AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 Skriver som anonym. Lurer på om det er flere med to barnekull som opplever at de elsker barna man har med den ene partneren mer? Jeg har to barn, ett fra tidligere forhold, og ett med nåværende mann. Er selvsagt utrolig glad i begge ungene mine, men samtidig merker jeg at jeg kjenner meg nærmere barnet som jeg har med min nåværende, fordi kjærligheten og forelskelsen mellom meg og far er så sterk. Hadde ikke samme følelser for faren til førstemann. Gjør selvsagt ikke forskjell på dem, men merker som sagt at jeg er ekstra gal etter barnet jeg har med nåværende og som virkelig var et ønsket kjærlighetsbarn med mannen i mitt liv. Ser mannen min i barnet vårt og føler en ekstra glede. Dette er jo ikke noe man snakker høyt om, men tenkte å lufte temaet her. Anonymkode: 6886a...bb5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Jeg tror det bare er sånn av og til. Følelser er følelser og de kan du ikke styre. Men vis like stor omsorg for begge. Anonymkode: 49686...3cd
Kontormus Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Jeg tenker du er særdeles umoden som ikke ser at barn er selvstendige individer. Hva om din mann bedrar deg på det groveste, skal du hate ditt yngste barn da? 29
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Nei, det er noe man ikke snakker om, men skjer hele tiden. Man kan ikke alltid styre sine følelser, så spørsmålet er om dette er noe du vil gjøre noe med eller synes er helt ok? Du er naiv hvis du tror eldstemann ikke plukker opp dette. Min mamma behandler oss som like viktige, viser omsorg og kjærlighet, men alle oss vet at hun har et spesielt bånd med vår ene søster. De er veldig like og klikker på en annen måte enn oss andre. Det gjør at mamma ubevist behandler henne anderledes enn oss andre. Anonymkode: 66b28...be5 11
King in the North Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Akkurat nå, Kontormus skrev: Jeg tenker du er særdeles umoden som ikke ser at barn er selvstendige individer. Hva om din mann bedrar deg på det groveste, skal du hate ditt yngste barn da? Selvfølgelig ikke, men du forstår vel at det er naturlig å knytte assosiasjoner mellom barnet og forholdet man har til faren? Følelser er et produkt av opplevelser og tilknytninger osv. Det vil også være en annen dynamikk i forholdet til et barn man har med en mann som har behandlet deg som dritt. Delt omsorg spiller inn, at barnefar kanskje forsurner samarbeidet spiller inn. Det er selvsagt ikke barnet sin feil, men følelser driter noen ganger i rasjonalitet Verden er ikke svart-hvit, bare det å være observant på dette som ts er, er en seier. Da kan man bearbeide følelsene, og kanskje innse at det er vonde følelser mot barnefar som gjør at hun føler det slik. 3
Kontormus Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 3 minutter siden, King in the North skrev: Selvfølgelig ikke, men du forstår vel at det er naturlig å knytte assosiasjoner mellom barnet og forholdet man har til faren? Følelser er et produkt av opplevelser og tilknytninger osv. Det vil også være en annen dynamikk i forholdet til et barn man har med en mann som har behandlet deg som dritt. Delt omsorg spiller inn, at barnefar kanskje forsurner samarbeidet spiller inn. Det er selvsagt ikke barnet sin feil, men følelser driter noen ganger i rasjonalitet Verden er ikke svart-hvit, bare det å være observant på dette som ts er, er en seier. Da kan man bearbeide følelsene, og kanskje innse at det er vonde følelser mot barnefar som gjør at hun føler det slik. Jeg har faktisk aldri hørt om det før. Men jeg har hørt om at det er vanlig å få dårlig samvittighet overfor første barn når en venter nr to. Ja ja, så får vi håpe at denne fantastiske faren ikke slutter og være fantastisk slik at barnet forblir like elskverdig. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 Veldig rart 😒 du er rett og slett umoden som mor. Hva er det du snakker om egentlig? Ditt første barn var allerede din, før du traff mannen du i dag elsker så høyt mer en barnet ditt. Og at andre barn er mer verdsatt..? Men??Fordi det er akkurat det du sa her vet du!!? Hva når du finner deg en tredjemann, fordi vi bor jo i et samfunn preget av skilsmisse og utroskap. Lykke til du! Anonymkode: cbb44...d25 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriver som anonym. Lurer på om det er flere med to barnekull som opplever at de elsker barna man har med den ene partneren mer? Jeg har to barn, ett fra tidligere forhold, og ett med nåværende mann. Er selvsagt utrolig glad i begge ungene mine, men samtidig merker jeg at jeg kjenner meg nærmere barnet som jeg har med min nåværende, fordi kjærligheten og forelskelsen mellom meg og far er så sterk. Hadde ikke samme følelser for faren til førstemann. Gjør selvsagt ikke forskjell på dem, men merker som sagt at jeg er ekstra gal etter barnet jeg har med nåværende og som virkelig var et ønsket kjærlighetsbarn med mannen i mitt liv. Ser mannen min i barnet vårt og føler en ekstra glede. Dette er jo ikke noe man snakker høyt om, men tenkte å lufte temaet her. Anonymkode: 6886a...bb5 Hvorfor skriver du at du skriver som anonym? Tror du ikke vi ser det? Anonymkode: 018bb...80b 8
King in the North Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 2 minutter siden, Kontormus skrev: Jeg har faktisk aldri hørt om det før. Men jeg har hørt om at det er vanlig å få dårlig samvittighet overfor første barn når en venter nr to. Ja ja, så får vi håpe at denne fantastiske faren ikke slutter og være fantastisk slik at barnet forblir like elskverdig. Ikke jeg heller, men sliter ikke med å forstå hvordan følelser fungerer. Verden er mer komplisert enn å avfeie andres følelser som umodenhet, når du ikke har opplevd slike situasjoner selv. Jaja. 4
Kontormus Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 3 minutter siden, King in the North skrev: Ikke jeg heller, men sliter ikke med å forstå hvordan følelser fungerer. Verden er mer komplisert enn å avfeie andres følelser som umodenhet, når du ikke har opplevd slike situasjoner selv. Jaja. Jeg har opplevd å ha vedvarende dårlige følelser for faren til mitt barn, men det har ikke påvirket mine følelser for barnet i negativ retning. Tvert i mot. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 Jeg tror det handler om at du er mer forelska og har det betre i både forholdet og i ditt eget liv. Anonymkode: 3229e...932
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skriver som anonym. Lurer på om det er flere med to barnekull som opplever at de elsker barna man har med den ene partneren mer? Jeg har to barn, ett fra tidligere forhold, og ett med nåværende mann. Er selvsagt utrolig glad i begge ungene mine, men samtidig merker jeg at jeg kjenner meg nærmere barnet som jeg har med min nåværende, fordi kjærligheten og forelskelsen mellom meg og far er så sterk. Hadde ikke samme følelser for faren til førstemann. Gjør selvsagt ikke forskjell på dem, men merker som sagt at jeg er ekstra gal etter barnet jeg har med nåværende og som virkelig var et ønsket kjærlighetsbarn med mannen i mitt liv. Ser mannen min i barnet vårt og føler en ekstra glede. Dette er jo ikke noe man snakker høyt om, men tenkte å lufte temaet her. Anonymkode: 6886a...bb5 Jeg kan garantere deg at barnet som er mindre elsket merker det. Anonymkode: fd8bc...f78 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #13 Skrevet 23. februar 2017 Det er helt sikkert andre som føler det slik, og som lurer på om andre også har det slik... Syns de som kritiserer gjør det uberettiget, for dette er hva du faktisk føler og du skriver anonymt nettopp fordi nr1 ikke skal vite det .. Det at du er bevisst på det gjør at du lettere motvirker sjansen for at barnet føler seg mindre elsket.. Anonymkode: ed02d...299 4
Mearrasámi Skrevet 23. februar 2017 #14 Skrevet 23. februar 2017 Slike som TS er grunnen til at så mange forhold med mine, dine og våre barn er så fucked up. Barna blir forskjellsbehandlet fordi kvinnene ofte blir hysteriske, svært egoistiske kryp som forskjellsbehandler barna etter rang "partnerens barn fra tidligere forhold kommer på bunnen av rangstigen, de barna fra mors tidligere forhold med far ut av bildet i midten og kjærlighetsbarnet med nåværende partner høyest elsket". Folk i dag produserer barn i nyforelskelsens rus og kaster partneren vekk som søppel når de går lei uten å prøve å redde smulene. Resultatet er blandingsfamilier der barna lider. (Ja, det er menn som oppfører seg likedan, men nå er det kvinnene som får fokus). 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #15 Skrevet 23. februar 2017 Kan det være at det eldste barnet begynner å bli stort og løsriver seg, mens det minste enda er ganske lite og enda trenger deg mye? Om du enda er litt i nyfødtbarnforelskeseståka, kan den følelsesstormen kanskje overdøve den mer vante kjærligheten du føler for førstemann. Bare en tanke. Anonymkode: 8a7a6...c45 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #16 Skrevet 23. februar 2017 Høres merkelig ut... Stakkars barnet, det merker nok at noe er off. Anonymkode: ced72...596 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #17 Skrevet 23. februar 2017 Grusomt å lese. Jeg var også det barnet som ble elsket mindre enn min halvsøster. Og ja, ts, jeg merket det. Anonymkode: 36cbf...5f6 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #18 Skrevet 23. februar 2017 Stusselig hode du har. Jeg har barn med to forskjellige og kjærligheten til begge mine barn er myyyyye høyere enn min nåværende samboer. Barna er i en egen liga. Anonymkode: 5ae55...685 2
2nje Skrevet 23. februar 2017 #19 Skrevet 23. februar 2017 (endret) Barn merker/skjønner mer enn man tror. Jeg ble veldig trist av å lese dette, men du er nok ikke alene om det, TS. Men så klart er det tabu å snakke høyt om noe sånt. Endret 23. februar 2017 av 2nje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå