Gå til innhold

Rød kjole i bryllup - upassende?

Anbefalte innlegg

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha, i vårt bryllup hadde vi alle varianter av faux pax. Vi hadde sommerbryllup og oppfordret til "fargerikt" antrekk. En barndomsvenninne av mannen kom i knall rosa minikjole. En kjæreste av en kompis kom i lang, sort kjole. Min kommende svigerinne kom i helt hvit kjole med slep (ja). Jeg tenkte ikke over noen av disse på selve dagen (var i lykkerus), men det ser unektelig litt snodig ut på noen av bildene. Jeg lurer også på hva min svigerinne tenkte på?! Vi skal i deres bryllup nå til sommeren, hun har instruert alle kvinner i familien til å gå i helgrønne kjoler.

Anonymkode: 65059...de7

Herregud. Så du kan ende opp med å kjøpe en dyr grønn kjole du aldri aldri bruker igjen. Hadde kommet i blått bare på trass!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Boomonster skrev:

Herregud. Så du kan ende opp med å kjøpe en dyr grønn kjole du aldri aldri bruker igjen. Hadde kommet i blått bare på trass!

Tenkte tanken. Men, jeg skal ta "the high road". Det blir grønt og glamorøst. Tenker det er andre familiemedlemmer som fikk med seg hennes lille tabbe (?) i vårt bryllup. Så kan de også se at jeg ikke er hevngjerrig :-p

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte tanken. Men, jeg skal ta "the high road". Det blir grønt og glamorøst. Tenker det er andre familiemedlemmer som fikk med seg hennes lille tabbe (?) i vårt bryllup. Så kan de også se at jeg ikke er hevngjerrig :-p

Dersom du eventuelt har et gruppebilde med henne i og resten av familie, så kan du sikkert gi en innrammet kopi til svigermor og svigerfar slik at de kan få hengt det opp i stua :) 

Anonymkode: 0ff5c...b93

AnonymBruker
Skrevet

Regel om at man ikke skal ha rød, grønn eller sort kjole i et bryllup er utvannet, helhvit kjole synes jeg kanskje ikke er helt passende. Jeg synes det er verre når bryllupsgjestene stiller i bittesmå kjoler som heller egner seg på en nattklubb i et bryllup. 

Anonymkode: 4295a...8a7

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg ville vel også rett og slett vald ein annan kjole. Om ein må spørje, så veit ein egentleg svaret, tenkjer eg. Men eg må vedgå at førre gong eg såg gjestene til eit kongeleg bryllaup, så var det ofseleg mange som kom i anten svart, raudt eller kvitt. Forøvrig vil vel eg også seie at kjolen til Sonja her ikkje var slik merksemdskrevjande raud. Slik sett ville sikkert burgunderraudt vere ok, også, men som dei fleste seier: det er berre å velje noko anna!

AnonymBruker
Skrevet

Hadde selv unngått rødt, hvitt og svart for å ikke fornærme noen. Men om noen hadde kommet i rødt eller sort i mitt bryllup, hadde jeg ikke brydd meg. Hvitt synes jeg bruden kan få ha i fred. Hadde vel ikke "gjort noe med det" uansett, for hva skal man gjøre - tvinge de til å gå å skifte? 

Anonymkode: 7ffc1...f95

AnonymBruker
Skrevet
På 24.2.2017 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Min kusine skal gifte seg, og jeg har en fin rød kjole jeg gjerne vil bruke til anledningen. Det var ikke før idag det slo meg at det kanskje var noe litt rart med å bruke rødt i et bryllup, akkurat som det å bruke hvitt eller svart. Mener å huske at det å gå med rødt i bryllup skulle være upassende på noe vis - et eller annet med at man har hatt et forhold med brudgommen eller noe slik? I utgangspunktet tror jeg ikke kusinen min vil tenke noe over det hvis jeg har på meg den røde kjolen jeg tenkte å gå med, men jeg kan jo ikke vite det sikkert. Ønsker jo ikke å gjøre noe galt her, og det hadde jo vært dumt å ha snakk om kjolen og hvorfor jeg valgte å gå i rødt i bryllupet.

Tenker dere at det er greit å gå med rød kjole, eller bør jeg kanskje vurdere en alternativ kjole? Har et par andre i skapet som jeg sikkert kunne brukt, men denne røde synes jeg er veldig fin. Kjolen er for øvrig ganske lik denne her i farge og snitt: https://www.thehunt.com/finds/jevC2Z-red-dress

Anonymkode: 2fd6a...6bc

Hvis du tror det er upassende, så er det upassende... 

Anonymkode: a7806...f11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...