Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg jobber som vikar, og har nå fått trekktabell. Skatteetaten har automatisk gjort dette pluss at de har oppgitt at de tror jeg kommer til å tjene 80 tusen i år. Jeg har allerede tjent ca 30 tusen iløpet av disse to mnd.

Nå som jeg har trekktabell, trenger jeg å endre noe da, eller vil dette gjøres automatisk selv om jeg tjener mer enn 80 tusen? Slik jeg har forstått det trenger man kun endre selv hvis man kun har prosent. Takk for svar:)

Anonymkode: 58cd5...25e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

..

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Hvis du tjener mer enn beregnet av skatteetaten bør du melde fra så skattetrekket justeres, ellers risikerer du tidenes baksnell på skatten neste når. Tror det kan gjøres på nett.

Anonymkode: 6777c...570

Skrevet

Altså, skatteetaten tar utgangspunkt i fjorårets inntekt. Du skal selv gå inn og sjekke det. Bare å logge seg inn og føre opp forventet inntekt. 

Anonymkode: ddc53...56a

Skrevet

Du må endre selv

Anonymkode: 53075...9d1

Skrevet

Må vel Ilke endre med trekk tabell?? Da trekkes det en prosent utifra hva du har tjent en måned, tjener du mye en måned betaler du lite skatt, tjener du mye trekker de mer skatt. Har aldri trengt å endre forventet inntekt så lenge jeg har trekk tabell, det er jo litt av poenget.

Anonymkode: 2bc83...d4a

Skrevet

Skrev feil tjener du mye ,trekker de mye skatt, tjener du mindre en måned betaler du mindre. 

Anonymkode: 2bc83...d4a

Skrevet

Jeg blir alltid satt på tabell. hvert fuckings år. Jeg forandrer alltid til skatte prosent. Ellers hadde jeg fått skattesmell hvert år!!

Anonymkode: be0c7...93e

Skrevet

Som anonym d4a sier så trekkes du mer jo mer du tjener med tabell, så det er lønnsomt om man tjener mer enn foreventet. 

Anonymkode: dae1a...a25

Skrevet

Det er ulike tabller ut fra forventet årslønn, tabell er ikke bare tabell.

Skrevet

Har hatt trekk tabell 7100 enten jeg har tjent 30K mens jeg gikk på skole til lønn på 350 000 :P aldri fått baksmell iallefall. Hatt samme i "alle" år :P så ikke vet jeg

Gjest canacas
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ulike tabller ut fra forventet årslønn, tabell er ikke bare tabell.

Korrekt  Det er en myte at tabellen tar høyde for økt inntekt. Jeg har fått baksmell (saftige) med tabell. Men da hadde jeg også svært høy inntekt og lavere gjeld enn forventet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...