AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Jeg har fått innvilget startlån fra husbanken,men skjønner ikke hva de mener dette: "Uforfalt fordring på bostøtte kan bare overdras til kommunal myndighet. Slik oversdragelse kan bare skje i den utstrekning det ytes tilskott til dekning av boutgifter til stønadsberettigede for samme tidsrom. Det samme gjelder overdragelse av bostøtte til dekning av lån eller avdrag og renter på lån til dekninf av boutgifter. Ved inngåelse av låneavtale,sammtykker du/deres krav på bostøtte overdras til kommunen i samsvar med ovennevnte bestemmelse." Jeg er virkelig ikke god på dette. Kan noen si det så enkelt som mulig og gjerne et eksempel? Anonymkode: 6c47f...8bf
amygdalas Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Jeg tolker dette som at dersom du søker om statlig bostøtte og får dette innvilget, vil ikke du få de pengene inn på din konto, men de går direkte til kommunen.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Du er pålagt å søke bostøtte som en del av lånebetingelsene. Innvilges du bostøtte så skal kommunen ha bostøtten utbetalt til seg som avdrag/nedbetaling av lånet/renter eller til tilsuddet du eventuelt får. Dette er gamle regler. Jeg trodde den typen regler for lengst var avsluttet. Ville vært interessant å vite hvilken kommune det her er snakk om. Anonymkode: 0a9d3...d54
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2017 #4 Skrevet 24. februar 2017 Pålagt?? Så selv om jeg ikke har tenkt å søke,MÅ jeg søke likevel?? Tror jeg heller ikke får innvilget da vi har høy inntekt. 2 voksne og 2 barn (0,2år) og brutto pr mnd 49k +2k barnetrygd. Netto blir det 38k+2k. Er ikke dette veldig høyt for 4 pers? Anonymkode: 6c47f...8bf
CutTheRope Skrevet 24. februar 2017 #5 Skrevet 24. februar 2017 Står da ingen ting i utdraget over at man er "pålagt" å søke bostøtte. Om man er det må det være hjemlet en eller annen annen plass. Det står kun at dersom man søker og får bostøtte vil dette gå direkte til kommunen (som vel håndterer lånet) og ikke via deg.
applestories Skrevet 24. februar 2017 #6 Skrevet 24. februar 2017 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pålagt?? Så selv om jeg ikke har tenkt å søke,MÅ jeg søke likevel?? Tror jeg heller ikke får innvilget da vi har høy inntekt. 2 voksne og 2 barn (0,2år) og brutto pr mnd 49k +2k barnetrygd. Netto blir det 38k+2k. Er ikke dette veldig høyt for 4 pers? Anonymkode: 6c47f...8bf For høy inntekt for bostøtte, helt korrekt. Inntektsgrensene finner du nede på siden her; https://www.husbanken.no/bostotte/hvem-kan-fa-bostotte/
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2017 #7 Skrevet 24. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Pålagt?? Så selv om jeg ikke har tenkt å søke,MÅ jeg søke likevel?? Tror jeg heller ikke får innvilget da vi har høy inntekt. 2 voksne og 2 barn (0,2år) og brutto pr mnd 49k +2k barnetrygd. Netto blir det 38k+2k. Er ikke dette veldig høyt for 4 pers? Anonymkode: 6c47f...8bf Her er det enten noe du ikke opplyser om, eller noe som ikke stemmer på en eller annen måte. Du må lese alle dokumentene du har fått. Du vil få et gjeldsbrev (du må signerer på) med ytterligere betingelser om bostøttebetingelser. Oppfordrer deg til å ringe den du har fått brevet fra. Anonymkode: 0a9d3...d54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå