AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Så mange som melder for den minste ting, har du opplevd å bli meldt til bv på tynt grunnlag eller falskt grunnlag? En nabo av meg ble meldt av en annen nabo fordi naboen hadde hørt hun kjeftet på barnet i oppgangen. Det hadde vært på morgenen, trassig unge og stresset mor, det gikk en kule varmt og mor skjente. Saken ble henlagt med en gang. Har du opplevd feil/falske/overdramatiserte bekymringsmeldinger? Anonymkode: 11f7b...482
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Har opplevd å bli meldt på falskt grunnlag, men hadde det vært noe i det så hadde det vært svært alvorlig (rus og alkohol). Var på 2 møter med BV så ble saken henlagt uten videre undesøkelser. Tross bekymringer og redsel i forkant av møtene, så er jeg glad for at de tar tak når det kommer såpass alvorlige bekymringer, så jeg har ikke noe dårlig opplevelse av BV i etterkant, tvert imot. Anonymkode: 36f30...1f8 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Ja.. da sønnen min var nyfødt, opplevde jeg å få en beskyldning mot meg om at sønnen min var et resultat av incest. Var ei hevngjerrig person som selv hadde mistet omsorgen for barna sine som meldte. Og hun trodde det var noen i min familie som hadde meldt henne. Anonymkode: d42bc...6c2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Jeg jobber i barnevernet, og har om mulig registrert 2 saker som det ikke oppfattes å være noe i. Derimot hevder godt over halvparten at de ikke kan skjønne hvorfor meldingen kommer. Etter en tid - der barna har blitt instruert (dette avdekkes som regel alltid, fordi barna blir nervøse) og undersøkelsene avdekker ting som trengs å jobbes med - tillit opprettes - er langt de fleste glad for hjelpen de får. Og i 95% av tilfellene går det riktig bra, med hjelp i hjemmet! Vi er ikke ute etter å ødelegge, men å hjelpe. Anonymkode: 792ea...9d8 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Jeg og mannen(eller egentlig bare mannen) ble meldt til barnevernet av barnehagen. Det var ikke en falsk bekymringsmelding, den var nok meldt i god tro, men det var ikke hold i den. Bekymringen gikk ut på at mannen misbrukte både barnet og meg. Veldig alvorlige beskyldninger altså, men basert på misforståelser. Vi hadde ett møte hos barnevernet og de var hjemme hos oss en gang, så ble saken henlagt. Anonymkode: 5e498...39d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 Hvor mange tråder skal du opprette om dette, egentlig? Anonymkode: 462ff...cc7 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 Jeg ble meldt fordi jeg gikk fra barnet alene i leiligheten når jeg skulle i butikken og aldri var ute på trilletur med barnet. Jeg har ikke barn. Viste seg at en nabo hadde sett at jeg ble hentet i ambulanse. Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned mange kilo, og vedkommende konkluderte dermed med at jeg hadde fått barn... Anonymkode: 4edaa...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble meldt fordi jeg gikk fra barnet alene i leiligheten når jeg skulle i butikken og aldri var ute på trilletur med barnet. Jeg har ikke barn. Viste seg at en nabo hadde sett at jeg ble hentet i ambulanse. Da jeg kom hjem fra sykehuset hadde jeg gått ned mange kilo, og vedkommende konkluderte dermed med at jeg hadde fått barn... Anonymkode: 4edaa...0dc Oi! Morsomt og tragisk på samme tid! Anonymkode: b3669...2f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå