maipai Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Har ganske mye multesyltetøy jeg gjerne skulle ha brukt! Skal bake en kake i morgen. Finnes det noen gode oppskrifter på kaker med multer kanskje? Er helt håpløs på kjøkkenet når det kommer til kaker og søtmat 🙈
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Bløtkake med multer (i stedet for det typiske banan og bringebær/jordbærsysltetøy er veldig godt! Multer er litt syrlige og gir en utrolig god smak til kremen i kaka. Har dessverre ikke oppskrift å gi deg, men mormor baker denne med 'vanlig' bløtkakebunn, krem og med multer som pynt på toppen. Anonymkode: 431ab...063
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #3 Skrevet 23. februar 2017 Multekrem kan jo spises for seg selv. Anonymkode: c5dae...643
Wenda Skrevet 23. februar 2017 #4 Skrevet 23. februar 2017 Verdens beste!! Eller hva heter den egentlig? Kvæfjordkake mon tro?
Wenda Skrevet 23. februar 2017 #5 Skrevet 23. februar 2017 Ellers går det fint an å fryse ned syltetøy av multer
Atea Skrevet 23. februar 2017 #6 Skrevet 23. februar 2017 (endret) Bløtkake med molter har jeg aldri forsøkt meg på. Men har smakt en som ble god. Tror cluet er at man må ha ekstra sukker /sødme i kremen, og i bærene, la sukkeret trekke ut væsken i bæra, dynke bunnen med skogsbærsaft blandet i vann, 2-5 ss per kakebunn. Og dele i to deler, et lag molter er nok, den har en særegen smak. Endret 23. februar 2017 av Atea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå