Blått Skrevet 8. februar #4161 Skrevet 8. februar Jeg har slitt med så mange vonde følelser i det siste. Det begynner å skje en del mentale prosesser i hodet mitt og en del som begynner å løsne, men det skjer også så mye vondt på veien. Det er som om kroppen min jobber med å holde seg deprimert. Du vil være lykkelig?! FUCK NO! Du skal være ulykkelig, BASTA BOM!
AnonymBruker Skrevet 8. februar #4162 Skrevet 8. februar Ting er tøft for tiden. Tunge tak. Gamle minner. Så mye vondt som kommer opp. Jeg føler meg så jævla svikta av folka som skulle beskyttet meg. Jeg tror det er et bra tegn å ta innover seg at ting var som de var, se det i øya liksom, men det er så mye sorg der. Da virker det på en måte "enklere" å numme seg selv. Det er så vondt, jeg føler at jeg liksom kommer til å dø av sorgen, blir helt overveldet av følelser. God klem til deg @Blått, kjenner meg igjen i det du skriver. ❤️ Anonymkode: 235ff...713 1
AnonymBruker Skrevet 8. februar #4163 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 18.04): Denne dagen har vært helt jævlig. Jeg er brukere som savner sin tidligere psykolog og det er på sånne dager savnet er verst. Skulle ønske vi satt sammen og hun kunne trøste meg. Anonymkode: 8927c...90a Kan du huske på ting hun har lært deg og bruke det til å trøste deg selv? Anonymkode: 73742...6df
AnonymBruker Skrevet 8. februar #4164 Skrevet 8. februar Blått skrev (3 timer siden): Jeg har slitt med så mange vonde følelser i det siste. Det begynner å skje en del mentale prosesser i hodet mitt og en del som begynner å løsne, men det skjer også så mye vondt på veien. Det er som om kroppen min jobber med å holde seg deprimert. Du vil være lykkelig?! FUCK NO! Du skal være ulykkelig, BASTA BOM! AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ting er tøft for tiden. Tunge tak. Gamle minner. Så mye vondt som kommer opp. Jeg føler meg så jævla svikta av folka som skulle beskyttet meg. Jeg tror det er et bra tegn å ta innover seg at ting var som de var, se det i øya liksom, men det er så mye sorg der. Da virker det på en måte "enklere" å numme seg selv. Det er så vondt, jeg føler at jeg liksom kommer til å dø av sorgen, blir helt overveldet av følelser. God klem til deg @Blått, kjenner meg igjen i det du skriver. ❤️ Anonymkode: 235ff...713 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan du huske på ting hun har lært deg og bruke det til å trøste deg selv? Anonymkode: 73742...6df Takk. Jeg prøver. Anonymkode: 8927c...90a 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #4165 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 16.1.2025 den 6.46): Jeg sluttet på antidepressiva før jul siden jeg opplevde at det gikk ganske bra, men i løpet av januar har jeg begynt å føle meg verre igjen. Det toppet seg denne uka. Jeg har ekstremt mye dårlige tanker om meg selv og andre. Er livredd for at samboeren min skal slå opp med meg. Føler at jeg må slå opp med han før han gjør det med meg. Jeg får mye angst og blir ekstremt rastløs. Mye tankekjør, katastrofetanker og sover dårlig. Jeg blir litt skuffet over at jeg ikke klarer meg uten antidepressiva, men jeg bare orker ikke å ha det sånn. Forferdelig slitsomt og jeg går så ekstremt langt ned. Samboeren min ga uttrykk for at han også synes det er slitsomt og det gjorde at jeg bare følte meg enda verre, men samtidig så "våknet" jeg også da. Jeg vil jo ikke at han skal ha det dårlig sammen med meg. Allikevel så ønsker han å være sammen med meg. Noe jeg ikke klarer å forstå hvorfor, men jeg er evig takknemlig for det. Jeg har lyst til å få det bedre og hadde håpet at jeg kunne klare meg uten medisin, men kanskje jeg må gå på det litt til. Det er bedre å gå på det enn å ha det sånn i hvert fall. Anonymkode: bbc79...8bc Du sluttet kanskje for tidlig eller det kan være seponeringssyndrom. Det står omtalt i pakningsvedlegget. Jeg måtte trappe ned over lang tid før jeg klarte å slutte helt. Da hadde jeg brukt antidepressiva i 4 år og ville slutte. Anonymkode: c22c7...878 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar #4166 Skrevet 12. februar AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 18.04): Denne dagen har vært helt jævlig. Jeg er brukere som savner sin tidligere psykolog og det er på sånne dager savnet er verst. Skulle ønske vi satt sammen og hun kunne trøste meg. Anonymkode: 8927c...90a Jeg likte også at hun alltid fortalte at hun hadde troen på meg. At det kom til å ordne seg til slutt om jeg bare fortsatte å jobbe med med meg selv. Har hatt andre psykologer som jeg følte ikke hadde troen på meg. Har vært frustrerende med slike psykologer. Spesielt når jeg føler de har gitt meg opp allerede første time. Anonymkode: 8927c...90a
AnonymBruker Skrevet 14. februar #4167 Skrevet 14. februar Jeg sitter mye og tenker på ting jeg skulle gjort annerledes i fortiden. Men det som irriterer mest er det at jeg ikke klarer å få til tingene jeg prøver i nåtid. Jeg prøver og prøver, men jeg får det ikke til. Anonymkode: 8927c...90a 1
Purple_Pixiedust Skrevet 15. februar #4168 Skrevet 15. februar (endret) Så var det en nedtur igjen. Vet ikke om det kun er et par dårlige dager eller depresjon som kommer tilbake. Den uvissheten er vanskelig, men prøver å tro på at det bare er en liten nedtur som går fort over. Uansett er jeg så lei av det. Endret 15. februar av Purple_Pixiedust
SVK Skrevet 15. februar #4169 Skrevet 15. februar Purple_Pixiedust skrev (2 minutter siden): Så var det en nedtur igjen. Vet ikke om det kun er et par dårlige dager eller depresjon som kommer tilbake. Den uvissheten er vanskelig, men prøver å tro på at det bare er en liten nedtur som går fort over. Uansett er jeg så lei av det. Sender deg klem.
Purple_Pixiedust Skrevet 15. februar #4170 Skrevet 15. februar SVK skrev (2 minutter siden): Sender deg klem. Takk ❤️
Blått Skrevet 15. februar #4171 Skrevet 15. februar (endret) For å tømme hodet mitt. Jeg er med i en gruppe, på et sosialt medium (får ikke lov av KG å skrive hva dette mediet heter). Uansett i denne her så er det en mann som jeg alltid har hatt et godt øye til. Jeg er veldig, veldig glad i han på utrolig mange måter. Noen dager så føles det som om vi er veldig nærme. Noen dager så føles det ut som om det låser seg for han og at han ikke er tilstede i det hele tatt. Han er gift... så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til han, men han river ned noen vegger som gjør også veldig vondt, men samtidig er veldig godt ❤️ Endret 15. februar av Blått
Nowayback Skrevet 15. februar #4172 Skrevet 15. februar MÅ man være deprimert når man ikke har særlig livsglede? Kan det ikke noen ganger være tilfellet at det er helt naturlig at man ser mørkt på livet? 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4173 Skrevet 16. februar Jeg føler på så jævlig mye sinne og irritasjon for tiden. Blir helt gal, kan ikke ta oppvasken en gang uten at jeg bare føler trang til å knuse alt rundt meg. Tror det klikker for meg! Og de som ber meg gå en tur eller "få ut" aggresjon på en sånn måte kan dra til helvete for det gjør det bare hundre ganger verre å drive å være aktiv, jo mer pulsen øker jo mer klikker det for meg og jeg kan faen ikke gå ut for møter jeg på noen så slår jeg de ned!!!!!!!!!!! Anonymkode: 1e9a4...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4174 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg føler på så jævlig mye sinne og irritasjon for tiden. Blir helt gal, kan ikke ta oppvasken en gang uten at jeg bare føler trang til å knuse alt rundt meg. Tror det klikker for meg! Og de som ber meg gå en tur eller "få ut" aggresjon på en sånn måte kan dra til helvete for det gjør det bare hundre ganger verre å drive å være aktiv, jo mer pulsen øker jo mer klikker det for meg og jeg kan faen ikke gå ut for møter jeg på noen så slår jeg de ned!!!!!!!!!!! Anonymkode: 1e9a4...1e4 Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for det går ikke men jeg kan faen ikke spørre noen heller for jeg takler ikke andre mennesker. Og den jævla olanzapinen som bare gjør meg trøtt og sløv og som liksom skal kunne hjelpe på angst og aggresjon og jeg vet ikke hva gjør ikke annet enn at jeg er så sykt trøtt hele tiden, men den gjør ingenting for det sinne og irritasjonen og hatet jeg føler på. I tillegg tenker jeg faen ikke på annet enn mat av den så jeg blir bare enda feitere. Anonymkode: 1e9a4...1e4
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4175 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for det går ikke men jeg kan faen ikke spørre noen heller for jeg takler ikke andre mennesker. Og den jævla olanzapinen som bare gjør meg trøtt og sløv og som liksom skal kunne hjelpe på angst og aggresjon og jeg vet ikke hva gjør ikke annet enn at jeg er så sykt trøtt hele tiden, men den gjør ingenting for det sinne og irritasjonen og hatet jeg føler på. I tillegg tenker jeg faen ikke på annet enn mat av den så jeg blir bare enda feitere. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Sorry, jeg er i et helt fucka humør idag. Anonymkode: 1e9a4...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar #4176 Skrevet 16. februar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Sorry, jeg er i et helt fucka humør idag. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Av og til er en det, og jeg tenker det er bare bra å dele og få det ut. Jeg skal ikke oppfordre til ut å gå tur, men som jeg har nevnt i tråden før, jeg begynte en praksis av å skrike inn i sofaputene, og å slå dem. Får opp pulsen riktignok, men etter å gjøre dette nesten daglig i flere måneder merket jeg at ting løsnet inni meg. Og når jeg kanaliserte dem der, og våget å slippe helt fri, var jeg mindre forbanna gjennom dagen. Er kanskje annerledes hvis sinnet ditt er bivirkning? Nå er jeg sjelden så sint lenger, men tar fortsatt en økt med sofaputene når jeg trenger det. Noen påstår at å gi plass til sinne gjør at det øker, det er ikke min erfaring i alle fall. Jeg tenker at hatet ditt mest sannsynlig er der av en veldig god grunn! Anonymkode: 235ff...713
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4177 Skrevet 27. mars Jeg er så sliten og lei av dette, jeg skjønner ikke hvorfor jeg må gjennom dette her, jeg er så lei av depresjon og mørke og den tunge skyen som ikke gjør annet enn å presse meg ned. Jeg lurer seriøst på hva som er meningen bak det. Jeg orker ikke. Samtidig så fortsetter jeg likevel, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg er så lei. Jeg får ikke til nå distrahere meg, jeg får ikke til å sove (fordi jeg sov i hele går, men skulle ønske jeg kunne sove hele tiden). Jeg orker ikke å gjøre ting jeg blir glad av, for jeg blir ikke glad av de, og jeg orker ikke å gjøre andre ting heller. Jeg skulle ønske noen kunne hjelpe meg. Anonymkode: 1e9a4...1e4 4
Purple_Pixiedust Skrevet 28. mars #4178 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er så sliten og lei av dette, jeg skjønner ikke hvorfor jeg må gjennom dette her, jeg er så lei av depresjon og mørke og den tunge skyen som ikke gjør annet enn å presse meg ned. Jeg lurer seriøst på hva som er meningen bak det. Jeg orker ikke. Samtidig så fortsetter jeg likevel, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg er så lei. Jeg får ikke til nå distrahere meg, jeg får ikke til å sove (fordi jeg sov i hele går, men skulle ønske jeg kunne sove hele tiden). Jeg orker ikke å gjøre ting jeg blir glad av, for jeg blir ikke glad av de, og jeg orker ikke å gjøre andre ting heller. Jeg skulle ønske noen kunne hjelpe meg. Anonymkode: 1e9a4...1e4 Vet ikke om det er noen trøst, men de fleste blir bra av depresjon. Men det kan ta tid. Hvis du har gått på en antidepressiva lenge uten effekt kan det være lurt å forsøke en annen. Klem til deg. ❤️ 1
SVK Skrevet 28. mars #4179 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er så sliten og lei av dette, jeg skjønner ikke hvorfor jeg må gjennom dette her, jeg er så lei av depresjon og mørke og den tunge skyen som ikke gjør annet enn å presse meg ned. Jeg lurer seriøst på hva som er meningen bak det. Jeg orker ikke. Samtidig så fortsetter jeg likevel, og jeg aner ikke hvorfor. Jeg er så lei. Jeg får ikke til nå distrahere meg, jeg får ikke til å sove (fordi jeg sov i hele går, men skulle ønske jeg kunne sove hele tiden). Jeg orker ikke å gjøre ting jeg blir glad av, for jeg blir ikke glad av de, og jeg orker ikke å gjøre andre ting heller. Jeg skulle ønske noen kunne hjelpe meg. Anonymkode: 1e9a4...1e4 ♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4180 Skrevet 28. mars Purple_Pixiedust skrev (5 timer siden): Vet ikke om det er noen trøst, men de fleste blir bra av depresjon. Men det kan ta tid. Hvis du har gått på en antidepressiva lenge uten effekt kan det være lurt å forsøke en annen. Klem til deg. ❤️ Takk ❤️ Jeg blir bare dårligere av antidepressiva, så bruker antipsykotika (også fordi jeg har hatt psykotiske symptomer), og jeg trodde den fungerte bra, men ikke så bra som jeg hadde håpet. Har bipolar lidelse, så sånn sett er jeg vel "dømt" til å oppleve det på nytt og på nytt også. Selv om man kan jo håpe. Men nå er jeg på fjerde året med depresjon, avløst av bare noen få perioder med normalt stemningsleie og et par hypomanier. Anonymkode: 1e9a4...1e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå