Purple_Pixiedust Skrevet 19. oktober #4001 Del Skrevet 19. oktober SVK skrev (12 timer siden): Hvordan har du det? Hei. Har det ganske så likt som jeg har hatt det en stund. Rimelig lavt funksjonsnivå og mørke tanker. I dag er det 11 dager til ect da. Så det går heldigvis framover. enn med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 19. oktober #4002 Del Skrevet 19. oktober Purple_Pixiedust skrev (Akkurat nå): Hei. Har det ganske så likt som jeg har hatt det en stund. Rimelig lavt funksjonsnivå og mørke tanker. I dag er det 11 dager til ect da. Så det går heldigvis framover. enn med deg? Huff, som deg så siter jeg og teller dager til du får behandling og håper på at du skal få det bedre. Det går bra med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 19. oktober #4003 Del Skrevet 19. oktober SVK skrev (Akkurat nå): Huff, som deg så siter jeg og teller dager til du får behandling og håper på at du skal få det bedre. Det går bra med meg. Takk. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet 26. oktober #4004 Del Skrevet 26. oktober Purple_Pixiedust skrev (På 19.10.2024 den 9.17): Takk. ❤️ God helg! I dag er det fire dager til ect. Håper du snart blir bedre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #4005 Del Skrevet 26. oktober Nå tror jeg at psykiatrien kan redde liv og hjelpe folk å få et bedre liv. Men ønsker å få ut litt frustrasjon i denne posten. For 2 år siden gjennomførte jeg flere utredninger og fikk flere diagnoser. Jeg var på det tidspunktet fornøyd med utredningene og tenkte at diagnosene passet meg. Så går det noen år og jeg kommer tilbake i psykiatrien. Blir innlagt og en del behandlere begynner se på diagnosene jeg har fått med friske øyne. Dette skjer flere ganger. Første behandler-team: Når jeg leser gjennom utredningen din så ser det ut som du har fått feil diagnose så jeg skal søke om å få deg utredet på nytt. De som vurderer om jeg skal få en ny utredning sier: Når vi leser utredningen så virker det som du har blitt grundig og faglig godt utredet. Hadde du hatt en annen diagnose så ville den blitt oppdaget under utredningen. Jeg blir veldig usikker og når jeg får en ny fast behandler så spør jeg henne om å se gjennom papirene mine og si hva hun tror. Da sier hun: Jeg synes ikke du har blitt grundig og faglig godt utredet. Du burde blant annet blitt testet for X,Y og Z. I tillegg er en av testene behandleren din brukte like vitenskapelig som horoskop. Anonymkode: 8927c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet 26. oktober #4006 Del Skrevet 26. oktober SVK skrev (3 timer siden): God helg! I dag er det fire dager til ect. Håper du snart blir bedre. Ja og snart er det bare tre dager. 😊 Takk. God helg til deg og. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4007 Del Skrevet 27. oktober Hei. Dere som har depresjon, hvordan føles det? Kan man føle seg bare helt fjern, depersonalisert, uten kognitiv funksjon,uro, trykk i hodet føle seg innpakka og innesperra og bedøva sanser? Anonymkode: fa374...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4008 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Dere som har depresjon, hvordan føles det? Kan man føle seg bare helt fjern, depersonalisert, uten kognitiv funksjon,uro, trykk i hodet føle seg innpakka og innesperra og bedøva sanser? Anonymkode: fa374...fbd Det kan man. Depresjon er et svært bredt begrep og kan ha enormt mange symptomer. Håper du går til legen med problemene dine. Noe av det skumleste med depresjon er at man lurer seg selv til å ikke be om hjelp Anonymkode: 8927c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4009 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det kan man. Depresjon er et svært bredt begrep og kan ha enormt mange symptomer. Håper du går til legen med problemene dine. Noe av det skumleste med depresjon er at man lurer seg selv til å ikke be om hjelp Anonymkode: 8927c...90a Takk for svar. Har du opplevd det slik?Jeg har vært hos lege ja og tidligere prøvd antidepressiva. Men ble verre mens jeg brukte det. Så er litt skremt /i tvil. Føler meg helt inni en slags halvbevisst transe. Er veldig veldig ekkelt! Jeg er desperat etter hjelp. Men kommer ingen vei Anonymkode: fa374...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4010 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar. Har du opplevd det slik?Jeg har vært hos lege ja og tidligere prøvd antidepressiva. Men ble verre mens jeg brukte det. Så er litt skremt /i tvil. Føler meg helt inni en slags halvbevisst transe. Er veldig veldig ekkelt! Jeg er desperat etter hjelp. Men kommer ingen vei Anonymkode: fa374...fbd Meg du siterer. Nei, jeg har ikke hatt samme type depresjon som deg. Bra du tok kontakt med lege. Det med antidepressiva er et komplisert tema Ulike mennesker responderer ulikt på ulike antidepressiva så man kan bli både verre og bedre av å bruke antidepressiva. Skjønner godt at du ble skremt og i tvil. Dette er ting du bør si ifra til legen. og det er selvsagt en ærlig sak å ikke ville bruke antidepressiva. Jeg hadde selv dårlig erfaring med antidepressiva og sa nei da jeg fikk tilbud om det nylig. Men nå vurderer jeg å prøve en annen type antidepressiva som jeg har hørt at mange med mine typer plager responderer bra på. Har legen henvist deg til psykolog? Anonymkode: 8927c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4011 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Meg du siterer. Nei, jeg har ikke hatt samme type depresjon som deg. Bra du tok kontakt med lege. Det med antidepressiva er et komplisert tema Ulike mennesker responderer ulikt på ulike antidepressiva så man kan bli både verre og bedre av å bruke antidepressiva. Skjønner godt at du ble skremt og i tvil. Dette er ting du bør si ifra til legen. og det er selvsagt en ærlig sak å ikke ville bruke antidepressiva. Jeg hadde selv dårlig erfaring med antidepressiva og sa nei da jeg fikk tilbud om det nylig. Men nå vurderer jeg å prøve en annen type antidepressiva som jeg har hørt at mange med mine typer plager responderer bra på. Har legen henvist deg til psykolog? Anonymkode: 8927c...90a Takk☺️ Har ekstremt lite lyst på medisin ja. Men er samtidig desperat. Men det meste føles skummelt når man allerede føler seg gal og ikke som seg selv i hodet. Og det svinger litt i symptombildet. Vet ikke om det er vanlig. Det er og symptomene jeg nevner her, som gjør meg sååå redd og desperat. Skjønner ikke helt hvorfor det er så stor forskjell på antidepressiva. Mine plager kommer antagelig av en grunn og (reaktiv). Så vet ikke om det har noe å si. Anonymkode: fa374...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4012 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk☺️ Har ekstremt lite lyst på medisin ja. Men er samtidig desperat. Men det meste føles skummelt når man allerede føler seg gal og ikke som seg selv i hodet. Og det svinger litt i symptombildet. Vet ikke om det er vanlig. Det er og symptomene jeg nevner her, som gjør meg sååå redd og desperat. Skjønner ikke helt hvorfor det er så stor forskjell på antidepressiva. Mine plager kommer antagelig av en grunn og (reaktiv). Så vet ikke om det har noe å si. Anonymkode: fa374...fbd Meg du siterer. Jeg er ikke lege og aner ikke hvordan antidepressiva fungerer. Jeg har heller ikke tenkt til å push antidepressiva på deg. Jeg har ingen medisinsk kompetanse og det er din kropp. At det svinger i symptombildet tror jeg er veldig vanlig. Det har alltid vært sånn med meg. Anonymkode: 8927c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4013 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Meg du siterer. Jeg er ikke lege og aner ikke hvordan antidepressiva fungerer. Jeg har heller ikke tenkt til å push antidepressiva på deg. Jeg har ingen medisinsk kompetanse og det er din kropp. At det svinger i symptombildet tror jeg er veldig vanlig. Det har alltid vært sånn med meg. Anonymkode: 8927c...90a Nei det skjønner jeg☺️ bare nyttig å høre andres opplevelser. Det er så grusomt kognitivt og, alt er en suppe og har ikke sjans å huske tilbake i tid. Veldig ekkelt. Er som jeg er i halvsøvne hele tiden. Anonymkode: fa374...fbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #4014 Del Skrevet 27. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei det skjønner jeg☺️ bare nyttig å høre andres opplevelser. Det er så grusomt kognitivt og, alt er en suppe og har ikke sjans å huske tilbake i tid. Veldig ekkelt. Er som jeg er i halvsøvne hele tiden. Anonymkode: fa374...fbd Anonymkode: 8927c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet tirsdag kl 07:52 #4015 Del Skrevet tirsdag kl 07:52 Purple_Pixiedust skrev (På 26.10.2024 den 19.21): Ja og snart er det bare tre dager. 😊 Takk. God helg til deg og. ❤️ Da er det i morgen du starter med ect? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple_Pixiedust Skrevet tirsdag kl 10:35 #4016 Del Skrevet tirsdag kl 10:35 SVK skrev (2 timer siden): Da er det i morgen du starter med ect? Stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SVK Skrevet tirsdag kl 10:41 #4017 Del Skrevet tirsdag kl 10:41 Purple_Pixiedust skrev (4 minutter siden): Stemmer. Bra! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:52 #4018 Del Skrevet tirsdag kl 14:52 Var hos fastlegen i dag. Synes hun er så snill. Følte at hun brydde seg om meg. Anonymkode: 8927c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:53 #4019 Del Skrevet tirsdag kl 14:53 Dere som er deprimerte nå, klarer dere å jobbe? Jeg sliter noe jævlig Anonymkode: f5b44...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:57 #4020 Del Skrevet tirsdag kl 14:57 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere som er deprimerte nå, klarer dere å jobbe? Jeg sliter noe jævlig Anonymkode: f5b44...b32 Jeg sliter på jobb fordi tankene går til depresjonen i stedet for arbeidsoppgavene. Men jeg sliter enda mer om jeg ikke jobber for da har jeg ingenting å ta tankene vekk fra depresjonen. Så jeg jobber for å ikke bare ligge i senga og tenke negative tanker. Men jeg jobber ikke effektivt. Jeg har en jobb som går an å kombinere med depresjon. Anonymkode: 8927c...90a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå