AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Er snart ferdig med en mastergrad, og nå har jeg begynt å lete etter jobb. Hver eneste gang jeg leser en stillingsutlysning, så er det en stemme i bakhodet mitt som sier til meg at jeg ikke er flink nok eller god nok for jobben, og at det ikke er vits for meg å søke engang. Jeg ser på mine medstudenter som har relevante deltidsjobber, jobber frivillig for relevante ideelle organisasjoner, har gode karakterer og er typiske akademikere. Jeg føler at jeg aldri strekker opp til dem. Jeg jobber frivillig, men ikke for en relevant organisasjon. Jeg har C-snitt. Jeg har aldri hatt en relevant deltidsjobb - "bare" butikkjobb og en jobb innen kundeservice. Jeg så redd for aldri å få meg jobb. Jeg har flere interesser innenfor det området jeg studerer, men skjønner ikke hvordan jeg noen sinne kommer til å bli valgt foran alle andre flinke folk. Jeg er relativt låst til Oslo-området pga samboer, men må jeg flytte så må jeg flytte så klart. Men det er veldig lite ønskelig.. Noen som har noen oppmuntrende ord til noen som skal ut i det "ekte" arbeidslivet for første gang? Anonymkode: 9fd98...b9d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Hei! Jeg syns det høres ut som du har en bra CV jeg. Frivillig verv, deltidsjobb og C-snitt er bedre enn det veldig mange har. Relevant deltidsjobb er det faktisk utrolig få nyutdannede som har hatt, så det er det nok de færreste av arbeidsgivere som forventer. Det at du har hatt en deltidsjobb gir deg faktisk mange kvalifikasjoner: du kan å ta ansvar, du kommer når du skal, du utfører de oppgavene du har blitt satt til.. Det høres selvfølgelig ut, men tro meg, det er dessverre ikke det. C-snitt er bra nok såfremt du ikke søker på PWC og de der (kommer litt an på bransjen). Hos oss ansetter vi ikke folk som ikke har jobbet ved siden av studiene. De som har hatt deltidsjobb har en referanse som kan bekrefte at de er pålitelige, og ved å ha jobb ved siden av studier så viser kandidaten at hun kan prioritere tiden sin godt og har god arbeidskapasitet. Jeg har gått gjennom veldig mange søknader opp igjennom årene, og jeg skal love deg at det er veldig mange i bunken som stiller langt dårligere enn deg. Anonymkode: 77b47...2fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå