AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Prøver å anonymisere litt. Jeg jobber innenfor helsevesenet. I morgen vet jeg det kommer en pasient (sett det på en liste) som jeg mø ha ansvar for. Han har tidligere prøvd å overgripe meg (men fikk det ikke til). Det er ikke anmeldt. Jeg ønsker av den grunn inne å gå på jobb i morgen og jeg orker ikke å fortelle kollegaer om han for å slippe å møte han. Jeg vet han kun skal til kontroll så jeg kan gå på jobb på fredag uten å møte på han. Er det "lov" å ringe inn som syk i morgen pga det? Har ikke lyst å møte på han. Anonymkode: 283cd...bff
BlendaSensitive Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Ja. Men problemet blir ikke borte. Ta en samtale med din nærmeste sjef eller andre som kan ta tak i det som du har fortrolighet til. Har du anmeldt dette? Hvis ikke synes jeg du bør gjøre det. Dere har sikkert noen rutiner på dette. Men snakk med noen på jobb! Du kan jo ikke sykemelde deg hver gang pasienten kommer. 16
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Ta fri og bruk dagen på å anmelde han. Anonymkode: 3dc79...aff 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 12 minutter siden, BlendaSensitive skrev: Ja. Men problemet blir ikke borte. Ta en samtale med din nærmeste sjef eller andre som kan ta tak i det som du har fortrolighet til. Har du anmeldt dette? Hvis ikke synes jeg du bør gjøre det. Dere har sikkert noen rutiner på dette. Men snakk med noen på jobb! Du kan jo ikke sykemelde deg hver gang pasienten kommer. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta fri og bruk dagen på å anmelde han. Anonymkode: 3dc79...aff Vær forsiktige med å gi slike råd. Ja, det er viktig at slike situasjoner blir anmeldt, men det er også enormt belastende for den utsatte personen å opprette en sak bare for at den blir henlagt. Husk at rettssystemet bygger på uskyldig inntil det motsatte er bevist. Det er ekstremt få voldtekter som når gjennom, og voldtektsforsøk er enda verre. Jeg mener ikke å fraråde TS til å la være å anmelde, men jeg påpeker bare at det er en god grunn til at mange ikke gjør det. Det er en stor belastning, og av og til er det lettere for den utsatte å gå videre med livet sitt enn å gå gjennom noe sånt. Anonymkode: 25cf2...c7b 13
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Her er der flere ting... 1. TS skriver at det ikke er anmeldt. Kan dere ikke bare lese HI skikkelig? 2. Hvorfor anmeldte du ikke? 3. Du skrev ved skademelding? 4. Vet ikke ledelsen om dette siden "du må ha ansvaret for ham"? Anonymkode: 9ec24...a17 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 Meld deg syk i morgen De andre rådene som kommer her synes jeg at ts skal slippe å ta stilling til akkurat nå. Anonymkode: 0b808...b5f 12
mikrobe Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er der flere ting... 1. TS skriver at det ikke er anmeldt. Kan dere ikke bare lese HI skikkelig? 2. Hvorfor anmeldte du ikke? 3. Du skrev ved skademelding? 4. Vet ikke ledelsen om dette siden "du må ha ansvaret for ham"? Anonymkode: 9ec24...a17 Hva med å svare på det hun lurer på? 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, mikrobe skrev: Hva med å svare på det hun lurer på? Hva med å forholde seg til sakens kjerne? Anonymkode: 9ec24...a17
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å forholde seg til sakens kjerne? Anonymkode: 9ec24...a17 Poenget er at dersom ledelsen vet om dette, og ikke sørger for at TS ikke trenger å ha kontakt med vedkommende, samt ikke sørger for ekstra sikkerhet o.l., er jo arbeidsplassen helt på trynet. Da ville i alle fall jeg gått til verneombud og fagforening. Anonymkode: 9ec24...a17 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #10 Skrevet 22. februar 2017 Ta her. Dette skjedde ikke på jobb då det har ingenting med sikkerheten å gjøre. Han skal kun til kontroll og lommer sannsynligvis ikke tilbake. Anonymkode: 283cd...bff 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #11 Skrevet 22. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta her. Dette skjedde ikke på jobb då det har ingenting med sikkerheten å gjøre. Han skal kun til kontroll og lommer sannsynligvis ikke tilbake. Anonymkode: 283cd...bff Arbeidsmoral til side, ditt ve og vel først i denne saken. Anonymkode: 9ec24...a17 13
Gliffy Skrevet 22. februar 2017 #12 Skrevet 22. februar 2017 Jeg er vanligvis helt i mot å bruke sykemelding når det ikke er sykdom, men her syns jeg du har en god grunn altså. Si at du er syk i morgen, og hvis det viser seg at han må komme tilbake igjen av en eller annen grunn så får du heller vurdere da om du skal si noe til lederen din. 6
Arabella Skrevet 22. februar 2017 #13 Skrevet 22. februar 2017 Er det slik at han forgrep seg på deg som privatperson, ute på byen eller noe i den retning?
Dolly-Duck Skrevet 22. februar 2017 #14 Skrevet 22. februar 2017 Jeg synes egentlig aldri det er greit med egenmelding når man ikke er syk. I din situasjon hadde jeg derimot tatt en egenmelding dag med god samvittighet.´ 5
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #15 Skrevet 22. februar 2017 45 minutter siden, Arabella skrev: Er det slik at han forgrep seg på deg som privatperson, ute på byen eller noe i den retning? Ja, for det kunne jo ikke skjedd noen andre steder. Anonymkode: 9ec24...a17 7
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #16 Skrevet 22. februar 2017 58 minutter siden, Arabella skrev: Er det slik at han forgrep seg på deg som privatperson, ute på byen eller noe i den retning? Det har ikke du noe med, og det er avsporing. Det skjedde ikke på arbeidsplassen, og det er alt vi trenger å vite om saken for å kunne svare på spørsmål fra ts! Anonymkode: 3d247...5fe 15
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #17 Skrevet 22. februar 2017 Bli hjemme. Anonymkode: 5656e...b28 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #18 Skrevet 22. februar 2017 Støtter det de andre her skriver om egenmelding. Som du sier så skal han inn til kontroll, det er ikke en pasient du kommer til å møte flere ganger, det er iallefall ikke et problem som dukker opp daglig/ukentlig. Da synes jeg er det er greit å ta en egenmeldingsdag for å forebygge at du får psykiske ettervirkninger etter arbeidsdagen og kan ende opp som sykemeldt. Ta en egenmeldingsdag med god samvittighet. Anonymkode: ca332...e87 6
mjauritz Skrevet 22. februar 2017 #19 Skrevet 22. februar 2017 Jeg ville blitt hjemme. Så lenge du har egenmeldingsdager så er det bare å rett og slett si du er syk. Håper det ikke blir en tung dag og at du kommer sterkt tilbake på fredag! Det er jo på en måte personlig helse, og jeg skjønner godt at du ikke ønsker å snakke med kollegaer og ledelse om dette, og det må du selvfølgelig heller ikke hvis du ikke føler det. Ta ansvar for deg selv og bli hjemme med god samvittighet. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #20 Skrevet 22. februar 2017 Kan du bytte med en annen kollega? Slik at du tar ansvar for din kollegas pasienter? Ikke så lett dette her, men kanskje du burde diskutere det med sjefen din for å få litt forståelse for omkalfatringen. Noen ganger møter man pasienter som man ikke kan ha ansvar for, av en eller annen grunn. Med litt smidighet, så kan det løse seg, slik at du slipper å treffe vedkommende. Anonymkode: 8cc38...c67 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå