Rottenikken1 Skrevet 16. mars 2020 #81 Skrevet 16. mars 2020 (endret) Vi forkynner ikke på dørene lenger. Vi oppsøker ikke lenger folk. På verdensbasis får vi bare lov å forkynne på telefon og media. Jeg spør meg selv: er arbeidet vårt fullført? Verden raser jo sammen i disse coronadager. Det ene problemet laget to nye. Enda et bevis for at vi lever helt i slutten av det Jesus omtalte som «de siste dager» jeg er så lykkelig for at jeg ser Guds profetier gå ioppfyllelse i større og større målestokk rett foran øynene mine. så ikke forvent deg besøk nå. Mulig dere er redde i disse coronadager - men det er overhode ikke jeg. Jeg ser lyst på framtiden og er ikke redd. Endret 16. mars 2020 av Rottenikken1
blaamandag Skrevet 16. mars 2020 #82 Skrevet 16. mars 2020 15 minutter siden, Rottenikken1 said: Vi forkynner ikke på dørene lenger. Vi oppsøker ikke lenger folk. På verdensbasis får vi bare lov å forkynne på telefon og media. Jeg spør meg selv: er arbeidet vårt fullført? Verden raser jo sammen i disse coronadager. Det ene problemet laget to nye. Enda et bevis for at vi lever helt i slutten av det Jesus omtalte som «de siste dager» jeg er så lykkelig for at jeg ser Guds profetier gå ioppfyllelse i større og større målestokk rett foran øynene mine. så ikke forvent deg besøk nå. Mulig dere er redde i disse coronadager - men det er overhode ikke jeg. Jeg ser lyst på framtiden og er ikke redd. Mao, eneste måten å bli kvitt Jehovas Vitner på, er å starte en pandemi 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #83 Skrevet 16. mars 2020 2 minutter siden, blaamandag said: Mao, eneste måten å bli kvitt Jehovas Vitner på, er å starte en pandemi Haha. De er noen seige jævler ja, men nå får vi håpe vi har hørt det siste fra dem! Anonymkode: 2b026...632 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #84 Skrevet 16. mars 2020 19 minutter siden, Rottenikken1 said: Enda et bevis JV forholder seg sannelig ikke mye til beviser, heller mangelen på dem! Anonymkode: 2b026...632 2
Gjest Lasox Skrevet 16. mars 2020 #85 Skrevet 16. mars 2020 (endret) På 22.2.2017 den 19.49, Fiia skrev: Jeg vet ikke helt hvor det passer seg å publisere dette innlegget, men nå er jeg nesten litt desperat! Det har seg sånn at vi stadig får besøk av jehovas vitner på døren, og de kommer igjen og igjen, selv om vi flere ganger har bedt dem gå og ikke komme tilbake. Vi har sagt klart ifra at vi ikke er interessert i å prate med de eller vite noe om jehovas vitner. Vi har latt vær og åpne døren flere ganger, men da går de rundt i hagen og banker på vinduene og de går ikke før vi åpner døren for de. Både jeg og samboer har pratet med de og jeg har flere ganger blitt så sur at jeg ikke klarer å være hyggelige mot de. Virker ikke som at de tar det til seg i det hele tatt. De kommer til alle døgnets tider, gry tidlig på søndagsmorgen og i 23-00 tiden i ukedager. De kan gjerne være her flere ganger om dagen visst vi ikke har åpnet første gangen. Og når de ringer på står de utenfor og ringer på sikkert 3-4 ganger før de begynner å banke på. Bare siden jul har vi sikkert hatt de på døra 15-16 ganger, og det er de samme folkene hver gang! Ei gammel kjerring. Har ikke noe i mot jehovas vitne i det hele tatt, men jeg har ingen interesse av å vite noe som helst om dem. Og dette begynner å bli ganske plagsomt, spesielt siden vi ikke åpner døren lengre. Hva kan jeg gjøre/si for å få de til og forstå at de ikke er ønsket hos oss lengre? Enkelte slike religiøse folk er helt håpløse. Fattern & co pleier å få besøk av to kvinnfolk til tross for gjentatte ganger at dem har sakt dem ikke er religiøse. Skikkelig plagsomt med tanke på at man kan jo nesten ikke være frekke heller til tross for at de er det. Flere ganger jeg har lyst til å påpeke til de at hele bibelen og hele troen deres er basert på løgn og en fantasifigur slik som julenissen. Hater folk som forsøker å overbevise andre når man tydelig ikke er interessert. Lei av slike manipulerende folk. Endret 16. mars 2020 av Lasox
Rottenikken1 Skrevet 16. mars 2020 #86 Skrevet 16. mars 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha. De er noen seige jævler ja, men nå får vi håpe vi har hørt det siste fra dem! Anonymkode: 2b026...632 Vi er seige - fordi Gud er med oss . I framtiden skal vi forkynne et hardtslående domsbudskap over denne onde verden. Når den tid er inne vil det vil føre til at en koalisjon av nasjoner verden over vil angripe oss. Men da gjer nasjonene en tabbe. De overser at et angrep på Guds folk er som et angrep på jehova selv. Og jehova vil komme oss til unnsetning. Og det utløser harmageddonslaget Endret 16. mars 2020 av Rottenikken1
Rogadame Skrevet 16. mars 2020 #87 Skrevet 16. mars 2020 (endret) 11 timer siden, Rottenikken1 skrev: Vi forkynner ikke på dørene lenger. Vi oppsøker ikke lenger folk. På verdensbasis får vi bare lov å forkynne på telefon og media. Jeg spør meg selv: er arbeidet vårt fullført? Verden raser jo sammen i disse coronadager. Det ene problemet laget to nye. Enda et bevis for at vi lever helt i slutten av det Jesus omtalte som «de siste dager» eg er så lykkelig for at jeg ser Guds profetier gå ioppfyllelse i større og større målestokk rett foran øynene mine. så ikke forvent deg besøk nå. Mulig dere er redde i disse coronadager - men det er overhode ikke jeg. Jeg ser lyst på framtiden og er ikke redd. Hyggelig religion du.. å gleder seg til potensielt massedød over 7, 8 milliarder mennesker . Imens de knappe 9 millioner JV medlemmene inkl sine oppreiste døde slektninger skal arve jorden . I deres tropiske paradis der ingen kan bli gamle eller syke. Vi snakkes her på KG om et halv år eller så..så ser vi hvem som nok en gang må gå dør til dør Endret 17. mars 2020 av Rogadame 4
Rottenikken1 Skrevet 16. mars 2020 #88 Skrevet 16. mars 2020 (endret) «Hvis dere ikke er med meg så er dere mot meg, den som ikke samler han sprer» sitat Jesus. Enten tilber du Jehova eller du tilber Satan. De som sier at de er nøytrale vet ikke hva de snakker om. Det er bare to sider. Enten støtter man Jehovas måte å styre verden på eller så støtter man satans måte å styre verden på. Bibelen viser at satan er denne verdens hersker. Endret 16. mars 2020 av Rottenikken1
Rogadame Skrevet 16. mars 2020 #89 Skrevet 16. mars 2020 8 minutter siden, Rottenikken1 skrev: «Hvis dere ikke er med meg så er dere mot meg, den som ikke samler han sprer» sitat Jesus. Enten tilber du Jehova eller du tilber Satan. De som sier at de er nøytrale vet ikke hva de snakker om. Det er bare to sider. Enten støtter man Jehovas måte å styre verden på eller så støtter man satans måte å styre verden på. Bibelen viser at satan er denne verdens hersker. HOVMOD står for fall , sier det deg noe? JV Kommer dessverre til å ete orda sine , akkurat som i 1975.Bare vent å se Hadde jeg vært en gud selv hadde jeg gitt en ekstra stjerne til alle legene, pleierne , butikkansatte, gode medmennesker og naboer som viser empati og kjærlighet uansett religion eller livssyn. De hovmodige blærene som låser seg inne i rikets sal og tror de er opphøyd i andre hadde jeg satt til å spa møkk i all evighet 4
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #90 Skrevet 16. mars 2020 17 minutter siden, Rottenikken1 said: Enten tilber du Jehova eller du tilber Satan. De som sier at de er nøytrale vet ikke hva de snakker om. Det er bare to sider. Da tilber jeg satan sjøl, og det er helt greit. Jeg er mulig sendt for å utslette JV, og jeg digger det. Hvordan har det seg at gud mener dere ikke skal forkynne nå som det er virus-tider? Det er lett å se at dere bare skal beskytte dere selv, og det rimelig vel ikke helt verken historisk sett, eller med en verden i krise. Er det ikke bare enda viktigere å spre dette budskapet deres nå, hvis målet er å frelse så mange som mulig fra undergangen dere mener kommer? Eller er det den sanne siden dere nå viser? Anonymkode: 2b026...632 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #91 Skrevet 16. mars 2020 Tja. Det var vel litt for hard kost. Men det er virkelig JVs sanne side vi ser nå. De bryr seg om seg selv, og denne forkynningen gjør de når de ikke risikerer noe selv. I disse dager er det visst ikke såå viktig å spre budskapet, selv om dommedag jo er svært nær. Anonymkode: 2b026...632
sofiemyr Skrevet 17. mars 2020 #92 Skrevet 17. mars 2020 (endret) 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Tja. Det var vel litt for hard kost. Men det er virkelig JVs sanne side vi ser nå. De bryr seg om seg selv, og denne forkynningen gjør de når de ikke risikerer noe selv. I disse dager er det visst ikke såå viktig å spre budskapet, selv om dommedag jo er svært nær. Anonymkode: 2b026...632 Du leser poster fra ÉN (åpenbart) litt ivrig person som du faktisk ikke gang vet er vitne og trekker DEN konklusjonen? Vel vel... er ikke rart det er krig i verden 🙄 Endret 17. mars 2020 av sofiemyr
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #93 Skrevet 17. mars 2020 Du blir enkelt kvitt dem ved å spørre dem om følgende: Hvis Djevelen forsvinner, hvordan skal man da vite forskjell på hva som er godt og vondt? Ikke godta noe referat, bare spør de igjen, om ingenting er vondt lenger, hvordan vet man hva som er godt? Anonymkode: d5da8...212
Fantorang1 Skrevet 17. mars 2020 #94 Skrevet 17. mars 2020 Hadde disse folka en periode på døra og diskuterte litt med dem. Mange av de ny-omvendte er folk med rulleblad; enten tidligere rusmisbrukere, pedofile, kriminelle, etc. Det blir særdeles ubehagelig å bli konfrontert med sine tidligere liv som de håper blir gjort opp for med bønn og misjon. Det jager noen av disse folka vekk. Andre har intet slikt på seg, så de spør jeg om de tror de er blant de 144 tusen som blir frelst, selvsagt er svaret jeg får. Det er da jeg argumenterer med at de er ca 9 mill i dag og sikkert like mange som allerede er døde da JV er 150 år gammel. Var det tomt i himmelen før JV? Kanskje fullt der siden 40-tallet da mange røk med under pogromer og utryddelser? Det må da bli mange som blir skuffet over uteblitt harmageddon og overfylt himmel? Sjelden jeg fortsatt har JV etter å ha satt alt de tror på i tvil. Er de utholdende er dette tidspunkt å komme med seksuelle tilnærmelser eller antyde man har vært JV i sin ungdom - de er særdeles lite tilgivende ovenfor «frafalne». Tror de du er en frafallen JV kommer de aldri tilbake - så mye for utført nestekjærlighet der da..
sofiemyr Skrevet 18. mars 2020 #95 Skrevet 18. mars 2020 10 timer siden, Fantorang1 skrev: Hadde disse folka en periode på døra og diskuterte litt med dem. Mange av de ny-omvendte er folk med rulleblad; enten tidligere rusmisbrukere, pedofile, kriminelle, etc. Det blir særdeles ubehagelig å bli konfrontert med sine tidligere liv som de håper blir gjort opp for med bønn og misjon. Det jager noen av disse folka vekk. Andre har intet slikt på seg, så de spør jeg om de tror de er blant de 144 tusen som blir frelst, selvsagt er svaret jeg får. Det er da jeg argumenterer med at de er ca 9 mill i dag og sikkert like mange som allerede er døde da JV er 150 år gammel. Var det tomt i himmelen før JV? Kanskje fullt der siden 40-tallet da mange røk med under pogromer og utryddelser? Det må da bli mange som blir skuffet over uteblitt harmageddon og overfylt himmel? Sjelden jeg fortsatt har JV etter å ha satt alt de tror på i tvil. Er de utholdende er dette tidspunkt å komme med seksuelle tilnærmelser eller antyde man har vært JV i sin ungdom - de er særdeles lite tilgivende ovenfor «frafalne». Tror de du er en frafallen JV kommer de aldri tilbake - så mye for utført nestekjærlighet der da.. Hvis du først skal prøve å virke kunnskapsrik på temaet burde du ha litt reelle fakta. Det er marginalt igjen av de som lever på jorden nå som tror de er "blandt de 144000" - altså de med et himmels håp. Dette symboliseres årlig ved minnehøytiden ved å forsyne seg av brød og vin når det sendes rundt. Det er så godt som ingen Norge som gjør det - så at du skal ha hatt noen på døra som har gjort det er oppspinn. At de har et jordisk håp - ja - om å få leve på en paradisisk jord - det er noe helt annet. Det kan faktisk du også. Også interessant at du avslører din forutintatte holdninger til mennesker som har valgr feil valg i livet og så klart å komme seg ut av det. Jeg har vært vitne i ti år og har ikke hatt gleden av å møte noen av disse men du bor sikker mye mer sentralt og treffer flere Jehovas Vitner enn meg 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #96 Skrevet 18. mars 2020 13 hours ago, sofiemyr said: Du leser poster fra ÉN (åpenbart) litt ivrig person som du faktisk ikke gang vet er vitne og trekker DEN konklusjonen? Vel vel... er ikke rart det er krig i verden 🙄 Okay, så det stemmer ikke det han sier, at JV legger ned den vanlige misjoneringsvirksomheten? Hvordan stiller JV seg ellers nå, er det bare han som tror dommedag er nært forstående med alt som skjer i verden nå? Det er disse to punktene jeg legger til grunn for mine meninger om at vi nå ser den sanne siden til JV. Anonymkode: 2b026...632
sofiemyr Skrevet 18. mars 2020 #97 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Okay, så det stemmer ikke det han sier, at JV legger ned den vanlige misjoneringsvirksomheten? Hvordan stiller JV seg ellers nå, er det bare han som tror dommedag er nært forstående med alt som skjer i verden nå? Det er disse to punktene jeg legger til grunn for mine meninger om at vi nå ser den sanne siden til JV. Anonymkode: 2b026...632 Forkynnelse foregår nå på telefon og nett. Ale studier forsøkes fremdeles å gjennomføres. Alle møter skjer på nett. JV forholder seg til de samme reglene som alle andre i Norge og da kan hverken vanlige møter eller dør til dørforkynnelse gjennomføres. I USA feks er det ingen endringer - så hvis du tror at lille Norge baner vei for Harmageddon med sin lockdown så tror jeg du tar feil... 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #98 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, sofiemyr said: Forkynnelse foregår nå på telefon og nett. Ale studier forsøkes fremdeles å gjennomføres. Alle møter skjer på nett. JV forholder seg til de samme reglene som alle andre i Norge og da kan hverken vanlige møter eller dør til dørforkynnelse gjennomføres. I USA feks er det ingen endringer - så hvis du tror at lille Norge baner vei for Harmageddon med sin lockdown så tror jeg du tar feil... Er verden på vei til å gå under, i JVs øyne? Jeg lurer, fordi hvis det er så, er det ikke viktigere enn noen gang å forkynne med ekstra kraft, ikke mindre? Anonymkode: 2b026...632
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #99 Skrevet 18. mars 2020 3 minutter siden, sofiemyr said: Forkynnelse foregår nå på telefon og nett. Ale studier forsøkes fremdeles å gjennomføres. Alle møter skjer på nett. JV forholder seg til de samme reglene som alle andre i Norge og da kan hverken vanlige møter eller dør til dørforkynnelse gjennomføres. I USA feks er det ingen endringer - så hvis du tror at lille Norge baner vei for Harmageddon med sin lockdown så tror jeg du tar feil... Og sier du egentlig i svaret ditt at han, den ene personen som jeg ikke engang vet om er JV, har rett i hva han sier? Jeg trodde du mente det motsatte når du sa at jeg bare baserte meg på hans innlegg. Anonymkode: 2b026...632
sofiemyr Skrevet 18. mars 2020 #100 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er verden på vei til å gå under, i JVs øyne? Jeg lurer, fordi hvis det er så, er det ikke viktigere enn noen gang å forkynne med ekstra kraft, ikke mindre? Anonymkode: 2b026...632 Verden går ikke under pga en pandemi som denne. Infrastruktur og økonomi kan endres vel og merke i lang tid fremover. Som jeg skrev over så foregår det like mye forkynnelse - bare på andre vis siden Norge er under lockdown.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå