Gå til innhold

Sosialt eksperiment - Hva skjer når barn få bo alene i en uke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant videoene under på YouTube. Girls Alone og Boys Alone. 10 jenter på 11-12 år bor alene i et hus i en uke, og 10 gutter på 11-12 år bor alene i en uke. Jeg så Girls Alone først og tenke "Wow, de her kan jo ikke ta vare på seg selv!" Men etter å ha sett Boys Alone syns jeg jentene var kjempe flink! Guttene omtrent ødela huset de bodde i! 

Anonymkode: 190b3...4e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at det er galt å bruke barn i slike sosiale eksperiment.

Anonymkode: b9970...383

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er galt å bruke barn i slike sosiale eksperiment.

De var med på det selv og de kunne dra når som helst hvis de ville hjem. Dessuten hadde de en nødknapp de kunne trykke på hvis de trengte en voksen eller en lege eller noe.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De var med på det selv og de kunne dra når som helst hvis de ville hjem. Dessuten hadde de en nødknapp de kunne trykke på hvis de trengte en voksen eller en lege eller noe.

Jeg synes fremdeles at det er galt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tar denne "experiment by idiots for idiots" for seg oppdragelse, vennekrets, strøk du bor i, økonomisk tilstand, etc.?

Endret av sssssae
Skrevet
1 minutt siden, sssssae skrev:

Tar denne "experiment by idiots for idiots" for seg oppdragelse, vennekrets, strøk du bor i, økonomisk tilstand, etc.?

Jeg tror barna som var med på det lærte en lekse om hvor viktig foreldre er for dem, og litt om hvordan livet kan bli om man ikke tar ansvar. 

• Liker 1
Skrevet

Det er voksne som er tilstede! for og gripe inn om det skjer noe :)

Skrevet

Interessant eksperiment. Men det er nok stor forskjell på å bo alene som barn enn med mange andre. Miljø og bakgrunn har veldig mye å si. 

Selv bodde jeg alene siden 11-årsalderen for far jobbet på plattform og mor reiste bort eller borte flere dager på fest. Da koste jeg meg veldig de stundene og lagde det koselig for meg selv. Huset var også mindre kaotisk da jeg bodde alene. 

Anonymkode: 5a799...e9a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...