Purple_Pixiedust Skrevet 10. oktober #4321 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Når du sier alene, mener du singel? Jeg føler av og til det er et hull i magen/brystet som aldri blir fylt. Jeg øver på å takle nærhet. For det er liksom litt vanskelig å ikke skulle være ensom når jeg uansett også ikke takler nærhet. 😅 Det er ikke lenge igjen da! Gruer du deg? Anonymkode: 235ff...713 Mener både singel og med lite venner. Så er alene stort sett hele tiden. Takler ikke nærhet jeg heller. Neida jeg er vant til operasjoner.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #4322 Skrevet 10. oktober Purple_Pixiedust skrev (49 minutter siden): Mener både singel og med lite venner. Så er alene stort sett hele tiden. Takler ikke nærhet jeg heller. Neida jeg er vant til operasjoner. Aha, skjønner. Jeg har hatt noen folk nært siste åra... Men følt meg like ensom likevel. Kanskje mer faktisk. 🙈 Jeg jobber mest med den der å takle nærhet sånn at jeg kanskje kan slippe denne følelsen for alltid. Så bra! Er ekkelt å grue seg. Har du noen planer for helga da? Anonymkode: 235ff...713
Purple_Pixiedust Skrevet 10. oktober #4323 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Aha, skjønner. Jeg har hatt noen folk nært siste åra... Men følt meg like ensom likevel. Kanskje mer faktisk. 🙈 Jeg jobber mest med den der å takle nærhet sånn at jeg kanskje kan slippe denne følelsen for alltid. Så bra! Er ekkelt å grue seg. Har du noen planer for helga da? Anonymkode: 235ff...713 Skjønner. Det er tungt å føle seg sånn. Nei jeg har lite til planer. Min mor kommer en tur for å hjelpe meg bare. Så reiser jeg til Harstad på søndag for operasjonen. Enn du?
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #4324 Skrevet 10. oktober Purple_Pixiedust skrev (36 minutter siden): Skjønner. Det er tungt å føle seg sånn. Nei jeg har lite til planer. Min mor kommer en tur for å hjelpe meg bare. Så reiser jeg til Harstad på søndag for operasjonen. Enn du? Takk for forståelsen. Blir det godt med besøk? Jeg er på dag en i syklusen så føler meg både ekstra sliten OG ekstra i behov for planer, fordi jeg grubler sånn over at jeg er alene. Jeg håpet på å møte en bekjent jeg tok kontakt med, men hun kunne ikke, og pga verdensdagen for psykisk helse så var dagtilbudet mitt stengt, så ingen planer verken i dag eller helgen, men jeg skal ta noen telefoner, forsøke å støtte meg selv. Akkurat i dag var den ensomheten uutholdelig. 💔 Anonymkode: 235ff...713
Purple_Pixiedust Skrevet 10. oktober #4325 Skrevet 10. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for forståelsen. Blir det godt med besøk? Jeg er på dag en i syklusen så føler meg både ekstra sliten OG ekstra i behov for planer, fordi jeg grubler sånn over at jeg er alene. Jeg håpet på å møte en bekjent jeg tok kontakt med, men hun kunne ikke, og pga verdensdagen for psykisk helse så var dagtilbudet mitt stengt, så ingen planer verken i dag eller helgen, men jeg skal ta noen telefoner, forsøke å støtte meg selv. Akkurat i dag var den ensomheten uutholdelig. 💔 Anonymkode: 235ff...713 Vet ikke helt om det blir godt. Skjønner det blir ekstra ille i dag og i helgen da. Det er forståelig. 1
SVK Skrevet 10. oktober #4326 Skrevet 10. oktober (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): ❤️ åh, takk for omsorgsfulle ord! Jeg er ufør da så det med jobb, jo kanskje en vakker dag. Men for nå må jeg forsøke å fokusere på andre ting. Jeg tenkte på det i dag morges, dette med nettverk, jeg tenkte "det er jo ikke noe feil med meg så det handler nok mest om mengdeeksponering" så det var en uvanlig positiv tanke. Å spør naboer har jeg aldri turt. Men hva er der verste som kan skje. Gjør du det? Nei, jeg tenker at hvis jeg hadde forsøkt å gå på litt forskjellig, og faktisk fikk til det 3-4 dager i uka, så vil jeg etterhvert mest sannsynlig komme i kontakt med folk slik. Liker du brettspill? Anonymkode: 235ff...713 Beklager, jeg misforstod innlegget ditt og visste ikke at du var ufør. Så bra du tenkte at det ikke er noe feil med deg og at det med vennskap handler om mengdeeksponering. Skjønner at det kan være skummelt å spørre naboer. Enig i at det verste som kan skje er at de takker nei. Men jeg er selv en som er redd for å ta iniativ, så jeg kjenner meg igjen i frykten selv om den ikke er rasjonell. Ja, jeg liker brettspill. Synes også at spill er en fin måte å gjøre besøk hos nye folk mindre skremmende. Da har man noe å gjøre sammen og å snakke om i tilfelle man er usikker på hva man skal snakke om . AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er på dag en i syklusen så føler meg både ekstra sliten OG ekstra i behov for planer, fordi jeg grubler sånn over at jeg er alene. Jeg håpet på å møte en bekjent jeg tok kontakt med, men hun kunne ikke, og pga verdensdagen for psykisk helse så var dagtilbudet mitt stengt, så ingen planer verken i dag eller helgen, men jeg skal ta noen telefoner, forsøke å støtte meg selv. Akkurat i dag var den ensomheten uutholdelig. 💔 Anonymkode: 235ff...713 Håper du snart blir frisk for det du behandles for på sykehuset. Trist at du er ensom, men synes du er flink som tar initiativ til å å snakke med og finne på noe. Håper du følte deg bedre etter telefonsamtalene. Jeg tror det kommer til å ordne seg snart med ensomheten når du er så flink til å ta iniativ. Endret 10. oktober av SVK
AnonymBruker Skrevet 10. oktober #4327 Skrevet 10. oktober Ensomhet er et kall fra skaperen. Be til Jesus om åpenbaring i livet ditt. Anonymkode: cad44...c6d 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4328 Skrevet 11. oktober Nowayback skrev (På 8.10.2025 den 4.08): Får ikke sove. Gråter av fortvilelse over hvor vondt livet er. Ingenting gir mening. Alt er bare jævlig. Jeg har 0 verdi i dette samfunnet. Joda Anonymkode: ce938...241
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4329 Skrevet 11. oktober Heihei dere. Jeg sliter en del etter diverse påkjenninger og traumer som har vært siste årene. Jeg har blitt målt ned moderat depresjon og alvorlig angst. Har ventet nå 4 uker på psykologisk hjelp. Legen sier jeg ikke skal begynne på anti-depressiva før samtalene er i gang. Hva synes dere om dette? Hun mente man blir så flat av det. Men egentlig høres det mye bedre ut enn å angste og ha det vondt. Noen erfaringer? Anonymkode: c8101...043
Purple_Pixiedust Skrevet 11. oktober #4330 Skrevet 11. oktober Det blir gradvis mer vanskelig. Vil bare sove hele tiden. 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober #4331 Skrevet 11. oktober Slitsomt å være så påvirket av syklus at jeg har maks en god uke i løpet av måneden Anonymkode: 879fc...7d0
SVK Skrevet 11. oktober #4332 Skrevet 11. oktober (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Heihei dere. Jeg sliter en del etter diverse påkjenninger og traumer som har vært siste årene. Jeg har blitt målt ned moderat depresjon og alvorlig angst. Har ventet nå 4 uker på psykologisk hjelp. Legen sier jeg ikke skal begynne på anti-depressiva før samtalene er i gang. Hva synes dere om dette? Hun mente man blir så flat av det. Men egentlig høres det mye bedre ut enn å angste og ha det vondt. Noen erfaringer? Anonymkode: c8101...043 Tror ulike leger har ulikt syn på det med anti-depressiva. Noen gir lettere enn andre. Men jeg er ikke lege så jeg vet ikke når man burde få eller ikke få anti-depressiva. Håper du snart får hjelpen du trenger. ♥️ Purple_Pixiedust skrev (1 time siden): Det blir gradvis mer vanskelig. Vil bare sove hele tiden. Håper det blir mye bedre etter operasjonen og medisinbyttet. ♥️ AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Slitsomt å være så påvirket av syklus at jeg har maks en god uke i løpet av måneden Anonymkode: 879fc...7d0 ♥️ Endret 11. oktober av SVK
Nowayback Skrevet 12. oktober #4333 Skrevet 12. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 9.16): Det har du vel! Håper denne dagen blir litt bedre. Anonymkode: 44c9e...ce3 Takk. Det er lenge siden det var gode dager nå. Før sommeren omtrent. Hvordan måler man verdien man har? Jeg måler den i gode relasjoner, at man trives med jobb og har god lønn. At man er attraktiv for andre. Psykisk og fysisk god helse.
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #4334 Skrevet 12. oktober Nowayback skrev (32 minutter siden): Takk. Det er lenge siden det var gode dager nå. Før sommeren omtrent. Hvordan måler man verdien man har? Jeg måler den i gode relasjoner, at man trives med jobb og har god lønn. At man er attraktiv for andre. Psykisk og fysisk god helse. Jeg tenker at vi alle har iboende verdi fordi vi er menneske. Og det du nevner er mer livskvalitet eller hvor godt livet oppleves. Sier du til andre også at de ikke har verdi fordi de er single, ensomme, syke? Det tror jeg ikke. Men at livet kan føles verdiløst fordi en mangler det som gir mening og verdi forstår jeg godt. Anonymkode: 235ff...713 1
AnonymBruker Skrevet 12. oktober #4335 Skrevet 12. oktober SVK skrev (På 10.10.2025 den 20.29): Beklager, jeg misforstod innlegget ditt og visste ikke at du var ufør. Så bra du tenkte at det ikke er noe feil med deg og at det med vennskap handler om mengdeeksponering. Skjønner at det kan være skummelt å spørre naboer. Enig i at det verste som kan skje er at de takker nei. Men jeg er selv en som er redd for å ta iniativ, så jeg kjenner meg igjen i frykten selv om den ikke er rasjonell. Ja, jeg liker brettspill. Synes også at spill er en fin måte å gjøre besøk hos nye folk mindre skremmende. Da har man noe å gjøre sammen og å snakke om i tilfelle man er usikker på hva man skal snakke om . Håper du snart blir frisk for det du behandles for på sykehuset. Trist at du er ensom, men synes du er flink som tar initiativ til å å snakke med og finne på noe. Håper du følte deg bedre etter telefonsamtalene. Jeg tror det kommer til å ordne seg snart med ensomheten når du er så flink til å ta iniativ. Takk gode SVK! Ingen misforståelse, du kunne jo ikke vite at jeg er ufør. Det du derimot kanskje misforstod var syklus som sykehus. Fort gjort. Heldigvis har jeg ikke noe med sykehuset å gjøre nå. 😅 Helt enig med at brettspill liksom gjør terskelen lavere! Å gjøre ting sammen. Så lenge personen ikke er skikkelig dårlig taper. 😅 Endte med flere telefonsamtaler faktisk, folk jeg egentlig ikke ringer, men jeg bare måtte. Og det ble ikke så lange samtaler, og var litt kleint, men gikk bedre enn forventet. Takk for gode tanker, følte meg flink jeg også. Hvordan går det med deg? Anonymkode: 235ff...713
SVK Skrevet 13. oktober #4336 Skrevet 13. oktober (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Takk gode SVK! Ingen misforståelse, du kunne jo ikke vite at jeg er ufør. Det du derimot kanskje misforstod var syklus som sykehus. Fort gjort. Heldigvis har jeg ikke noe med sykehuset å gjøre nå. 😅 Helt enig med at brettspill liksom gjør terskelen lavere! Å gjøre ting sammen. Så lenge personen ikke er skikkelig dårlig taper. 😅 Endte med flere telefonsamtaler faktisk, folk jeg egentlig ikke ringer, men jeg bare måtte. Og det ble ikke så lange samtaler, og var litt kleint, men gikk bedre enn forventet. Takk for gode tanker, følte meg flink jeg også. Hvordan går det med deg? Anonymkode: 235ff...713 Takk! Ja jeg leste feil og trodde du var på sykehus. Bra det ikke var tilfellet! Nå er ikke jeg veldig sosial, men jeg har en bror som er sosial. Han har ofte med kortstokk. Kortstokker tar liten plass så lav terskel for å ta med. Finnes også enormt mange kortspill. Så det gir mange muligheter. Man kan spørre om hva andre vil spille, man kan velge kortspill etter hvor mange man er, om man spiller med barn, osv. Bra du ringte og at du også turte å ringe folk du ikke pleier å ringe! Bra også at det gikk bedre enn forventet. Det går bra med meg og takk for at du spurte. Endret 13. oktober av SVK
AnonymBruker Skrevet 13. oktober #4337 Skrevet 13. oktober AnonymBruker skrev (På 10.10.2025 den 1.06): Ting er bedre enn i sommer. Mye bedre. Samtidig kommer tungsinnet ekstra noen ganger. Særlig kvelder som nå, hvis jeg blir trigget sent på kvelden, og søvnrutiner blir forskjøvet, da kommer tankene "jeg kommer ingen vei" "kommer til å være alene for alltid" "ingenting er poeng i". Jeg tror på dem. Og det er rart fordi innimellom gjennomskuer jeg dem også. Det er jo bare tanker. Jeg kunne like godt tenkt andre ting. Men ensom er jeg. Av og til lurer jeg på hva som skal til for å ikke være ensom. Handler det om nettverk, eller handler det om å være glad i seg selv og det der. Jeg trenger noen å spille Monopol og Ticket to ride med. Hvis jeg hadde noen jeg følte meg vel med, som jeg var trygg med som jeg spilte brettspill med en gang i uka, hadde jeg vært fornøyd da? Det høres jo enkelt nok ut. Prøver å få litt mer nettverk. Men det går treigt. Om morgenen tenker jeg at jeg orker ikke, om kvelden tenker jeg "hvorfor gjorde jeg det ikke". Men ting blir bedre. Jeg ser nå at det i alle fall er bedre å være alene enn omgås folk som bryter en ned. Selv om det er mye savn også. Det var mye fint også. Det var noen å spille Ticket to ride med, liksom. 🤪 Anonymkode: 235ff...713 Skulle gjerne ha spilt brettspill med deg. Jeg går på et kurs i regi av kommunen som heter. Vi hadde en sirkel for gjøremål gjennom dagen som må, bør og positivt. Jeg finner så lite positivt i hverdagen. Hverken serier, strikking eller å lese gir meg noen glede lenger. Savner så både jobb og det å møte andre mennesker gjennom dagen. Anonymkode: f60f0...c48
Nowayback Skrevet tirsdag kl. 19:04 #4338 Skrevet tirsdag kl. 19:04 Livet mitt handler bare om å tjene penger til å betale regningene mine. For et latterlig liv. Ingen av de gode tingene i livet har jeg noen gang sett noe til. Bare de delene av livet som drar deg ned, krever noe av deg, spiser deg litt etter litt. Alle utgiftene vi har i dette samfunnet er til å grine av. Man kommer seg aldri ovenpå. Som om ikke alt er dyrt nok fra før, så skal vi betale 30 % av lønna vår til staten. En stat som ikke bevilger nok penger til at kommunene kan driftes på en grei måte. Det kuttes i skole og helsevesen i verdens rikeste land. Forstå det den som kan. Strøm, vann, eiendomsskatt- you name it. Alt for å kneble vanlige mennesker i å leve fullverdige liv. Og for at staten skal cashe inn- uten å gi det tilbake til folket. Vi er nyttige slaver for staten. Vi presses inn i et hamsterhjul for det er klin umulig å leve et alternativt liv. Skogen man vil sette opp et telt i er det noen som eier. Det er alltid noen regler som gjør det vanskelig for deg, uansett hva du velger. Det er sykt mange som "ranter" på youtube om hvordan samfunnet er og hvordan folk har blitt. Det er garantert noe sant i det. Jeg tror virkelig ikke at alle er deprimerte av de som mener dette. I så fall er det depresjon forårsaket av samfunnet. Som naturlig nok ikke løses ved samtaler, da samfunnet vil være der uansett. Det forsvinner dessverre ikke. 1
Nowayback Skrevet onsdag kl. 21:57 #4339 Skrevet onsdag kl. 21:57 (endret) Gruer meg til de mest banale ting. Jeg vokser ikke under ansvar, jeg kveles av det. Endret onsdag kl. 22:26 av Nowayback
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå