Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #1 Skrevet 11. desember 2004 Min samboer har en tante som er litt vel høylytt, som nesten roper når hun snakker, og slenger rundt seg med både sårende og rare kommentater..for ikke og glemme alle mulige armbevegelser. Mannen hennes er derimot en stille og rolig kar. Vi har ikke så god kontakt med dem, enda de bor ikke så langt unna. Jeg vil ikke ha henne med i bryllupet vårt, siden jeg vet hvordan det blir. Har erfaring fra svigermors bursdag tiligere i år, og fra hennes datters konfirmasjon. Dattra var fra seg av sinne over morens oppførsel.. Hvordan løser vi dette? Kunne tenkt oss og ha med onkelen til sambo, men ikke tanta for og si det sånn. Skal vi da la vær å invitere noen av dem? Resten av tanter og onkler vil bli invitert... Føler meg litt låst i denne situasjonen, og samme føler min kjære samboeren. Noen råd?
Gjest Betty Boop Skrevet 11. desember 2004 #2 Skrevet 11. desember 2004 Hva sier din samboers foreldre? Det er kanskje de som får "høre det" hvis noen blir mugne for ikke å bli invitert...
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #3 Skrevet 11. desember 2004 Samboers far er død, og moren hans liker ikke den tanta noe særlig heller... Vi har et veldig likt syn på henne alle 3.
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #5 Skrevet 11. desember 2004 Vi lar v're å invitere en av mine to onkler da jeg ikke ar hatt noe særlig kontakt med ham i oppveksten...
Annie78 Skrevet 11. desember 2004 #6 Skrevet 11. desember 2004 Gjør denne tanten din det med vilje? Eller er hun bare sånn? Er det noen som har prøvd å fortelle henne at hun kanskje burde roe seg litt? Skjønner deg godt, men samtidig er det jo litt rart å bare be mannen hennes og ikke henne... Dersom hun ikke har selvinnsikt til å skjønne selv hvordan hun er, vil det nok såre henne å ikke bli bedt...Kanskje uansett... Vanskelig sak....
søndagsengel? Skrevet 12. desember 2004 #7 Skrevet 12. desember 2004 Jeg synes også det blir rart å bare invitere mannen hennes. Vi har et lignende problem selv, ang. hvilke onkler og tanter vi skal be og ikke be, men jeg tror vi ender opp med å be alle for å ikke gjøre forskjell på dem. Dersom denne tanten gjør slike ting som du beskriver i bryllupet deres, så ser jo gjestene at det er tanten det er noe "galt" med.
Armonia Skrevet 12. desember 2004 #8 Skrevet 12. desember 2004 Vanskelig situasjon det der... Jeg har en tante som jeg absolut ikke kan fordra. Hun er typen som bare tenker på seg selv og alt skal dreie seg om henne til en hver tid. Da vi skulle gifte oss ble hun ikke invitert. Hennes eksmann og mine søskenbarn ble derimot invitert. Ville ikke at hun skulle ødelegge dagen for oss.
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #9 Skrevet 16. desember 2004 Vi har nå konfrontert svigermor med dette... Hun sa at hun forsto at vi ikke ville ha med denne tanten, men ba vi ikke henne så kunne vi ikke be de andre tantene og onklene! Da måtte jeg bite meg i tunga for ikke å si noe dumt... Sambo har heller ikke lyst og ha henne med, så nå aner vi virkelig ikke. Men er som sagt vår dag, vårt bryllup. Da mener nå jeg at vi bør ber de vi føler oss vel med.. Eller?
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2004 #10 Skrevet 16. desember 2004 Drit i svigermor og evt. andre som måtte finne på å blande seg opp i dette. Inviter de menneskene dere setter pris på og trives sammen med, og dropp resten! Det er deres dag, ikke svigermors eller noen andres! Skjønner at det ikke er enkelt, man vil jo helst gjøre alle til lags, men noen ganger må man tenke på seg selv. Lykke til!
Gjest Melk Skrevet 16. desember 2004 #11 Skrevet 16. desember 2004 Jeg har en sånn onkel. For oss ble løsningen å plassere ham blant folk som kjente ham godt. Ville ikke utelate ham pga hans datter, som er en søt jente/kvinne.
Scorpina Skrevet 17. desember 2004 #12 Skrevet 17. desember 2004 I vårt bryllup av spørsmålet om vi skulle invitere den nye sambo'n til min sambo's bestefar (forvirret...ikke etter denne episoden hehe...) Hun er sånn "meg-alene-vite" dame og kan være en MEGET håndfull, for å si det mildt *sukk* Men, bestefaren til min mann (da sambo hehe) ble jo så klart invitert..og hun med. MEN - som ved et lykkeslag (manna fra oven eller no sånt) ble den madammen SYK og lå i influensa og det som verre var på vår bryllupsdag. Fikk telefon tidlig på mårran om at hun "var sååååååå syk og kunne dessverre ikke komme." Men, når det gjelder denne tanten din....hm...dilemma du. SKjønt, instiktivt ville jeg IKKE invitert henne MED en forklaring om hvorfor. Si det som det er muligens...?! Er som å banne i kirka og hive bensin på bålet, men er ikke denne tanten SELV klar over at hun er så lite likt?!?
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2004 #13 Skrevet 17. desember 2004 Tror hun vet det, men er sånn alikevell.. Har tatt det opp en gang til med sambo. Jeg sa at hvis vi måtte invitere henne, så kom ikke jeg. Ønsker at dagen skal være et godt og hyggelig minne, ikke noe man kan irritere seg over...hvis dere skjønner.. Tror vi heller lar vær og invitere dem. Så får slekta si sin mening til "veggen".. Vår dag, vår avgjørelse!! Takker for alle svarene som kom... De har hjulpet mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå