Gå til innhold

Noe reseptfritt for kviser som virker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noe å anbefale? Jeg er ikke av de som er hardest rammet, men har alltid flere kviser i ansiktet som ikke ser pent ut, de er ikke dype. Jeg har litt mer på ryggen, men det er viktigst å få bort de i ansiktet. Er det noen som har erfaringer med noe reseptfritt som kan virke?

Anonymkode: e1dc0...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

basiron

Anonymkode: c007c...f77

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

basiron

Anonymkode: c007c...f77

Så den kan funke altså? Det er så mange som har sagt at det er ubrukelig.

Anonymkode: e1dc0...739

Skrevet

På min hud er det riktige hudpleieprodukter som er nøkkelen. Bruker primært renseprodukter og antibakterielle produkter fra MD Formulations, så dag- og nattkremer fra Matis eller Decleor. Koster dessverre litt ja, men funker.

Anonymkode: 835ae...161

Skrevet

Ren tetreolje, men det må kjøpes i utlandet. 

Ellers ville jeg ha investert i et hudprogram for acnehud. 

Anonymkode: 1c154...f9d

Skrevet

Basiron og/eller AHA-serum.

Uansett hva man bruker av reseptfrie greier kan huden bli verre i opptil flere måneder før den blir bra, og det er ekstremt viktig å finne en god fuktighetskrem (ikke krem for fet-/aknehud!) som ikke tetter porene. Disse koster gjerne rundt 500 kr for en krukke/tube.

Anonymkode: f2a11...d2c

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ren tetreolje, men det må kjøpes i utlandet. 

Ellers ville jeg ha investert i et hudprogram for acnehud. 

Tetreolje bør ikke brukes da det er helseskadelig. Det selges på norske apotek under det latinske navnet.

Skrevet
18 minutter siden, Attami skrev:

Tetreolje bør ikke brukes da det er helseskadelig. Det selges på norske apotek under det latinske navnet.

Jeg har ikke funnet det på norske apotek på svært mange år. De sier bare at de ikke tar det inn. 

Tetreolje er farlig hvis man svelger det, ja, men ikke til bruk på huden. Hvorfor skulle forresten apotek selge noe som er helseskadelig? 

Skrevet

Basiron fungerer. Den tørker ut kviser, men en bivirkning er at den også tørker ut huden der du har smørt også. Du må derfor regne med litt flassete hud rundt kvisen,så husk å bruke en god hudkrem etterpå. Ellers fungerer fuktighetskremer uten olje ganske bra for meg,da mine kviseproblemer skyldes fet underhud og tørr overhud. Å få overhuden fuktig gjør at underhuden ikke trenger å produsere talg.

Anonymkode: 56b52...b68

Skrevet

Jeg ble kvisefri av betakarotenen de selger på rema. Tror det er pga den inneholder nattlysolje. Jeg har ikke vært kvisefri på 17 år - da jeg startet med den forsvant de. Går jeg tom for den popper de ut igjen. Hadde tenkt å bytte til ren nattlysolje men siden den er billig + jeg enda har bikiniskillet fra i sommer så fortsetter jeg bare :P

Anonymkode: cbd12...611

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde alltid minst én "skikkelig" kvise i ansiktet, pluss noen småkviser (såkalte "urenheter"). Ikke noe pozzatryne, men jeg hadde alltid kviser.

Gikk over nesten med en gang jeg begynte med hudpleieprodukter for tørr hud. Jeg trodde alltid jeg hadde fet hud, pga alle kvisene. Men en venninne overtalte meg til å kopiere hennes hudpleierutine med produkter fra Exuviance for tørr hud, og det fungerte som magi.

Jeg har prøvd SÅ MYE forskjellig. Lvisekremer og hudpleieserier (som skal fungere mot kviser og uren hud). Men ingenting hjalp før jeg i midten av tyveårene prøvde Exuviance og ble HELT kvisefri (med unntak av når jeg har mensen).

Jeg bruker sånn rensehreie og nattkrem om kvelden, og dagkrem med solfaktor om dagen. Innimellom bruker jeg sånn dyprensende maske. Jeg følger ikke opplegget slavisk og det kan gå flere dager uten produkter uten at det er noe problem.

Skrevet
7 minutter siden, Alice123 skrev:

Jeg hadde alltid minst én "skikkelig" kvise i ansiktet, pluss noen småkviser (såkalte "urenheter"). Ikke noe pozzatryne, men jeg hadde alltid kviser.

Gikk over nesten med en gang jeg begynte med hudpleieprodukter for tørr hud. Jeg trodde alltid jeg hadde fet hud, pga alle kvisene. Men en venninne overtalte meg til å kopiere hennes hudpleierutine med produkter fra Exuviance for tørr hud, og det fungerte som magi.

Jeg har prøvd SÅ MYE forskjellig. Lvisekremer og hudpleieserier (som skal fungere mot kviser og uren hud). Men ingenting hjalp før jeg i midten av tyveårene prøvde Exuviance og ble HELT kvisefri (med unntak av når jeg har mensen).

Jeg bruker sånn rensehreie og nattkrem om kvelden, og dagkrem med solfaktor om dagen. Innimellom bruker jeg sånn dyprensende maske. Jeg følger ikke opplegget slavisk og det kan gå flere dager uten produkter uten at det er noe problem.

Jeg er AB-en over deg,og jeg har samme erfaring. Tror mange ikke er klare over at kviser ofte skyldes tørr hud. Huden produserer talg for å skape fuktighet,(og skaper samtidig kviser og urenheter) og derfor kjenner man kanskje ikke selv hvor tørr huden egentlig er.

Anonymkode: 56b52...b68

• Liker 1
Skrevet

Te-tre olje rett på området (det eneste Q-tips brukes til her i huset), og gode produkter for din hudtype. Nok fukt. Fukt fukt fukt.

Jeg var pizzatryne, og det er det eneste som har funket. Nå har jeg mye hvis jeg er litt rød på haka.

Skrevet

Jeg hadde ganske uren hud fra jeg var 12 til jeg var over 30. Det eneste som fungerte for meg er nattlysolje. Jeg tar èn kapsel hver dag og glemmer jeg å ta kommer kvisene tilbake med en gang. Jeg tar også tran.

Ellers tror jeg huden min ble stresset av mye produkter. Jeg bruker ikke foundation, bare litt mineralsminke. Ellers renser jeg huden hver kveld med mildest mulig produkter. Jeg bruker kokosnøttolje til å fjerne sminke, en mild ansiktsvask, toner som jeg lager selv og fuktighetskrem etterpå. Toneren min består av 1/3 eplecidereddik, 2/3 vann og noen dråper tetreolje. Sistenevnte fås kjøpt på apoteket, men du må spørre om det.

Nattlysolje fås kjøpt på helsekost. Jeg syns jeg fikk best virkning av LIFEs nattlysolje, ei brun glasskrukke med rosa etikette på. Den er også den billigste.

Lykke til!

Anonymkode: df5cc...4ce

Skrevet (endret)
På 23.2.2017 den 1.01, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke funnet det på norske apotek på svært mange år. De sier bare at de ikke tar det inn. 

Tetreolje er farlig hvis man svelger det, ja, men ikke til bruk på huden. Hvorfor skulle forresten apotek selge noe som er helseskadelig? 

Jeg forstår av det du skriver at du ikke har så mye kjennskap til apotek og hva som selges gjennom apotek i Norge. Kanskje ikke så rart du ikke har funnet tetreolje, da det oppbevares kjølig og bak disken...

Endret av Attami
Skrevet
På 23.2.2017 den 1.17, Alice123 skrev:

Kan du skrive navnet på produktene fra Exuviance du bruker? Jeg er drittlei av uren hud, og tror mitt problem er det samme som ditt, at huden min egentlig er tørr, ikke fet.

Anonymkode: b9dfe...87f

Skrevet
12 timer siden, Attami skrev:

Jeg forstår av det du skriver at du ikke har så mye kjennskap til apotek og hva som selges gjennom apotek i Norge. Kanskje ikke så rart du ikke har funnet tetreolje, da det oppbevares kjølig og bak disken...

Ingen grunn til å være spydig, vel. :klo: 

hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg selvsagt har spurt. 

• Liker 1
Skrevet
På ‎25‎.‎02‎.‎2017 den 9.30, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ganske uren hud fra jeg var 12 til jeg var over 30. Det eneste som fungerte for meg er nattlysolje. Jeg tar èn kapsel hver dag og glemmer jeg å ta kommer kvisene tilbake med en gang. Jeg tar også tran.

Ellers tror jeg huden min ble stresset av mye produkter. Jeg bruker ikke foundation, bare litt mineralsminke. Ellers renser jeg huden hver kveld med mildest mulig produkter. Jeg bruker kokosnøttolje til å fjerne sminke, en mild ansiktsvask, toner som jeg lager selv og fuktighetskrem etterpå. Toneren min består av 1/3 eplecidereddik, 2/3 vann og noen dråper tetreolje. Sistenevnte fås kjøpt på apoteket, men du må spørre om det.

Nattlysolje fås kjøpt på helsekost. Jeg syns jeg fikk best virkning av LIFEs nattlysolje, ei brun glasskrukke med rosa etikette på. Den er også den billigste.

Lykke til!

Anonymkode: df5cc...4ce

Hvor mange mg nattlysolje tar du hver dag? Og hvor lang tid tok det før kvisene forsvant?

Jeg har nå tatt 1300 mg i ca 2 uker, og det har ikke blitt noe bedre :(

Anonymkode: 17dfc...27c

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til å være spydig, vel. :klo: 

hvis du leser innlegget mitt ser du at jeg selvsagt har spurt. 

Jeg er ikke spydig, men direkte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...