Gå til innhold

Hvordan skrive en GOD arbeidssøknad når CV er tom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Skal søke på noen deltidsjobb, men vil skrive en GOD arbeidssøknad. Har skrevet søknader tidligere, søknader som folk har ment har vært gode, men likevel aldri fått et tilbud om intervju en gang. Nå vil jeg seriøst skrive en skikkelig god søknad :)

Noen tips? Er generelt dårlig til å snakke positivt om meg selv, føler det blir så mye skryt...

Anonymkode: 7ccb0...299

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du jobbsøknad?

Anonymkode: 6fc8b...bc8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mener du jobbsøknad?

Anonymkode: 6fc8b...bc8

Seriøst? Du skjønte altså ikke helt hva jeg mente fordi jeg skrev ''arbeid'' isteden for ''jobb''? Ja, jeg mente jobbsøknad. Beklager.

Anonymkode: 7ccb0...299

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du med at CV er tom?

Betyr det at du i løpet av ditt hele liv aldri har deltatt i foreninger, hatt noen jobb, vært med i idrett, eller noe som helst? Du må da ha noe, jeg tviler på at du har levd under en stein i hele livet ditt frem til nå. Mitt beste tips til deg er at du kan pynte så mye som du vil på søknaden, men en tom søknad forblir fremdeles tom. 

Istedenfor å skrive, så burde du heller delta i en eller annen forening så du får noe av erfaring.

Anonymkode: 9562b...c7a

Skrevet

Greia med "selvskryt" er at det blir mindre skrytete hvis du begrunner det, eller kommer med eksempler som viser at du har denne egenskapen. Å bare skrive "Jeg er fleksibel og arbeidssom" blir fort tomt pjatt om du ikke kan forklare hvorfor. Selv om det er vanskeligere uten tidligere jobberfaring, kan du tenke på andre erfaringer. Som flere her er inne på, skriv opp alt du har av diverse og vis til det om mulig. 

Anonymkode: 560d4...a29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...