter i gang varer det som regel hele dagen.. så har jeg kanskje et par dager uten og så begynner det igjen 😛

Annonse

3 minutter siden, _Bissy_ skrev:

Jeg er nå i uke 17 og har det ofte. Når det først setter i gang varer det som regel hele dagen.. så har jeg kanskje et par dager uten og så begynner det igjen 😛

Høres mer ut som livmoren din som vokser, det kan gi menssmerter. Ligamentsmerter er senene som sitter fast i livmoren som strekkes det skal ikke gi menssmerter.

Anonymkode: c1472...ff0

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som livmoren din som vokser, det kan gi menssmerter. Ligamentsmerter er senene som sitter fast i livmoren som strekkes det skal ikke gi menssmerter.

Anonymkode: c1472...ff0

Ligamentsmertene er nok de som jeg kjenner i lysken. Er masse en skal kjenne på iallefall når en er gravid 😉

Ubehagelig vondt i magen, spesielt på siden. Å sitte gikk som regel bra, men å stå/gå/løpe var ubehagelig. Visste ikke hva det var, så jeg ringte føden. Fikk beskjed om at jeg måtte komme, da symptomene lignet på tidlige rier. Heldigvis var det bare ligamentsmerter, noe som ble bekrefter på ul da livmoren vokste voldsomt i 3-5 uker i mitt svangerskap..😊

Anonymkode: 81044...e2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...