AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Hva i alle dager er det? 😂 Er det ikke legen som bandasjerer folk? Anonymkode: 30ea3...ac0
Jerry Lee Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 De jobber med å formidle/selge helsemessige hjelpemidler.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Det er egentlig en fagteknisk term. Det er en person som jobber med samlingsbåndet på kjøkkenet til sykehuset. Du har hørt uttrykket, "maskinist"? De jobber ved "banda", og har derfor fått tittelen, "bandasjist". Anonymkode: 79ea8...7c4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Er nok det ja. Det er en helsearbeider som driver butikk,med hjelpemidler til kronisk syke eks. Kan huske det var en sånn butikk her i byen,når jeg var liten. Det sto sykepleieartikler på døren. Husker en gang min mormor gikk inn,og jeg måtte vente ute. Senere fortalte hun,at hun kjøpte bind og gummi. Det var vanlig at kvinner kjøpte gummi. Mennene var på jobb,og butikken stengte før de var ferdig. Anonymkode: 2f7f1...3d5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 Bandasjist er vel de som selger forskjellig medisinsk utstyr? Stomiposer, bandasjer, støttestrømper og så videre. Anonymkode: adc6d...a71
Jerry Lee Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er egentlig en fagteknisk term. Det er en person som jobber med samlingsbåndet på kjøkkenet til sykehuset. Du har hørt uttrykket, "maskinist"? De jobber ved "banda", og har derfor fått tittelen, "bandasjist". Anonymkode: 79ea8...7c4 Tullebukk... 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 Om det er et yrke er jeg udikker på, men bandasjist er en kjedebutikk hvor bandasje, bleier til voksne/store barn, krykker, proteser til brystopererte m.m. selges. https://www.mediqnorge.no/ der har du en bandabutikk. Anonymkode: 2db2f...76f
Tahini Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 bandasjist bandasjist m1 person som framstiller og selger bandasjer, proteser, korsetter og lignende http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=bandasjist&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge
Baffen Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 En bandagist formidler hjelpemidler (også på blåresept) til kronisk syke, samtidig som de driver opplæring og personlig oppfølging av den enkelte bruker. En bandagistforretning er ofte drevet av folk med helsefaglig utdannelse og kjennetegnes ved at man legger stor vekt på høy kompetanse, god service og tett oppfølging. Ved siden av produkter til kronisk syke og produkter for forebygging av vanlige sykdommer og skader, kan man hos bandagisten også finne helseartikler for velvære og komfort, helsekost, mor/barn produkter, sko og såler for problemføtter, ulltøy av høy kvalitet og nyttige hjelpemidler for alle. www.banda.no 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå