AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Del Skrevet 22. februar 2017 (endret) Jeg mener åpenbart at begge er galt. Men å sammenligne den ene med andre blir fullstendig feil. Jeg leser ofte her inne om de som mener at dyr er like mye verdt som mennesker, og jeg er ikke enig, men jeg aksepterer det synspunktet. Og så kan noen si at når begge deler uansett er ulovlig og galt så trenger man ikke rangere det. Og på en måte er jeg enig, men samtidig ikke. Jeg mener det er noe alvorlig galt når man klarer å tenke i sitt stille sinn at det er like ille å la en hund penetrere deg, som å penetrere et barn. Hvordan klarer noen mennesker en gang å tenke sånn? Jeg synes det er nettopp slike tanker som er syke. Det finnes grunnleggende forskjeller på barn og dyr, og alle argument viser til at konsekvensene ved den ene handlingen er verre enn den andre. Hvordan forholder man seg til mennesker som oppriktig mener at sex med dyr og barn er like ille? Ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. Edie, mod. Anonymkode: c33d9...92b Endret 23. februar 2017 av Edie 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Del Skrevet 22. februar 2017 Er det virkelig utbredt å mene at det er det samme? Anonymkode: c33d9...92b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Del Skrevet 22. februar 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig utbredt å mene at det er det samme? Anonymkode: c33d9...92b Tror ikke det, med unntak av noen galninger på seksualforumet Anonymkode: ce229...92c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tror ikke det, med unntak av noen galninger på seksualforumet Anonymkode: ce229...92c Poenget var vel ikke at det var på seksualforumet. Poenget var at det var de som mener at dyr er like mye verdt som mennesker. Og det er jo greit nok, men å virkelig tro at det har samme konsekvenser for dyr og barn å bli misbrukt seksuelt. Jeg trodde at "de aller fleste vi jo være enig med meg om at det er en forskjell, og at det er verre å ha sex med et barn enn med et dyr", selv om begge er galt. Men etter å ha lest i den tråden så er jeg bare skremt, og siden jeg ikke får noe svar her så vet jeg ikke hva det er vanlig å tenke. Jeg er fremdeles overbevist om at det er forskjeller mellom handlingene, men jeg håper da ikke jeg er alene! Anonymkode: c33d9...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg skjønner ikke at noen tenner på dyr eller barn. Bare tanken gjør meg kvalm. Å ha sex med dyr er vel også ulovlig? Eller? Jeg har lest det for lenge siden at det er lov i ett av de nordiske landene. Men husker ikke hvilket eller om det er blitt endret. Ikke tør jeg å Google heller. Anonymkode: 369a2...fbb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #6 Del Skrevet 22. februar 2017 I dont know.. Jeg ser vel poenget ditt, men ser likevel ikke poenget med å gjøre det til en diskusjon. Anonymkode: 28f80...ef9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #7 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke at noen tenner på dyr eller barn. Bare tanken gjør meg kvalm. Å ha sex med dyr er vel også ulovlig? Eller? Jeg har lest det for lenge siden at det er lov i ett av de nordiske landene. Men husker ikke hvilket eller om det er blitt endret. Ikke tør jeg å Google heller. Anonymkode: 369a2...fbb Det skjønner ikke jeg heller. Og begge er ulovlig, og begge gjør meg også kvalm. Men dette er ikke poenget med tråden. Anonymkode: c33d9...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #8 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I dont know.. Jeg ser vel poenget ditt, men ser likevel ikke poenget med å gjøre det til en diskusjon. Anonymkode: 28f80...ef9 Vel, ikke jeg heller, selv om det er jeg som er TS for denne tråden. Det begynte med at noen sammenlignet det å ha sex med dyr med å ha sex med barn, og jeg synes ikke det er sammenlignbart, deretter ble jeg opprørt over om dette virkelig er slik folk flest tenker, derfor lurte jeg på det, fordi jeg ikke klarer å fatte tankegangen bak det. Anonymkode: c33d9...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Del Skrevet 22. februar 2017 Er di ab fra den andre tråden som gispet og oiet over at noen mente sex med barn og dyr er like ille? Anonymkode: 3859c...d6e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #10 Del Skrevet 22. februar 2017 Dette er noe folk sier på et anonymt forum. Hadde dette vært det virkelige liv og man faktisk hadde kommet i en situasjon hvor man måtte velge mellom at et dyr og et barn skulle bli seksuelt misbrukt (noe som var en veldig rar tanke og ikke veldig virkelighetsnært heldigvis!) så ville de fleste (les:alle) forhåpentligvis (og trolig!) valgt at barnet skulle skjermes for sånne overgrep framfor dyret! Anonymkode: 67ddf...806 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #11 Del Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er jeg klar over. Var vanskelig å finne to lignende hendelser. Jeg har ikke akkurat satt meg inn i sex med verken dyr eller barn. Men la oss bare anta at handlingen er samme grad av smertefullt eller avansert. Jeg mener også det er stor forskjell på å holde fast et dyr og tvinge seg på det, enn å lokke det til å ta del i en seksuell handling. Æsj, jeg fatter ikke at jeg en gang skriver disse tingene. Anonymkode: c33d9...92b Men det kan egentlig ikke sammenlignes. Siden barn også får psykiske skader. Dyr reagerer ikke på voldtekt på samme måte. Det er mye voldtekt dyr imellom i dyreriket. La oss si at en gutt blir tvunget til å penetrere en voksen person. Det er ikke nødvendigvis fysisk smertefullt, men det kan fortsatt være en enorm psykisk belastning. Derfor kan ikke sex med barn og sex med dyr noen gang være like smertefullt. Hos dyr er det ikke like stor grad av psykisk skade. Anonymkode: abcf3...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #12 Del Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke vitsen med å rangere. Synes det er perverst. Skal vi diskutere at det er bedre å voldta en voksen enn et barn og? "..å ha sex med et dyr som tilsynelatende koser seg." er et elendig argument. Det vet du ingen verdens ting om. For meg blir det for jævlig å diskutere hvem som har det verst. Anonymkode: ce22f...b39 Jeg synes også diskusjonen er ekkel og pervers. Men jeg tenker at det åpenbart er enklere for en voksen å tåle en voldtekt enn et barn. Ikke at jeg synes man skal rangere det, men jeg ble overrasket over at dette ikke bare er selvsagt. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe folk sier på et anonymt forum. Hadde dette vært det virkelige liv og man faktisk hadde kommet i en situasjon hvor man måtte velge mellom at et dyr og et barn skulle bli seksuelt misbrukt (noe som var en veldig rar tanke og ikke veldig virkelighetsnært heldigvis!) så ville de fleste (les:alle) forhåpentligvis (og trolig!) valgt at barnet skulle skjermes for sånne overgrep framfor dyret! Anonymkode: 67ddf...806 Takk for svaret. Det er dette jeg også håper. Og føler meg bare skikkelig ekkel nå for å engang ha tenkt over disse tingene. Men jeg ble virkelig sjokkert over den andre tråden der noen sier at det var like ille. Jeg ble bare paranoid på om min virkelighetsoppfattelse var så feil at det jeg tok som gjevet var feil, og det virkelig var sånn som en del mennesker der hevdet, at det var likestilte handlinger. Men straffen for de ulike handlingene sier vel også noe om hvilken som er verst. Anonymkode: c33d9...92b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #13 Del Skrevet 22. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det kan egentlig ikke sammenlignes. Siden barn også får psykiske skader. Dyr reagerer ikke på voldtekt på samme måte. Det er mye voldtekt dyr imellom i dyreriket. La oss si at en gutt blir tvunget til å penetrere en voksen person. Det er ikke nødvendigvis fysisk smertefullt, men det kan fortsatt være en enorm psykisk belastning. Derfor kan ikke sex med barn og sex med dyr noen gang være like smertefullt. Hos dyr er det ikke like stor grad av psykisk skade. Anonymkode: abcf3...743 Det er dette jeg også mener, og ble så sjokkert over i den andre tråden at det ble argumentert for at det var INGEN forskjell i konsekvensene for et barn og et dyr. Jeg tenker som deg at det ikke kan sammenlignes, men når noen hardnakket diskuterte at det kunne det, og var det samme og like ille, ble jeg forferdet over om hvorvidt min virkelighetsoppfattelse kunne være så feil. Anonymkode: c33d9...92b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #14 Del Skrevet 22. februar 2017 Folk på dette forumet ønsker å formidle at alle er vi like mye verdt. Både mennesker og dyr. Og det er jeg jo enig i at man skal prøve å leve med disse tankene så langt det lar seg gjøre, men man bør samtidig innse at i en gitt situasjon, så ville man valgt barnet framfor dyret. Anonymkode: 67ddf...806 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #15 Del Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er dette jeg også mener, og ble så sjokkert over i den andre tråden at det ble argumentert for at det var INGEN forskjell i konsekvensene for et barn og et dyr. Jeg tenker som deg at det ikke kan sammenlignes, men når noen hardnakket diskuterte at det kunne det, og var det samme og like ille, ble jeg forferdet over om hvorvidt min virkelighetsoppfattelse kunne være så feil. Anonymkode: c33d9...92b Det er liksom det. For et dyr er det ikke en krenkelse. Dyr ser ikke på sex og kropp på samme måte som mennesker gjør. Mennesket utfører den seksuelle handlingen, for dyret er det ikke nødvendigvis en seksuell handling som blir utført på en måte. For dyr er det ikke forskjell på smerten ved en voldtekt og smerten som kommer av noe annet. Smerte er smerte. Bare for å gjøre det klart ovenfor alle igjen; jeg mener ikke at sex med dyr ikke burde være ulovlig selv om dyret ikke opplever fysisk smerte så vidt man vet. Så det er to forjævlige ting, men det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: abcf3...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #16 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er liksom det. For et dyr er det ikke en krenkelse. Dyr ser ikke på sex og kropp på samme måte som mennesker gjør. Mennesket utfører den seksuelle handlingen, for dyret er det ikke nødvendigvis en seksuell handling som blir utført på en måte. For dyr er det ikke forskjell på smerten ved en voldtekt og smerten som kommer av noe annet. Smerte er smerte. Bare for å gjøre det klart ovenfor alle igjen; jeg mener ikke at sex med dyr ikke burde være ulovlig selv om dyret ikke opplever fysisk smerte så vidt man vet. Så det er to forjævlige ting, men det kan ikke sammenlignes. Anonymkode: abcf3...743 Takk for et rasjonelt svar. Det er dette jeg også har tenkt, og som jeg tenkte at "slik tenker vel alle". Når jeg så at det ikke var sånn, ble jeg så forvirra. Men nå føler jeg meg bare som verdens ekleste person som har tenkt på disse tingene i det hele tatt. Er bare kvalm. Hvordan forholder man seg til de menneskene som mener at det kan sammenlignes, og mer enn det, at det er det samme, og like ille? Anonymkode: c33d9...92b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #17 Del Skrevet 22. februar 2017 Jeg så bare trådtittelen og holdt meg klokelig unna. Jeg håper den er slettet nå. Samtidig er det jo veldig typisk at slike ekle tråder opprettes i enten høst-, vinter-, jul- eller sommerferie. Enkelte foreldre burde lære barna sine nettvett. Anonymkode: 369a2...fbb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #18 Del Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg så bare trådtittelen og holdt meg klokelig unna. Jeg håper den er slettet nå. Samtidig er det jo veldig typisk at slike ekle tråder opprettes i enten høst-, vinter-, jul- eller sommerferie. Enkelte foreldre burde lære barna sine nettvett. Anonymkode: 369a2...fbb Jeg skulle nok holdt meg unna jeg også! Og ikke laget denne tråden! Jeg ble bare så forferdet, og klarte ikke å gå å lure på om det var vanlig å sammenligne de to, og hvor ellers spør man om sånt? Men jeg tror ikke det er barn som oppretter slike tråder, det høres for sykt ut til at barn kan finne det på. Og de som mente at sex mellom dyr og mennesker og voksne og barn er det samme var flere enn en person så det ut som. Anonymkode: c33d9...92b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #19 Del Skrevet 22. februar 2017 Dyr kan i aller høyeste grad krenkes. Hvorfor tror du dyr som er blitt utsatt for dyremishandling, eller faktisk bare å bli stuet bort, mister tillit eller blir drit redde og aldri blir trygge igjen? Syns ikke det ene er verre enn eller skal sammenlignes med det andre. Begge deler er helt forjævlige, opg det er kun syke, syke mennesker som får seg til å gjøre slike ting Anonymkode: 5ac81...78a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #20 Del Skrevet 22. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for et rasjonelt svar. Det er dette jeg også har tenkt, og som jeg tenkte at "slik tenker vel alle". Når jeg så at det ikke var sånn, ble jeg så forvirra. Men nå føler jeg meg bare som verdens ekleste person som har tenkt på disse tingene i det hele tatt. Er bare kvalm. Hvordan forholder man seg til de menneskene som mener at det kan sammenlignes, og mer enn det, at det er det samme, og like ille? Anonymkode: c33d9...92b Om folk synes dyremishandling og voldtekt av barn er like ille, så synes de det. Ser ingen grunn til å prøve å endre folks mening om det. Så lenge de mener begge deler er forferdelig og ikke bør skje så har det ikke så mye å si om de mener det kan likestilles i alvorlighetsgrad. Nå snakker jeg om tilfeller der dyret opplever smerte. Anonymkode: abcf3...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå