AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Noen som vet? Eller burde man bare gå vgs siden det er gratis Anonymkode: e65c5...17d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Utdanne seg i betydningen få studiekompetanse slik at du kan studere på høyskoler og universiteter, eller utdanne seg i betydningen få et fagbrev? Anonymkode: 4f461...204 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #4 Skrevet 25. februar 2017 Er det slik at som privatist så jobber du hjemme på egenhånd, og når du kan faget så tar du eksamen? Og det er eksamen man betaler for. Og bøker da selvfølgelig Anonymkode: e65c5...17d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #5 Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at som privatist så jobber du hjemme på egenhånd, og når du kan faget så tar du eksamen? Og det er eksamen man betaler for. Og bøker da selvfølgelig Anonymkode: e65c5...17d Nei, eksamensdatoene er allerede satt. Anonymkode: 72fa8...6b2 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #6 Skrevet 25. februar 2017 Etter hva jeg har forstått så er det 2 gang i året man kan melde seg opp til eksamen? Men du jobber på egenhånd vis du vil. Og så melder seg opp til eksamen? Og betaler for eksamen, altså kun eksamen eller kommer det andre utgifter? Anonymkode: e65c5...17d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #7 Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etter hva jeg har forstått så er det 2 gang i året man kan melde seg opp til eksamen? Men du jobber på egenhånd vis du vil. Og så melder seg opp til eksamen? Og betaler for eksamen, altså kun eksamen eller kommer det andre utgifter? Anonymkode: e65c5...17d Kun eksamen, men det er dyrt i seg selv Mulig man også må betale litt for å få tilsendt nytt vitnemål fra vgs Anonymkode: 72fa8...6b2
Ananas. Skrevet 25. februar 2017 #8 Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Etter hva jeg har forstått så er det 2 gang i året man kan melde seg opp til eksamen? Men du jobber på egenhånd vis du vil. Og så melder seg opp til eksamen? Og betaler for eksamen, altså kun eksamen eller kommer det andre utgifter? Anonymkode: e65c5...17d Ja, du kan melde deg opp to ganger i året. Du jobber på egenhånd, ikke egentlig "hvis du vil", men du må, med mindre du lager deg din egen studiegruppe e.l., det finnes ingen timer eller grupper du kan delta i. Man melder seg opp til eksamen tidlig i det semesteret man har tenkt til å ta eksamen, altså innen 1. sept (tror jeg) for eksamen i desember, og februar for eksamen i mai/juni. Du betaler for eksamen og eventuelt andre ting du trenger, som for eksempel bøker og utstyr. Hvis det er selve fagprøven du snakker om (ikke vgs-fagene på yrkesfag), så vet jeg ikke, men det gjør opplæringskontoret for det akuelle faget i fylket ditt. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #9 Skrevet 25. februar 2017 Det er dyrt. Koster flere tusen for ett fag. Jeg betaler 30k og tar opp to fag. IKKE VELG PRIVATIST hvis du har mulighet for å gå vgs. Å være privatist er kjedelig og irriterende. Bruk tida du har på vgs. Du kommer ikke til å angre den dagen du står ferdig. Å ta opp fag er bittert. Anonymkode: 7391d...212
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå