Gå til innhold

Er det virkelig vanlig å kjøpe såler til alle sko man kjøper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mor spurte meg hvorfor jeg ikke brukte såler i skoene mine. Men jeg gjør jo det! Det som er oppi skoen når du kjøper den det er jo såle?? Hun mente det var bare bunnen i skoen. Men den kan jo taes av. Så det må jo være såle det?? Er det virkelig vanlig å kjøpe disse uten om skoen? :klo:

Anonymkode: 2a07e...b5e

Skrevet

Jeg kjøper såler til sko som har dårlig demping, hvis jeg vet jeg skal gå og stå mye med dem. For eksempel sko jeg bruker på syttende mai osv.

Skrevet

Hvilke type såler snakker du om? Inngleggsåler på grunn av feil fotstilling, eller komfortsåler for å bevare soene lengre? 

Jeg trodde knapt noen kjøpte komfortsåler for å bevare soene i dag? Jeg har tynne såler som indrer lukt og hjelper med å absorbere fotsvette når det er sommer i Norge eller jeg er i varmere strøk. Jeg kjøper en pakke med tre eller fire par og bytter eller tar nye ettersom hva jeg gidder. 

Anonymkode: 6fb68...01d

Skrevet

Kommer an på hva slags såler hun tenker på. Det finnes såler med ekstra demping og såler fra ortoped som brukes ved feil forstilling osv. 

Men utenom det så er det jo såler i skoene man kjøper :P 

Anonymkode: 1ab11...863

Skrevet

Jeg kjøper sjeldent såler. Har kjøpt sånne i lam til å ha i vinterskoene mine som jeg bruker mye, og noen støtabsorberende noen til noen sko jeg går mye i sommerstid. Ellers kjøpte jeg noen i gel en gang hvor jeg fikk en overbelastning i ene foten.

Skrevet

Jeg bytter ut sålen som allerede ligger i skoen (jeg er enig med TS og mener det er en såle og ikke bare "bunnen i skoen") og legger i en helt annen type dempesåle. Dette gjelder for alle skoene mine, unntatt militærstøvlene, som får beholde innersålen fordi den er flat fra før. Ja og så gjør jeg det ikke med pensko da.

Skrevet

Kjøper bare såler til å legge i ved behov. Det er altså svært sjeldent. 

Har ullsåler i støvlene mine. Og så har jeg noen gelsåler i et par støvletter. 

Sko er jo mye bedre enn det de var før og er vel mer eller mindre lagd for å være slik de er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...