Gå til innhold

Står helt fast - hvem skal jeg stå bak?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er midt i en vanskelig situasjon. 

Vi er en vennegjeng hvor hun ene også er min søster. Bestevenninnen min "holdt på" (de hadde sex men aldri noe date) med kompisen til min samboer.

Hun ble KJEMPE forelsket, og han såret henne. Gikk på date med andre før han hadde sagt til henne at det ikke ble noe mer.

No er det slik at min søster, også god venninne med min bestevenninne - snakker med han på daglig basis, de har face time til langt på natt og avtaler filmkveld og "date" .. hun sier at hun er interessert i mer dersom han er interessert, og det er han. Ingen av de har sagt noe til min bestevenninne, jeg føler de går bak (VÅR) venninnes rygg. Jeg vet at hun hadde blitt lei seg, for ikke mindre enn 1-2 mnd siden ble hun knust når de forsvant fra en fest sammen, ingenting skjedde vist nok.

Jeg er litt splittet, er redd for å ødelegge mitt forhold med min søster hvis jeg sier noe. Hvis jeg ikke sier noe er jeg redd for å ødelegge mitt forhold til min bestevenninne.

Min søster sier alt de snakker om til meg, og ber meg om å ikke si dette videre. Har sagt til henne at hun må si det til venninnen vår før det går forlangt og hun mister vennskapet, men hun vil ikke si noe.

Noe tips? Plager meg enormt dette her.

Anonymkode: 3796b...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig situasjon!

Hva med å si til din søster at du ikke vil høre mer om dette forholdet før hun eventuelt har fortalt det til venninnen deres. Fortell søsteren din med klare ord at hun setter deg i en veldig vanskelig situasjon, og at du nekter å være i midten her. Si at hun får ta valget selv, enten forteller hun dette til venninnen deres selv, eller så slutter hun å snakke om det til deg. Si at det ikke er noe alternativ å fortsette å snakke til deg om det, uten å ha fortalt det til venninnen, hvis hun gjør det kommer du til å fortelle.

Anonymkode: e81b2...626

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er litt kinkig. Jeg har aldri datet en venninnens eks, og ville ikke godtatt at en venninne gjorde det heller.

Men denne fyren er jo strengt tatt ikke din bestevenninnens eks. Det er en fyr hun var interessert i, som ikke gjengjeldte interessen. Ja, hun ble såret, som man blir, men det er også noe de aller fleste har opplevd og kommer over. Hvis menn man har hatt en "greie" med skal være off limits for alle venninner, så begrenser datingbassenget seg veldig. Jeg kan respektere at noen har tilbragt år sammen og hatt et samliv, og at det derfor er smertefullt å se ham med sin venninne. Men man må jo dra grensen et sted. Venninnen din har jo faktisk hoppet til sengs med en fyr hun ikke var særlig involvert med, og hennes følelser var jo her subjektive. Det er ikke sikkert hun har det for vane, og det må jo sees i lys av det.

Det er opp til din søster totalt sett. Kanskje burde hun la det gå mer tid, eller vente til din venninne har funnet seg en ny forelskelse. Det kommer helt an på hvor sterkt venninneforholdet er mellom din søster og din venninne. 

Anonymkode: 34447...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...