Gå til innhold

100/100 Mbps vs. 50/50 Mbps

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fibernett her hjemme. Vi er kun to voksne. 

Bruker Internett til å se på nett-TV (har ikke TV-dekoder), Netflix, spille FIFA på PS , har mobilene våre koblet til og bruker ellers Internett til å lese VG, Facebook og lignende. 

Har per nå 100/100 Mbps. Kan vi ha mer enn nok med 50/50 Mbps? 

Lurer på dette da 50/50 blir billigere for oss. 

Anonymkode: 00e67...1f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror 50 hadde klart seg når dere er to. Men om det hadde vært fire hadde det gått og.....kanskje. Selv har jeg 35, som ligger 37 når jeg tester hadtigheten.

Skrevet

Vi bruker nettet til akkurat det samme som dere (FIFA inkludert til min store frustrasjon :P ) og vi klarer oss utmerket med 35/35 :-)

Skrevet

Takk for svar :-)  

Bestilte egentlig 75/75 Mbps da det var var snakk om enten 50/50 75/75,og 100/100. og da vi er ganske grønne på dette tenkte at det er sikkert bra. :-p 

Nå skal selskapet gå bort fra 75/75 Mbps så vi er blitt ført over til 100/100 Mbps med økning i pris. 

Men da ser det ut som at 50/50,Mbps er nok for oss. Funker det bra å se film samtidig som den andre spiller FIFA også? (Og ja FIFA er stor frustrasjon her i gården og hehe) 

Anonymkode: 00e67...1f6

Skrevet

50 er mer enn nok for så godt som alle. Stort sett det eneste som kan lage problemer for en slik linje er hvis noen laster ned mange torrenter samtidig. Film + FIFA vil ikke bruke mer enn 50% av kapasiteten, og det er hvis dere bruker Ultra HD-varianten som bare de aller nyeste TVene kan vise. Vanlig HD vil bruke ca 10%.

Anonymkode: 69cb7...86d

Skrevet (endret)

50 Mbps skal i teorien holde til 10x Netflix full HD(1080p) streamer, så ja det holder i lange baner. FIFA og online spill generelt krever nesten ingenting. Der er det viktigere med responstid (ping). Leverandørene liker å fortelle folk hvor viktig det er med høy båndbredde (eller "hastighet" som de kaller det), og folk flest har ikke peiling på hva de egentlig trenger til sitt bruk, så det er nok mange som betaler for overdimensjonert kapasitet. Det er jo så klart kjekt med høy båndbredde de gangene du f.eks laster ned et nytt spill, men da må du bare vurdere om tiden du sparer er verdt prisen.

Endret av likeasir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...