Gå til innhold

Dyr kafemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser stadig kafeer som må legge ned. Titter inn, så er det lite folk i lokalene.

Er ute på reise, og avhengi av å spise ute.

I går var det en kafé som solgte potetball middag til 169 kr. Da får du ball som er laget av pulver, vakuumpoteter. De tar resturangpriser

Et halvt rundstykke 38 kr.

Jeg gikk på hotellet og spiste en utsøkt middag til 180 kr. Da fikk jeg kaffe også. 

Ikke rart folk kutter ut kafeer. Du får ikke lyst til å gå på kafé med tomme lokaler

Anonymkode: 9df86...bf7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:klo: 

Sist jeg var på kafé så var det kø til bordene. Og da kom vi rett etter de åpnet, for å sikre oss bord. Det er flust av gode, vellykkede kafeer der ute. Du må bruke Google maps og sjekke omtaler.

Ja, om du skal gå på brune buler så er det sørgelige saker, men som du sier: de fleste av dem er gått konkurs, og vel fortjent. Jeg forstår rett og slett ikke tankegangen mange har rundt bedrifter som går konk. Det er ikke synd på dem (på de ansatte, muligens, om de oppriktig ikke hadde sjanse til å påvirke kvaliteten, noe de fleste ansatte har..), det er veldig vel fortjent og en god ting at dårlig drift og kvalitet fører til krokenpådøra.

Anonymkode: 6db20...cf6

Skrevet

Det er ikke maten som er dyr for kafeene. Det er arbeidskraften og lokalene.

Anonymkode: b6ed9...4f9

• Liker 2
Skrevet

Det er avgift på å spise ute, husleie, lønn til ansatte pluss egene innkjøp og regninger. Det sier seg selv at pengene de får for matn som skal dekke alt dette.

Anonymkode: c589d...394

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror jeg skjønner hva TS prøver å si.  En av kafeene på kjøpesenteret rett ved der jeg bor tar omtrent det samme for en biffmiddag som en restaurant i sentrum gjør når de har biff som dagens.  På kafeen er det meste av måltidet industrimat av halvfabrikata, i restauranten lager de alt fra grunnen av.  Jeg er ikke i tvil om hvor jeg velger å spise. Det blir restauranten.

• Liker 1
Skrevet

Kostnadsnivået i Norge er så høyt at det spiller mindre rolle om det er kaféen på Coop Obs! eller en bedre restaurant. På Obskaféen her koster det nå 50 (!) kroner for et halvt Goman-rundstykke med litt ost på. Det er vanvittig. 

Skrevet

100 kr for et rundstykke ja. Helt vilt. Kafeer kan ikke overleve på å selge kaffe.

Vil tro at de vil få mere besøk ved å senke prisene. Bedre å selge tre rundstykker,enn ingen.

Det er da grunnlag for kafeer, er vel ikke bare meg som unger de pga prisen. Dyrt om hele fam skal dit

Skrevet

Dessuten er ferdigmat dyrt. Gjelder pulver mat også. Det skorter mye på kunnskap. Og tildels latskap hos noen.

På et av sentrene her, er det et flott lokale til kafé. Ligger rett i smørøyet. 

Vært flere drivere. Han ene hadde eks pizza liggende i varmeskapet hele dagen. Gikk i fella en gang, trodde jeg skulle knekt gebiss et.  I kjøledisken lå noen ferdigkaker.  Hadde utsikt pga min jobb. Ellers var disken tom. Det er ikke fristende. Folk går ikke inn på en slik plass som ser ut som det er stengt.

Han som driver nå, serverer ferdig kjøpte fryse vafler. Noe som er dyrere. Har litt varer i disken, men ikke priser på varene. Han får heller ikke solgt noe. Uansett hva du driver må du sørge for å få folk til å komme inn, sette seg ned.

Skrevet

Husker en bitteliten cafe hvor man nesten ikke hadde plass til å stå nesten, og en halv rundstykke kostet 45! kroner med en fattig osteskive oppå. Jeg var overlykkelig da hun gikk konkurs, og fikk vinduet sitt knus i samme slengen, som hun måtte erstatte selv. Digga det, yess! (nei, det var ikke meg)

Anonymkode: 2ee93...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...