Scaramouche Skrevet 10. desember 2004 #1 Skrevet 10. desember 2004 Jeg trenger noen gode råd!!! Altså slik er saken: Min mor og far er skilt, begge er gift på ny, og her kommer problemet: Bruden skal liksom ha sin far ved sin side, men i mitt tilfelle vil jo det si at min mor kommer som nr 4 fra meg, og det kommer ikke til å bli populært. Hvis jeg setter mor ved siden av meg, er jeg redd for å såre far.....osv. uansett hvordan jeg snur og vender på det, er det noen som ikke blir fornøyd :veldigsur: Og det er ikke akkurat det jeg ønsker for denne dagen. Noen som har en ide jeg har oversett, eller et kreativt forsalg til løsning? Hva har andre i lignende situasjoner gjort?
Coria Skrevet 10. desember 2004 #2 Skrevet 10. desember 2004 For det første har alle (i alle fall utenlandske)bryllupsblader eksempler påhvordan man kan gjøre det. Mulig jeg ikke skjønner problemet, men kan ikke foreldrene dine sitte slik som foreldre vanligvis sitter. Da sitter de på hver sin side av dere og med brudgommens foreldre utenfor. Det betyr at de verken sitter sammen eller i nærheten av nye partnere. Jeg vil jo tro at steforeldre ikke kan vente å sitte nærmest brudeparet.
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #3 Skrevet 10. desember 2004 Kjekt at de alle er par, så kan de sitte parvis.. Hvordan de sitter i forhold til brudeparret spiller da vel ingen rolle.. Bare spre dem utover bordet..
monja Skrevet 10. desember 2004 #4 Skrevet 10. desember 2004 Mine svigerforeldre er skilt og svigerfar gift på ny. Vi ordna det sånn at svigermor satt ved mannen min. Så kom svigermor, svigerinne og brudgommens farmor. Så kom forloverne hans og lenger ned på bordet satt svigerfars nye kone. Fungerte helt greit det.
Scaramouche Skrevet 11. desember 2004 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2004 Takk for svar Men er det ikke slik at min forlovedes foreldre skal sitte ved siden av ham?
Gjest Anonymous Skrevet 11. desember 2004 #6 Skrevet 11. desember 2004 Slik skal vi sitte (mine foreldre er skilte med nye samboere), og det er det tradisjoneller oppsettet: Svigerfar-mamma-brudgom-jeg(brud)-pappa-svigermor Dette er sett bakfra. Vi skal sitte i en E-form. Venner og familie vil sitte spredt rundt på armene. Ingen skal sitte parvis. Husk at det er deres dag og at foreldrene dine bør kunne holde sine meninger og preferanser for seg selv. Lykke til!
Scaramouche Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2004 Tror bare jeg overlater dette til foreldrene mine, så får de finne ut av det selv
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #8 Skrevet 12. desember 2004 Skulle bare mangle at de ordner opp i dette. Jeg var hjemme hos pappa og samboeren på middag for et par ukers tid siden. Da tok jeg opp hva som skal stå på invitasjonene. Hans foreldre + mine, eller hans + mine med samboere. De er jo alle sammen med på å betale for gildet, så jeg ville la dem bestemme. Det kom klart fra sofaen at der skulle han + mine foreldres navn stå, og ingen andres. Jeg er så heldig at mamma og pappa aldri har vært slemme mot hverandre. Derfor er de venner, og de nye samboerne har truffet hverandre. Gudskjelov.. Lykke til!
Scaramouche Skrevet 12. desember 2004 Forfatter #9 Skrevet 12. desember 2004 Takk for det Det ordner seg nok på et vis
*Kaisa* Skrevet 15. desember 2004 #10 Skrevet 15. desember 2004 Husk at det er deres dag og at foreldrene dine bør kunne holde sine meninger og preferanser for seg selv. Lykke til!
Lillje Skrevet 27. desember 2004 #11 Skrevet 27. desember 2004 vi har valgt å sette hans foreldre innerst. Slik at jeg får svigerfar til bords og ved siden av han kommer mamma og henns nåværende ektemann slik at de får hverandre til bords. På min kommende manns side plaserer vi svigermor og pappa ved hennes side med sin kone igjen. slik løser vi saken enklest siden mine foreldre ikke er på talefot.
Lullu Skrevet 28. desember 2004 #12 Skrevet 28. desember 2004 Mine foreldre er også skilt og gift på nytt. Var ikke noe problem å plassere de syntes vi; Mine foreldre nærmest oss, deretter hans foreldre og deretter nye ektefeller. Syntes dette var en ypperlig løsning for oss, og alle ble fornøyde. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå