Gå til innhold

Hvilke forsikringer har dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har innbo, ufør og reise. Foreløpig har jeg ikke bil.

Så er spørsmålet om man burde ha livsforsikring? Jeg er 30 år, enslig, uten barn. Har foreldre og en søster.

Og hva med forsikring som gjelder hvis jeg blir syk eller mister jobben?

Hva er vanlig? Hvilke forsikringer har dere?

Anonymkode: ebb2b...ff6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hva med ulykkesforsikring? Er det noe poeng når man har uføreforsikring?

Anonymkode: ebb2b...ff6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulykker er som regel dekket greit av reiseforsikring, forsikring via arbeidsgiver hvis man jobber i utsatte yrker, og uføreforsikring. Så da blir det vel hovedsaklig snakk om å sikre seg mot en eller annen freak accident i hjemmet hvis ikke jeg har gått glipp av noe her, og jeg ser ikke helt behovet for det.

Livsforsikring er unødvendig så lenge du ikke har noen i livet ditt som er avhengig av din inntekt eller ditt "gratisarbeid" i form av hjelp og omsorg. Altså om du vil sikre personer som vil være veldig dårlig stilt dersom du går bort.

Behandlingsforsikring er ofte noe som kjøpes av bedrifter med høyt betalte ansatte som arbeidsgiver ikke vil skal dille bort tid i helsekø. Den er ganske dyr, men sikrer privat behandling uten ventetid. Men man har vel råd til å gå til privatlege selv for det forsikringen koster.

Arbeidsledighetsforsikring kan visstnok være greit hvis man jobber i yrker som er preget av nedleggelser, konkurs eller nedbemanning. Men paradoksalt nok må man kunne "bevise" at man ikke har hatt mistanker om at man risikerer å miste jobben, så syns den virker litt sånn catch 22 og kanskje høy risiko for at man ikke får utbetaling når det kommer til stykket?

Du kan kanskje vurdere akutt sykdomforsikring i tillegg til ufør, den er ikke veldig dyr og gir en ekstra utbetaling ved visse alvorlige diagnoser som ofte fører til varig tap av inntekt, behov for tilrettelegging av hjemmet, privat behandling eller behandling i utlandet, osv.

Selv har jeg forsikring for ufør, akutt sykdom, reise og innbo, og syns det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ulykke, reise og innbo privat, og i tillegg livsforsikring, ulykke og arbeidsreiseforsikring via arbeidsgiver. 
Har valgt ha dobbelt opp på ulykke, da jeg ikke synes arbeidsgivers forsikring er god nok. 

Vurderer uføre pensjon også, siden jeg eier bolig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...