AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Hei. Mitt barn har begynt med regulering. Var i går og tok røntgen og avstøpning. Betalte ca 2000 for røntgeb og konsultasjon, betaling for avstøpninga skulle komme neste gang sa de. Har fortsatt ikke fått noe kostnadsoverslag. De fortalte at prisen for røntgeb og avstøpning er lik for alle. Men etter dette har mitt barb 75% moderasjon pga feilens alvorlighetsgrad. så, mitt spm er om noen vet hva dette sånn ca vil koste? Snakker vi 20.K til sammen, eller snakker vi 50.000? Regner med jeg sikkert får et overslag, men er usikker på om jeg gidder å sende inn søknad om særtilskudd for "småpenger". Far blir krevd bidrag gjennom nav, han betaler ikke frivillig, det er tvangstrekk. I utregningen fra nav er det satt at han skal betale 50% av kostnadene til barnet, da vi tjener ganske likt. Men jeg tenker jeg gidder ikke samle opp regninger i ett år, for at nav skal komme fram til at far skal betale f.eks 2-3000 iløpet av et år. Må være måte på byråkrati. I tillegg vet jeg at han og hans samboer er "luksusfellekandidater" med store gjeldsproblemer, så jeg gidder ikke belaste dem med krav om særtilskudd for småpenger. Blir det store summer får han også være med å betale, men jeg tenker at om det kommer på 20K totalt så tar jeg kostnaden selv. Gidder ikke gjøre meg så "liten" for småpenger. Noen som har peiling på hva det kan finne på å koste? Anonymkode: cf9cd...ce6
Siri_H Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Vi fikk 80% refusjon og betalte totalt 13000 kr mener jeg. Klarer ikke å huske om de første tusenlappene til avstøpning osv var inkludert i totalprisen eller ikke.
ca.passe Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Jeg (eller sønnen min da) har 75 % refusjon og betaler i underkant 20 000, Tror det var uten første undersøkelse og skanning (som ble gjort i stedet for avstøpning). Tenker vel det avhenger av typer regulering, hvor lenge den skal være på osv. Sønnen min har fått forespeilet 2 år med regulering. Jeg synes nå det er verdt å kreve penger av far uansett, jeg da. Her går det ikke gjennom NAV, men jeg er beinhard på å kreve tilbakebetaling uansett beløp - og .betaler selvsagt også hvis faren legger ut for noe en sjelden gang.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Synes du burde kreve de og heller gi de til gutten om du har råd. Anonymkode: 91d8a...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå