AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #1 Skrevet 23. februar 2017 hei. En leilighet på 64 kvm. midt i oslo sentrum. hva vil dere si er forskjellen på en 3roms og 4roms leilighet? sånn teoretisk. ene rommet er plass til dobbelseng i bredde og avlangt. (foreldrerom) andre/de andre er det plass til en enkelseng i bredde og avlangt.(barnerom) Anonymkode: 17bd6...ca2
ajarRun Skrevet 23. februar 2017 #2 Skrevet 23. februar 2017 Den eneste forskjellen jeg kommer på er at en 4 roms har flere soverom? Men dette må jeg si er det mest vanskelige spørsmålet noen har stilt meg. Hva er forskjellen på et tau på tre meter og et tau på fire meter? 13
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: hei. En leilighet på 64 kvm. midt i oslo sentrum. hva vil dere si er forskjellen på en 3roms og 4roms leilighet? sånn teoretisk. ene rommet er plass til dobbelseng i bredde og avlangt. (foreldrerom) andre/de andre er det plass til en enkelseng i bredde og avlangt.(barnerom) Anonymkode: 17bd6...ca2 Dersom 3romsleiiligheten og fireromsleiiligheten er på like mange kvadrat, vil jo fireromsleilligheten ha mindre kvadrat disponibelt på de andre rommene (dersom barnesoverommene som du beskriver er like i str i 3romsen og i 4romsen). Anonymkode: 12f0d...d61 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Er det samme størrelse, men færre rom, sier det seg jo selv at minst ett av rommene er mindre... Det kan være stuen er mindre, soverommene er mindre, mindre "dødplass" til gang, ikke har vaskerom, mindre bad, mindre kjøkken, osv osv osv... Anonymkode: db1c4...cee 1
Leo Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 En 64 kvadratmeter stor fireroms leilighet vil være vanvittig trang uansett hvordan man snur og vender på det. Bokstavelig talt. 9
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 8 timer siden, amativeReflection skrev: Den eneste forskjellen jeg kommer på er at en 4 roms har flere soverom? Men dette må jeg si er det mest vanskelige spørsmålet noen har stilt meg. Hva er forskjellen på et tau på tre meter og et tau på fire meter? ha-ha! der tok du meg. glemte å spesifisere at det var prisforskjellen jeg tenkte på (trodde det kom litt fram i hvert fall når jeg spesifiserte i "Oslo sentrum") 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dersom 3romsleiiligheten og fireromsleiiligheten er på like mange kvadrat, vil jo fireromsleilligheten ha mindre kvadrat disponibelt på de andre rommene (dersom barnesoverommene som du beskriver er like i str i 3romsen og i 4romsen). Anonymkode: 12f0d...d61 ja, barnerommene blir like store(små). bredde 2m og lengde 4meter. 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det samme størrelse, men færre rom, sier det seg jo selv at minst ett av rommene er mindre... Det kan være stuen er mindre, soverommene er mindre, mindre "dødplass" til gang, ikke har vaskerom, mindre bad, mindre kjøkken, osv osv osv... Anonymkode: db1c4...cee Har åpen stue/kjøkkenløsning. Det ekstra soverommet blir derfor tatt fra denne åpenløsningen og gjort om til et soverom. la oss si leiligheten er verdt 3,5 millioner med de to soveromme, ved å lage et til soverom. vil prisen øke noe særlig da? Anonymkode: 17bd6...ca2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 Antall soverom har lite å si på prisen. Faktisk. Jeg syns 2 soverom på 64 kvm er lite (blir for små rom), så 3 blir ekstremt lite. Anonymkode: 5b1c7...de6 2
Atea Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 Prisen vil ikke øke, med 64 kvm. om dere bygger på et ekstra soverom. Det tror jeg ikke. De kan jo bygge et ekstra soverom selv, ville fått med i prospektet at det er mulig. Få kjøpere som vil ha to små barnerom. Når barna er små fungerer det å dele rom, først når de blir tenåringer vil de sette pris på hvert sitt lille kott. Åtte kvm. er også lite hvis man tenker utleie og kollektiv. Hvis jeg som singel uten barn skulle kjøpt, ville jeg satt større pris på to store soverom, det er enkelt å sette inn en gjesteseng på det som da ville blitt et hobbyrom. Var på visning en gang på en litt slitt eldre leilighet, på samme størrelse. Jeg kunne tenkt å kjøpt den, men kun pga beliggenhet, uteområder, veranda og gode lysforhold i alle rommene, stua hadde vinduer på to sider, kjøkkenet fikk morgensola inn, men var ikke i kjøpers modus da. 2
prt90 Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 11 timer siden, AnonymBruker skrev: hei. En leilighet på 64 kvm. midt i oslo sentrum. hva vil dere si er forskjellen på en 3roms og 4roms leilighet? sånn teoretisk. ene rommet er plass til dobbelseng i bredde og avlangt. (foreldrerom) andre/de andre er det plass til en enkelseng i bredde og avlangt.(barnerom) Anonymkode: 17bd6...ca2 Det kommer veldig an på hva den skal brukes til. For noen som skal leie ut vil jo ett ekstra soverom ha stor verdi. For en familie på 4 vil vel uansett 64 kvadrat være litt i knappeste laget. Så noen som trykket 4 soverom inn på 64 kvadrat og leide ut til 24.000 i måneden, men tror ikke det er å anbefale om du vil ha langsiktige leietakere :-D
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 Hvis man først har behov for tre soverom tenker jeg man også trenger kjøkken og oppholdsrom nok til alle sammen (og gjerne mer enn ett bad). Det kan jeg ikke se for meg på 64 kvadrat uansett hvordan man vrir og vender på saken. Anonymkode: 49e05...d17 2
prt90 Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ha-ha! der tok du meg. glemte å spesifisere at det var prisforskjellen jeg tenkte på (trodde det kom litt fram i hvert fall når jeg spesifiserte i "Oslo sentrum") ja, barnerommene blir like store(små). bredde 2m og lengde 4meter. Har åpen stue/kjøkkenløsning. Det ekstra soverommet blir derfor tatt fra denne åpenløsningen og gjort om til et soverom. la oss si leiligheten er verdt 3,5 millioner med de to soveromme, ved å lage et til soverom. vil prisen øke noe særlig da? Anonymkode: 17bd6...ca2 En gjennomgående 64 kvadrats leilighet av grei standard i Oslo sentrum koster vel 5.5 og ikke 3.5 millioner. At det er MULIG å sette inn et ekstra soverom øker helt klart verdien, men om det og faktisk gjøre det tror jeg er mer bingo.. spørs om du heller burde bake kanelsnurrer 1
Arkana Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Antall soverom har lite å si på prisen. Faktisk. Anonymkode: 5b1c7...de6 Det er helt feil. Et ekstra soverom kan øke prisen med flere hundre tusen. Selvsagt kan man ikke bare lage et nytt soverom hvor som helst, men å dele et stort soverom i to eller lage soverom av kjøkkenet og heller lage åpen kjøkkenløsning i en del av stua vil øke prisen. 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #13 Skrevet 23. februar 2017 Kommer helt annen på planløsning og beliggenhet. Anonymkode: 0db26...605 1
Daria Skrevet 23. februar 2017 #14 Skrevet 23. februar 2017 8 minutter siden, Arkana skrev: Det er helt feil. Et ekstra soverom kan øke prisen med flere hundre tusen. Selvsagt kan man ikke bare lage et nytt soverom hvor som helst, men å dele et stort soverom i to eller lage soverom av kjøkkenet og heller lage åpen kjøkkenløsning i en del av stua vil øke prisen. Men om det vil øke prisen nok til at det er verdt bryet og utgiftene er jo også et spørsmål - det er ikke akkurat gjort i en håndvending å flytte kjøkkenet til et annet rom... 64 kvadratmeter er ikke så mye, å klemme inn et tredje soverom høres ut som man får en leilighet med veldig små og trange rom. Som AB lenger opp er inne på skal man ha plass til å leve i resten av leiligheten også. Ved å skille ut deler av stue/kjøkken som soverom tar man også lys og et vindu vekk fra oppholdsrommet, en mindre og mørkere stue er ikke akkurat et pluss salgsmessig. 3
Arkana Skrevet 23. februar 2017 #15 Skrevet 23. februar 2017 Nå er det vel uvanlig at folk flytter om på kjøkken ene og alene for å tjene mer penger, det er vel mer at man trenger et ekstra soverom selv og så er prisøkningen når man selger en bonus. Hvis det derimot dreier seg om å bare dele et stort soverom så koster en lettvegg og litt maling veldig lite i forhold til det man får igjen. Ellers er jeg enig i at 64 kvm er i minste laget, men jeg synes ikke det automatisk er så lite at det ikke går å ha tre soverom. Min første leilighet var en 50 kvm toroms. Soverommet var langt og mange delte det i to og fikk en treroms. Å ha 14 kvm til og ett ekstra soverom hadde på ingen måte vært unormalt trangt. Det kommer helt an på planløsning.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #16 Skrevet 23. februar 2017 Jeg ville helt klart valgt å selge med 3 soverom i stedet for 2 hvis jeg hadde hatt muligheten. Selv om stua blir litt mindre. Da kan flere studenter spleise på den, eller familier som ikke har noe i mot å bo trangt (det finnes faktisk slike også) og dele ett bad. Mange setter pris på å ha hobbyrom/kontor. Hvis det går an å sette inn en lettvegg uten for mye styr ville jeg absolutt ha gjort det. Anonymkode: 26c7a...ebd 1
prt90 Skrevet 23. februar 2017 #17 Skrevet 23. februar 2017 24 minutter siden, Arkana skrev: Det er helt feil. Et ekstra soverom kan øke prisen med flere hundre tusen. Selvsagt kan man ikke bare lage et nytt soverom hvor som helst, men å dele et stort soverom i to eller lage soverom av kjøkkenet og heller lage åpen kjøkkenløsning i en del av stua vil øke prisen. Fra 0 til 1 og fra 1 til 2 soverom kan gi en voldsom gevinst på prisen ja.. men er ikke like sikker på at du får samme effekt fra 2 til 3 soverom Hvem er målgruppen for leiligheten? 2
Arkana Skrevet 23. februar 2017 #18 Skrevet 23. februar 2017 Det er da helt normalt å ha to barn. Og det finnes da mange, både par og aleneforeldre, som ikke har råd til store leiligheter, men som fremdeles ønsker at barna skal ha hvert sitt soverom.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #19 Skrevet 23. februar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Antall soverom har lite å si på prisen. Faktisk. Jeg syns 2 soverom på 64 kvm er lite (blir for små rom), så 3 blir ekstremt lite. Anonymkode: 5b1c7...de6 helt feil. Det har ofte masse å si for prisen. Vi har tre ganger bygget om leiligheter til fler soverom og tjent flere hundre tusen på det. Å flytte kjøkkenet ut i stuen på en ettroms, for eksempel, og skape et soverom kan man fort tjene 3-400 000 på. Anonymkode: 80aa7...374 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #20 Skrevet 23. februar 2017 2 timer siden, prt90 skrev: Fra 0 til 1 og fra 1 til 2 soverom kan gi en voldsom gevinst på prisen ja.. men er ikke like sikker på at du får samme effekt fra 2 til 3 soverom Hvem er målgruppen for leiligheten? spørs helt på leiligheten, det kan være gode penger å tjene der også... Anonymkode: 80aa7...374
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå