AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Jeg er gift og sammen har vi to små barn. Vi er i midten av tjueårene. Jeg blir fryktelig lei av all innblanding av alle hele tiden. Alt hos oss skal kommenteres, vi må kjøpe sånn og sånn snøskuffe. Den er mye bedre enn hva vi har. Vi må kjøpe rullegardin i stua så solen ikke kommer inn. Vi må installere en varmeovn inne på det rommet, vi må fjerne en varmeovn på det andre rommet. Må kjøpe den dressen til barna, den lua. De hyllene. Vi må alltid ett eller annet. Vi spør ikke om råd eller i det hele tatt snakker om de ulike tingene. Men kommentarene kommer. Det er helt klart våre foreldre som er mest på alle disse tingene. Men det er også onkler og tanter av oss og søsken. Ofte er det kommentarer på ting vi skal ordne men som ikke har blitt prioritert riktig enda. Og mange ting som vi overhodet ikke er enig i. Men som da blir tatt opp gang på gang. Syns det er slitsomt å høre på dette, da vi har en veldig aktiv hverdag og prøver og rekke og prioritere det viktigste (som vi syns) hele tiden. Samtidig er det slitsomt å forklare og forsvare hvorfor vi gjør ting slik eller ikke slik. Lurer i grunn på om dette er vanlig? Når vi har venner på besøk så er det ikke slik vi snakker sammen. Jeg ville ikke sagt noe av dette til noen av mine venner heller, og ei heller til de som kommenterer hos oss. Vi syns det er frekt. Føler vi er som barn fortsatt. Men er det greit å kommentere alt hele tiden? Fryktelig masete... men det er kanskje sånn man oppfører seg mot familie? Vi som har misforstått og tar oss lett for nær av ting? Anonymkode: 6d419...55d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Ville gitt beskjed at de får slutte å mase, og kommentere , ellers gidder dere ikke å ha dem på besøk Anonymkode: f2bfa...7ff 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Gi dem klar beskjed at nok er nok.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 TS: men er det OK å reagere på? Eller er det vi som overreagerer? Hvirdan er det hos dere? Blander alle seg inn i alt, eller er man litt mer likestilt? Anonymkode: 6d419...55d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Tror du forveksler innblanding og velmenende råd. Om jeg feks har finne en knall lue til ungene mine så vil jeg jo anbefale den til andre, eller feks om jeg har finne en lur løsning på ett problem (som eks sol inn vinduet) så forteller jeg jo andre om det. Om du synes det er slitsomt så bare nikk og jatt med så slutter de å snakke om det. Ikke nødvendig å lage konflikter ut av alt. Anonymkode: 79b3e...2f6 2
Gjest antbug Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 Jeg vet ikke hva som er vanlig, men jeg er (takk og lov...) ikke vant til særlig mye mas fra familiemedlemmer. Det høres etter min mening ut som noe som godt kan tas opp.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror du forveksler innblanding og velmenende råd. Om jeg feks har finne en knall lue til ungene mine så vil jeg jo anbefale den til andre, eller feks om jeg har finne en lur løsning på ett problem (som eks sol inn vinduet) så forteller jeg jo andre om det. Om du synes det er slitsomt så bare nikk og jatt med så slutter de å snakke om det. Ikke nødvendig å lage konflikter ut av alt. Anonymkode: 79b3e...2f6 TS, takk for svar! Jeg skjønner at de ikke mener det vondt. Men når man alltid har noe å kommentere av hva vi må gjøre så syns jeg det blir slitsomt. Disse menneskene er her gjerne flere ganger hver uke så det blir mye. Nikke og bukke har vi gjort så lenge vi kan huske uten noen endring. Mulig de fortsetter siden vi gjør noe av det de sier. Da har vi fra før av hatt plan om det, men bare ikke kommet så langt enda. Tror ikke det har skjedd at de har kommet med noen store smarte ting vi ikke hadde tenkt ut fra før. Er gjerne veldig simple ting (eller ting vi ikke ønsker). Skjønner det på deg som at det er normalt og at det er vi som må jobbe med oss selv. Anonymkode: 6d419...55d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: TS, takk for svar! Jeg skjønner at de ikke mener det vondt. Men når man alltid har noe å kommentere av hva vi må gjøre så syns jeg det blir slitsomt. Disse menneskene er her gjerne flere ganger hver uke så det blir mye. Nikke og bukke har vi gjort så lenge vi kan huske uten noen endring. Mulig de fortsetter siden vi gjør noe av det de sier. Da har vi fra før av hatt plan om det, men bare ikke kommet så langt enda. Tror ikke det har skjedd at de har kommet med noen store smarte ting vi ikke hadde tenkt ut fra før. Er gjerne veldig simple ting (eller ting vi ikke ønsker). Skjønner det på deg som at det er normalt og at det er vi som må jobbe med oss selv. Anonymkode: 6d419...55d Hva med å komme med en spøkefull kommentar da? Det meste kan sies om man har glimt i øyet. "Hei,hei, gi oss tid til å ordne det før du marer om det igjen da" "Ja vet, det har vi allerede tenkt på for lengst. Samme gener vet du" "Neh, ikke vår greie" "Jobber med saken. Vi genier bruker tid vet du" Osv Anonymkode: 79b3e...2f6 4
ajarRun Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 Det er som rådet de gir til lottomilionærer: Aldri svar ja eller nei. Bare trener alle spørsmål. "Ja, det burde vi se på, når vi får tid". Og så gjør du det aldri.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 Mine foreldre har kommet med mange meninger og råd opp gjennom årene. Helt fra jeg var liten faktisk Besteforeldrene mine likeså. Dette preller av oss som regn på impregnert regntøy Det er helt naturlig, og jeg tror det er ment i beste mening. Man må slutte å henge seg sånn opp i hva andre mener og sier. Tenk: "jaja, de mener det, jeg mener det" og gjør det dere mener er best, uten å lage noe nummer av det Til slutt innser de at dere er voksne og klarer dere selv Om noen år, er det dere som sitter sånn overfor deres barn Anonymkode: 10df6...c66
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 Finn ett svar for alt og hold dere til det. Feks hver gang de sier "dere burde..." så svar "vi får se". Fortsetter de, så fortsett og svar " vi får se..." Det er et veldig tvetydig svar. De får ingenting av dere og må selv stå for opprettholdelsen av egne råd. Det dør gjerne ut da.... Anonymkode: b18c6...8b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå