Gå til innhold

Han tar initiativ til å treffes, men..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har data en fyr litt og han tar initiativ til å treffes igjen, men der stopper også initiativet. Vi har en fin blanding mellom dag- og kveldsdater og har ikke rota, han er heller ikke veldig frempå fysisk - hvilket er helt greit og nesten litt forfriskende. 

Det jeg synes er vanskelig however er at jeg føler at jeg må jobbe i overkant mye for å holde samtalen i gang, enten det er når vi sees eller når vi tekster innimellom. Han er veldig intelligent og kreativ, slik at han er interessant å snakke med når jeg drar i gang en samtale(og da drar jeg virkelig), men det virker ikke som om han er like interessert i meg og mitt. Dersom jeg spør om noe, eller kommenterer noe så svarer han aldri på en måte som gjør at jeg kan komme med innspill fra mitt perspektiv eller mine tanker og erfaringer, han er fornøyd med å si sitt og så er samtalen stille frem til jeg drar i gang et nytt samtaleemne eller poengterer ettertrykkelig at jeg også har en mening om det vi snakker om.

Hadde det vært jeg som måtte ta initiativ til å møtes, så hadde jeg nok ikke orka dette for interessen hadde bare virka totalt fraværende. Jeg blir rett og slett innmari forvirra over at han vil drive og sees(uten at vi har neo fysisk bånd), samtidig som han er så sykt lite interessert i mine tanker og min bakgrunn.

Hva tenker dere? Fortsette og se om det blir bedre, eller call it off?

Anonymkode: 09930...a6e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet. Men deg kan jo hende han er nervøs? Vet ikke om det er innafor å påpeke det heller. "Du, du virker egentlig sykt lite interessert i meg og mitt, vil du forklare?" Samtidig burde han jo få beskjed :P 

Anonymkode: d8427...061

• Liker 1
Skrevet

Spørs hvor mange dater dere har hatt nå da. Begynner det å bli flere burde man forvente at fyren løsner opp litt og engasjerer seg mer, om han skulle være sjenert og nervøs da.

hvis ikke, gå videre.

du skal aldri måtte jobbe for å holde samtale igang med en partner. Da er det bare å se seg etter en annen hvor alt flyter fint.

og det at han ikke er interessert i å lære deg å kjenne er heller ikke et godt tegn. Tror nesten det siste er verre

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ikke giddet. Men deg kan jo hende han er nervøs? Vet ikke om det er innafor å påpeke det heller. "Du, du virker egentlig sykt lite interessert i meg og mitt, vil du forklare?" Samtidig burde han jo få beskjed :P 

Anonymkode: d8427...061

Jeg har gjort det TO ganger på de ukene vi har truffet hverandre. Ene gange svarte han med å invitere på spontan middag, og det var veldig koslelig, men jeg måtte likevel jobbe frem samtalen under middagen. Andre gangen snakket vi om noe og han fikk mulighet og oppmuntring til å komme med utdypende svar om et evne jeg vet han synes er dritkult, og han vet at jeg også elsker det - uten at jeg fikk noen mulighet til å komme med et tilsvar uten at jeg prakket det på ham. Han avsluttet liksom emnet når han var ferdig med sitt. Da påpekte jeg at her kunne jeg bidratt med dette og dette og at disse spørsmålene var ennå ubesvarte, men nå går jeg heller ut en tur. Han svarte da at jeg hadde ennå ikke besvart alle de ubesvarte spørsmålene jeg påpekte, mens jeg på min side føler at jeg må føre en samtale med meg selv med ham som tilskuer når jeg begynner slik. Det er så vanskelig fordi han er jo så iteressant.

Anonymkode: 09930...a6e

Skrevet

Han høres ut som sosialt klønete. Enten må han skjerpe seg eller så bør du trekke deg unna. 

Trekker du deg unna, så må han enten ta tak eller la sin sosiale kompetanse vinne. Og vil han nok så vil han også skjerpe seg. 

Anonymkode: afc04...ad0

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde nok trukket meg litt tilbake, er han interessert nok så spør han hvorfor, og da kan du si det som det er - det virker ikke som om han er så oppriktig interessert i å bli kjent med deg.

Anonymkode: 76ef7...62f

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor har det ikke blitt noe klining? Kanskje det bare er meg, men har vi ikke kysset innen 3. daten (helst 2.), syns jeg det blir rart. Og når du videre sier du må jobbe med samtalen, er det verdt det? Høres ganske anstrengende ut.

Anonymkode: 10608...2c2

Gjest Froning
Skrevet

Det kan hende at han er nervøs eller sosialt inkompitent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...