Holly Hobbie Skrevet 11. desember 2004 #1 Del Skrevet 11. desember 2004 Og jeg er bare 25 (snart 26, men likevel!). Betyr det at jeg kommer til aa bli helt graa innen jeg er 30?? Vet at pappa begynte aa bli graa i min alder, men han hadde nesten helt svart haar og jeg er moerk blond (hvis det har noe aa si?). Mamma har noen faa graa haar i tinningene, men hun er nesten 58.... Er det noen andre her som er saapass unge, men likevel har noen graa haar? Eller er jeg en freak?! Gaar det an aa kun ha to graa haar og slippe unna med det for en stund, eller betyr det at jeg er i ferd med aa miste pigmentene i haaret? Mamma nappet faktisk ut et graatt (i mitt tilfelle helt hvitt) haar for over ett aar siden paa meg, og har ikke sett noen andre graa haar foer naa.... Faar litt panikk, jeg! Noen som kan berolige?! :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Betty Boop Skrevet 11. desember 2004 #2 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg oppdaget mitt første grå hår før jeg fylte 20... Både mamma og pappa fikk sine første tidlig, og de har begge helt grått hår nå (54 og 56 år gamle). Nå er jeg 26 og jeg har endel grå hår, men det er bare jeg som ser det, bortsett fra når jeg tvinger venninne mine til å sjekke på nært hold, da må de innrømme at de ser noen. Jeg har også mørkeblondt hår. Jeg tror at hvis du har funnet to fargeløse hår, så er det ikke sikkert at de er "grå hår", det kan hende at de bare er døde. Mener i hvert fall at jeg har hørt noe sånt. Og i så fall kan det jo gå mange år før du får noen riktige grå hår. Så lenge du har få nok til å kunne plukke dem ut, så er det jo ikke noe problem. Og det tror jeg du kan berge deg på de neste 10 årene minst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. desember 2004 Fjo!! Naa ble jeg ganske lettet! Nei, de var ikke graa egentlig, men kritt hvite, saa det saa mest ut som jeg hadde bleket haarstraaene uansett! Takk for hyggelig svar! Ha en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 11. desember 2004 #4 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg oppdaget de første grå før jeg fyllte 20 (arvelig belasta, mamma gjordet det samme), og har nå(snart 28 år) noen flere, spesielt i tinningene. Jeg farger håret, men ville nok ha gjort det uansett. Det er vel strengt tatt ikke nødvendig, tviler på at så mange hadde lagt merke til mine grå, men for min egen del vil jeg gjøre det. Har ingen trøst til deg annet enn at det finnes mye god farge, så det er mye bedre å få grå hår enn å miste håret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bertine Skrevet 11. desember 2004 #5 Del Skrevet 11. desember 2004 Har hatt noen grå hår siden jeg ble født jeg:) Har fremdeles en tynn stripe med sølgrått hår i nakken..merkelig,.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. desember 2004 #6 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg fant vel ett grått hår da jeg var 20. Siden har jeg ikke sett noen. Tviler på at det har noe som helst å si. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CheapChampagne Skrevet 11. desember 2004 #7 Del Skrevet 11. desember 2004 Ikke ta det så tungt.. Det er sikkert leeenge til du får så mange grå hår at det synes. Dessuten så finnes detjo haugevis av gode hårfargingmidler som dekker grått hår 100% Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2004 #8 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg fikk mine første grå hår før jeg fylte 20 og nå, ti år etterpå har de formert seg.... for å si det pent...hehe. Er helt grå i luggen og ved tinningene. Men hårfarge er en suveren greie!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 11. desember 2004 #9 Del Skrevet 11. desember 2004 jeg har sånn..tynt, mørkeblondtlysebrunt hår (IKKE kommunegrått), men en dag fant jeg et tykt SORT ett i luggen... Hmm... Mystefistisk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 11. desember 2004 #10 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg fikk mine første grå hår før jeg fylte 20 og nå' date=' ti år etterpå har de formert seg.... for å si det pent...hehe. Er helt grå i luggen og ved tinningene. Men hårfarge er en suveren greie!!!!![/quote'] Er i samme situasjon... Hårfarging ruler!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 11. desember 2004 #11 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg fikk også "grå" hår før jeg var 20. Dvs grå hår er ikke grå, men hvite (fargeløse) fordi det ikke er pigment i dem. I kombinasjon med det vanlige håret ser det grått ut. Jeg ble helt sjokkert da dette gikk opp for meg, begynte å lure på om det var noe i veien med meg. Men har hørt fra flere frisører at det ikke er så uvanlig som vi kanskje tror. Jeg har mørkebrunt/brunsvart hår, så de hvite synes ekstremt godt på meg. Derfor farger jeg jevnlig, hver 6-8 uke. Hvis det går for lenge mellom hver farging, ser jeg tydelig ettervekst i "underhåret" ved tinningene. Kjipt, men hårfarge er som nevnt over en god greie. Så lenge du har så få grå, ville jeg satset på napping. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterenka Skrevet 11. desember 2004 #12 Del Skrevet 11. desember 2004 Jeg er eldre dame, men grå hår, hva så?¨ Hva gjør det og hvem bryr seg? Skal du farge håret, så bruk henna i alle fall, enten svart eller rødt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
showgirl Skrevet 12. desember 2004 #13 Del Skrevet 12. desember 2004 Fant mitt allerførste gråe hår når jeg var 25,det var KRISE Nå farger jeg håret men det er like deprimerende å se mine små grå dukke opp ved tinningen. Er snar å nappe de ut Det er nå gått et par år og de har blitt mange fler,men likevel ikke sååå mange(prøver jeg å trøste meg selv med... ) Ser også at de holder seg på ca samme plass,ved tinningen ca. Prøver å trøste meg med at det er nok verre å MISTE håret enn å få de grå. Dessuten,de grå håra er tykkere syns jeg enn de andre hårstråa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xavia Skrevet 12. desember 2004 #14 Del Skrevet 12. desember 2004 Er det noen andre her som er saapass unge, men likevel har noen graa haar? Jeg oppdaget to til tre grå hår i 24 års alderen. Fikk også litt hetta...men ikke så veldig. Det er jo ikke akkurat vanskelig å skjule. Jeg er nå 29, og har fortsatt ikke mer enn de to til tre grå hårene. Kanskje det er kommet noen flere...jeg farger håret hver annen måned, så det spiller ikke så stor trille uansett. Frisøren ser heller ikke noen fler, så da er det jo greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lene* Skrevet 13. desember 2004 #15 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg er 32, og har MANGE grå hår.. Heldigvis er jeg "lys" så det går lett an å skjule dem med striper... Oppdaget "eldingen" for 3-4 år siden... SUKK!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 13. desember 2004 #16 Del Skrevet 13. desember 2004 hvis du napper ut de grå hårene, kommer det 25 nye i "begravelsen". Jeg er 29 og har noen små grå på siden av hodet litt bak/over ørene. De finnes kun der, veldig rart. De er liksom inni håret, så de er ikke så synlig(men det at JEG VET om de, er jo frustrerende nok.....) I morgen skal jeg til frisøren og klippe/farge/stripe. Gleder meg!!!! Frisør er så sinnsykt dyrt at jeg spanderer på meg en 2-3 skikkelige frisørtimer i året. Ellers går jeg til en billig afrikansk frisørdame(som er superflink). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elze Skrevet 13. desember 2004 #17 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg fikk mine første grå da jeg var rundt 25. Det var sånne kritthvite, stive, rare hår som var lette å nappe ut, også var det bare noen få av dem. Men fra ca. 30-årsalderen har jeg hatt så mye grått at jeg må farge håret hver 3-4 uke for å skjule etterveksten. Alle i min familie får tidlig grått hår, er vel ikke noe å gjøre med det, dessverre, annet enn å farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
metteflette Skrevet 13. desember 2004 #18 Del Skrevet 13. desember 2004 Ble 30 i sommer og fikk mine første grå for to år siden. Mine er jevnt over i hele håret og er kritthvite (jeg er mørk blond). Farger håret jevnlig og gleder meg over at det er gode produkter på markedet!!! Det var deilig å lese om flere som har grå hår, det er liksom så tabu i vårt samfunn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 13. desember 2004 #19 Del Skrevet 13. desember 2004 hvis du napper ut de grå hårene' date=' kommer det 25 nye i "begravelsen".[/quote'] Utrolig bra sagt! En venninne av meg sa forresten akkurat det samme om kakerlakker, at hvis du kverket en så kom resten av slekten i begravelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gråpus Skrevet 13. desember 2004 #20 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg sparer en del penger på dette, for nå trenger jeg ikke å stripe håret mitt lenger. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå