SVK Skrevet 30. november 2024 #4061 Del Skrevet 30. november 2024 Purple_Pixiedust skrev (På 24.11.2024 den 10.11): Ble bare behandling en gang denne uken, men neste uke blir det to ganger. God helg ja! Håper du fikk to behandlinger denne uken og at det går bedre med deg. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4062 Del Skrevet 30. november 2024 Jeg hadde et skikkelig mareritt i natt, når jeg våknet var jeg som en vettskremt 5åring. Hjertet banket villt, hjernen min spinnet som et hjul, det føltes helt oppriktig som verden min skulle rase sammen. Det tok lang tid å forklare meg selv at det er mange år siden jeg var 5 og livredd hele tiden. Jeg er så sliten av at fortiden banker på. Anonymkode: df060...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 30. november 2024 #4063 Del Skrevet 30. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde et skikkelig mareritt i natt, når jeg våknet var jeg som en vettskremt 5åring. Hjertet banket villt, hjernen min spinnet som et hjul, det føltes helt oppriktig som verden min skulle rase sammen. Det tok lang tid å forklare meg selv at det er mange år siden jeg var 5 og livredd hele tiden. Jeg er så sliten av at fortiden banker på. Anonymkode: df060...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. november 2024 #4064 Del Skrevet 30. november 2024 SVK skrev (8 minutter siden): Takk ❤️ Anonymkode: df060...85d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 30. november 2024 #4065 Del Skrevet 30. november 2024 SVK skrev (4 timer siden): Håper du fikk to behandlinger denne uken og at det går bedre med deg. God helg! Ja det var to vellykkede behandlinger. Nå har jeg ogsp fått 3 timer utgang i døgnet. Så kan begynne å gjøre litt for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 30. november 2024 #4066 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) Purple_Pixiedust skrev (11 minutter siden): Ja det var to vellykkede behandlinger. Nå har jeg ogsp fått 3 timer utgang i døgnet. Så kan begynne å gjøre litt for meg selv. Betyr det at du kan gå ut alene i 3 timer i døgnet? Endret 30. november 2024 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 30. november 2024 #4067 Del Skrevet 30. november 2024 SVK skrev (42 minutter siden): Betyr det at du kan gå ut alene i 3 timer i døgnet? Ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 30. november 2024 #4068 Del Skrevet 30. november 2024 Purple_Pixiedust skrev (1 minutt siden): Ja. Takk. Håper de 3 timene gjør oppholdet lettere. Nå er det jo også snart jul og forstod det slik at du får julepermisjon. Det er bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 30. november 2024 #4069 Del Skrevet 30. november 2024 SVK skrev (11 minutter siden): Takk. Håper de 3 timene gjør oppholdet lettere. Nå er det jo også snart jul og forstod det slik at du får julepermisjon. Det er bra. Det stemmer. Så har jo litt å se fram til framover. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 30. november 2024 #4070 Del Skrevet 30. november 2024 (endret) Purple_Pixiedust skrev (50 minutter siden): Det stemmer. Så har jo litt å se fram til framover. Jepp og håper det gjør det litt mindre ille å være tvangsinnlagt. Endret 30. november 2024 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 30. november 2024 #4071 Del Skrevet 30. november 2024 SVK skrev (10 minutter siden): Jepp og håper det gjør det litt mindre ille å være tvangsinnlagt. Ja det gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4072 Del Skrevet 1. desember 2024 Jeg husker ikke alt av hva jeg har skrevet her tidligere, men denne uka fikk jeg "offisielt" diagnosen bipolar lidelse. Det er jo vært tema for samtale en del de siste månedene med både psykolog og psykiater og jeg har jo vært og er jo for så vidt enig og kjenner meg igjen. Men nå ble det plutselig så "reelt" at det føles litt uvirkelig og jeg aner ikke hva jeg føler. Det føles så permanent. Mye mer permanent enn tilbakevende depressiv lidelse. Selv om det egentlig ikke gir mening. Begge deler er jo like permanent. Jeg vil ikke være syk, jeg vil ikke bruke medisiner, jeg vil bare ha et fint liv og leve normalt. Jeg har bare lyst til å rope og skrike og kaste ting. Jeg vet ikke hva jeg tenker. Samtidig har jeg startet på medisiner som forhåpentligvis vil hjelpe meg mer enn noe av det jeg har prøvd før har gjort. Jeg føler meg bare veldig rar nå. Jeg har en del mørke tanker (nei, jeg har INGEN planer om å skade meg selv), og jeg sliter veldig med å sove og sovemedisin fungerer ikke. Jeg føler at dette kanskje er et tidspunkt å spørre om innleggelse, og psykologen spurte om jeg trengte det forrige time. Men jeg vil ikke ha innleggelse, jeg er drittlei av å være innlagt på det sykehuset og jeg har vært der mer enn jeg har vært hjemme de siste tre årene. Samtidig føler jeg at jeg blir litt gal. Anonymkode: 1e9a4...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 1. desember 2024 #4073 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg husker ikke alt av hva jeg har skrevet her tidligere, men denne uka fikk jeg "offisielt" diagnosen bipolar lidelse. Det er jo vært tema for samtale en del de siste månedene med både psykolog og psykiater og jeg har jo vært og er jo for så vidt enig og kjenner meg igjen. Men nå ble det plutselig så "reelt" at det føles litt uvirkelig og jeg aner ikke hva jeg føler. Det føles så permanent. Mye mer permanent enn tilbakevende depressiv lidelse. Selv om det egentlig ikke gir mening. Begge deler er jo like permanent. Jeg vil ikke være syk, jeg vil ikke bruke medisiner, jeg vil bare ha et fint liv og leve normalt. Jeg har bare lyst til å rope og skrike og kaste ting. Jeg vet ikke hva jeg tenker. Samtidig har jeg startet på medisiner som forhåpentligvis vil hjelpe meg mer enn noe av det jeg har prøvd før har gjort. Jeg føler meg bare veldig rar nå. Jeg har en del mørke tanker (nei, jeg har INGEN planer om å skade meg selv), og jeg sliter veldig med å sove og sovemedisin fungerer ikke. Jeg føler at dette kanskje er et tidspunkt å spørre om innleggelse, og psykologen spurte om jeg trengte det forrige time. Men jeg vil ikke ha innleggelse, jeg er drittlei av å være innlagt på det sykehuset og jeg har vært der mer enn jeg har vært hjemme de siste tre årene. Samtidig føler jeg at jeg blir litt gal. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Sender deg en klem. Får du psykologtime i uka som starter på mandag? Så du har noen å snakke med da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4074 Del Skrevet 1. desember 2024 SVK skrev (3 minutter siden): Sender deg en klem. Får du psykologtime i uka som starter på mandag? Så du har noen å snakke med da? ❤️ Ja jeg har fast psykolog 1 gang i uka og kommunal oppfølging 2 dager i uka, så jeg har folk å snakke med. Samtidig er det ofte kveldene som er verst. Anonymkode: 1e9a4...1e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 1. desember 2024 #4075 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): ❤️ Ja jeg har fast psykolog 1 gang i uka og kommunal oppfølging 2 dager i uka, så jeg har folk å snakke med. Samtidig er det ofte kveldene som er verst. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Bra du har noen å snakke med til uka. Trist at du har det så vondt om kveldene. Jeg vet ikke om slike hjelpetelefoner hjelper. Om det å snakke med en fremmed hjelper. Men om det hjelper så er kanskje det en mulighet i kveld? Skjønner jo også at det å snakke med noen ikke løser problemene dine. Men håper det gjør situasjonen litt mindre vond. Håper også at medisinene hjelper deg. Jeg vet egentlig ingenting om diagnosen så vet ikke hvor mye medisiner hjelper, om det tar tid å få medisinene til å fungere, osv. Men håper det blir bedre for deg snart. Håper også du har noen å være med i jula. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4076 Del Skrevet 1. desember 2024 SVK skrev (1 minutt siden): Bra du har noen å snakke med til uka. Trist at du har det så vondt om kveldene. Jeg vet ikke om slike hjelpetelefoner hjelper. Om det å snakke med en fremmed hjelper. Men om det hjelper så er kanskje det en mulighet i kveld? Skjønner jo også at det å snakke med noen ikke løser problemene dine. Men håper det gjør situasjonen litt mindre vond. Håper også at medisinene hjelper deg. Jeg vet egentlig ingenting om diagnosen så vet ikke hvor mye medisiner hjelper, om det tar tid å få medisinene til å fungere, osv. Men håper det blir bedre for deg snart. Håper også du har noen å være med i jula. Takk ❤️ Jeg har dessverre svært dårlig erfaring med slike hjelpetelefoner, så de er ikke et alternativ lenger. Da har jeg funnet ut at det faktisk er mer hjelp i denne tråden her ❤️ Sånn jeg har skjønt det så er medisiner essensielt for å kunne bli bedre, så jeg håper jo at det skal fungere når jeg finner riktig dose og at det ikke tar alt for lang tid. Det er jo en slags trøst i bare det. Samtidig er tanken på å muligens måtte bruke medisiner resten av livet på en måte litt demotiverende. Men det er jo mange som må det, så jeg burde ikke klage. Jula er både fin og veldig vanskelig. Men det er jo første desember og søndag i advent i dag, så jeg har prøvd å pynte litt og gjøre det koselig. Og her jeg bor er det snø, noe jeg liker godt, så har gått en tur ut og det er jo bra for helsa. Men jeg har også drukket en flaske vin, og det er jo ikke bra. Alkoholen bidrar nok til å gjøre meg ekstra nedstemt. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 1. desember 2024 #4077 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk ❤️ Jeg har dessverre svært dårlig erfaring med slike hjelpetelefoner, så de er ikke et alternativ lenger. Da har jeg funnet ut at det faktisk er mer hjelp i denne tråden her ❤️ Sånn jeg har skjønt det så er medisiner essensielt for å kunne bli bedre, så jeg håper jo at det skal fungere når jeg finner riktig dose og at det ikke tar alt for lang tid. Det er jo en slags trøst i bare det. Samtidig er tanken på å muligens måtte bruke medisiner resten av livet på en måte litt demotiverende. Men det er jo mange som må det, så jeg burde ikke klage. Jula er både fin og veldig vanskelig. Men det er jo første desember og søndag i advent i dag, så jeg har prøvd å pynte litt og gjøre det koselig. Og her jeg bor er det snø, noe jeg liker godt, så har gått en tur ut og det er jo bra for helsa. Men jeg har også drukket en flaske vin, og det er jo ikke bra. Alkoholen bidrar nok til å gjøre meg ekstra nedstemt. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Skjønner at det er leit å måtte gå på medisiner resten av livet. Håper dere finner riktig dose snart slik at du får det bedre. Kanskje det da også blir lettere å akseptere å gå på medisiner resten av livet. Fint du har pyntet til jul, at det er snø og at du har fått gått en tur. Både det å gå turer og ha det fint rundt seg hjelper på den psykiske helsen. Skjønner at jula også kan være vanskelig. Er ofte lettere å unngå å drikke alkohol om man ikke har alkohol hjemme hos seg. Bra denne tråden hjelper litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2024 #4078 Del Skrevet 1. desember 2024 SVK skrev (2 minutter siden): Skjønner at det er leit å måtte gå på medisiner resten av livet. Håper dere finner riktig dose snart slik at du får det bedre. Kanskje det da også blir lettere å akseptere å gå på medisiner resten av livet. Fint du har pyntet til jul, at det er snø og at du har fått gått en tur. Både det å gå turer og ha det fint rundt seg hjelper på den psykiske helsen. Skjønner at jula også kan være vanskelig. Er ofte lettere å unngå å drikke alkohol om man ikke har alkohol hjemme hos seg. Bra denne tråden hjelper litt. Ja, jeg drikker nesten aldri alkohol, men fikk av en eller annen grunn et innfall om å kjøpe en flaske vin på lørdag. Men det minner meg jo på hvorfor jeg sjelden drikker; det gjør meg mer deprimert. Du er et fint menneske som bryr deg, det skal ikke så mye til, men de små innleggene dine og kommentarene i denne tråden betyr noe ❤️ Anonymkode: 1e9a4...1e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 1. desember 2024 #4079 Del Skrevet 1. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, jeg drikker nesten aldri alkohol, men fikk av en eller annen grunn et innfall om å kjøpe en flaske vin på lørdag. Men det minner meg jo på hvorfor jeg sjelden drikker; det gjør meg mer deprimert. Du er et fint menneske som bryr deg, det skal ikke så mye til, men de små innleggene dine og kommentarene i denne tråden betyr noe ❤️ Anonymkode: 1e9a4...1e4 Tusen takk og bra det hjalp litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 3. desember 2024 #4080 Del Skrevet 3. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 1.12.2024 den 22.16): Jeg husker ikke alt av hva jeg har skrevet her tidligere, men denne uka fikk jeg "offisielt" diagnosen bipolar lidelse. Det er jo vært tema for samtale en del de siste månedene med både psykolog og psykiater og jeg har jo vært og er jo for så vidt enig og kjenner meg igjen. Men nå ble det plutselig så "reelt" at det føles litt uvirkelig og jeg aner ikke hva jeg føler. Det føles så permanent. Mye mer permanent enn tilbakevende depressiv lidelse. Selv om det egentlig ikke gir mening. Begge deler er jo like permanent. Jeg vil ikke være syk, jeg vil ikke bruke medisiner, jeg vil bare ha et fint liv og leve normalt. Jeg har bare lyst til å rope og skrike og kaste ting. Jeg vet ikke hva jeg tenker. Samtidig har jeg startet på medisiner som forhåpentligvis vil hjelpe meg mer enn noe av det jeg har prøvd før har gjort. Jeg føler meg bare veldig rar nå. Jeg har en del mørke tanker (nei, jeg har INGEN planer om å skade meg selv), og jeg sliter veldig med å sove og sovemedisin fungerer ikke. Jeg føler at dette kanskje er et tidspunkt å spørre om innleggelse, og psykologen spurte om jeg trengte det forrige time. Men jeg vil ikke ha innleggelse, jeg er drittlei av å være innlagt på det sykehuset og jeg har vært der mer enn jeg har vært hjemme de siste tre årene. Samtidig føler jeg at jeg blir litt gal. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Skjønner hvordan du har det nå. Jeg har gått fra tilbakevendende depressiv lidelse, til bipolar lidelse type to og til slutt shizoaffektiv lidelse. Det er jo alvorlige lidelser. Men medisiner og behandling kan gjøre veldig mye bra for oss. Å få ny diagnose er positiv i den forstand at man da kan få mer riktig behandling. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå