Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt aap i snart 1 år, nav ønsket ny legerklæring som selvfølgelig er ordnet, å nå vil dem ha møte med meg for å planlegge vidre mulig jobb.

Legen har har henvist meg til Ortoped pga et kne jeg sliter med.

Hva kan jeg forvente/forberede meg på til et slikt møte? Kan nav nekte meg aap enda legen har henvist meg vidre? 

Noen som har vært gjennom dette?

Anonymkode: ba4eb...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NAV har kalt deg inn fordi de ønsker å snakke med deg. Det kan være aktivitetsplanen din har gått ut og må fornyes eller det kan være at de rett og slett ønsker å høre hvordan det går med deg. Kanskje de ønsker å prøve deg ut i et tiltak for å finne en jobb du kan utføre?
Når du er på AAP så er det jo avklaring mot arbeid. Foregår ikke mye avklaring dersom du ikke får oppfølging fra NAV.
Dersom du fortsatt har nedsatt arbeidsevne og er i behandling eller arbeidsrettet aktivitet så fyller du fortsatt vilkårene. Men da bør jo legen din ha skrevet noe om det også, ikke bare at du er henvist videre.

Skrevet

Vært igjennom hundre ganger og samme dritten hvert år hvor de spør hva som skjer i livet mitt og hva jeg får av behandling . Så ymter de frempå å foreslår noe ødeleggende så sier man nei og må påpeke at man faktisk nettopp har fått ny legeerklæring så sier de jahajavelokeida og forlenger aap med enda et år. Med andre ord dere skal sette opp en såkalt aktivitetsplan siden behandling eller arbeidsrettet tiltak er krav for å motta aap så de skal kartlegge hva du fyller av kravene.

Anonymkode: b2876...190

Skrevet

Man er ikke minst 50% arbeidsufør pga et vondt kne.

Anonymkode: 08154...d2b

• Liker 6
Skrevet

Det er skremmende hvordan NAV mistenker og behandler folk. Har en bekjent som er 62 år og har i 2 år gått på AAP.  Nå vil de ha henne ut i full jobb. Det siste året har hun desssverre fått epelepsi og Parkinson, noe hun har legeerklæring på. Nei, det var da ingen grunn til ikke å kunne jobbe. Så hva skal det til for å bli ufør i disse dager? 

Anonymkode: 9db9a...80c

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er skremmende hvordan NAV mistenker og behandler folk. Har en bekjent som er 62 år og har i 2 år gått på AAP.  Nå vil de ha henne ut i full jobb. Det siste året har hun desssverre fått epelepsi og Parkinson, noe hun har legeerklæring på. Nei, det var da ingen grunn til ikke å kunne jobbe. Så hva skal det til for å bli ufør i disse dager? 

Jeg ble sykemeldt pga en arvelig sykdom i 2004, fikk først uføretrygd nå i vinter.... 

Din bekjente bør sørge for å ha med legen sin på alle møter med Nav. Og rett og slett sende inn uføresøknad uten søtte fra veilederen sin, for så å skaffe advokat. Men er det ikke enklere å bare søke alderspensjon, når hun er 62 år alt? 

Anonymkode: 185d9...210

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt over at Nav forvalter våre skattepenger?? De forvalter 1/3 av hele vårt statsbudsjett. Vet du hvor mange tusen kroner som går ut fra nav hvert sekund? 

Det er nav sin jobb å passe på at pengene går til de rette folkene. Synes du de bare skal kaste penger på folk uten å undersøke??? Hvordan tror du da det vil gå med den borske velferdstaten? Hvem skal ta regninga? 

Anonymkode: cd018...ef8

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble sykemeldt pga en arvelig sykdom i 2004, fikk først uføretrygd nå i vinter.... 

Din bekjente bør sørge for å ha med legen sin på alle møter med Nav. Og rett og slett sende inn uføresøknad uten søtte fra veilederen sin, for så å skaffe advokat. Men er det ikke enklere å bare søke alderspensjon, når hun er 62 år alt? 

Det er ikke legene som bestemmer om noen skal få ufør eller ikke. Det er nav ;)

• Liker 3
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt aap i snart 1 år, nav ønsket ny legerklæring som selvfølgelig er ordnet, å nå vil dem ha møte med meg for å planlegge vidre mulig jobb.

Legen har har henvist meg til Ortoped pga et kne jeg sliter med.

Hva kan jeg forvente/forberede meg på til et slikt møte? Kan nav nekte meg aap enda legen har henvist meg vidre? 

Noen som har vært gjennom dette?

Anonymkode: ba4eb...eaf

Nav vil selvfølgelig undersøke hva du gjør for å komme ut i jobb igjen?  Kan du ikke jobbe en dritt selv om du har vondt i et kne? Du har vel sittet hjemme i sofaen i 2 år nå?

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke legene som bestemmer om noen skal få ufør eller ikke. Det er nav ;)

Ja, det er ingenting i mitt innlegg som sier noe annet? Å ha med legen på møte gjør at legen kan tale saken til helsa di. Er du for dårlig til å prøve jobb, så kan legen svare på dette med medisinsk grunn, så slipper man selv å sitte der uten å kunne forklare og sette ned foten. 

Skrevet

Jeg tenker sånn at om man ikke fungerer i jobben sin pga en skade/vondter så må man sammen med nav finne en annen jobb? Jeg har selv vært i den posisjonen der jeg ikke kunne fortsette med en tung fysisk jobb pga gikt, nav ville gi meg uføre(!!) Men hallo! Jeg kan da jobbe med andre ting! Så jeg sa nei, sa opp jobben og fikk meg en mindre belastende jobb og er fremdeles i arbeid, mer enn ti år senere. Det er alltid en jobb man kan utføre, og litt ubehag i hverdagen må en tåle. Skjønner at nav stiller krav jeg.

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et veldig dårlig råd, om hun sender inn uføresøknad uten støtte fra veileder så får hun for det første mest sannsynlig avslag, og i tillegg har hun sagt fra seg retten til Aap. 

• Liker 3
Skrevet

Artig hvordan alle tror at nav bestemmer. De følger kravene som lokalpolitikerne våre setter😉

Skrevet
1 time siden, Lawyer skrev:

Artig hvordan alle tror at nav bestemmer. De følger kravene som lokalpolitikerne våre setter😉

Hehe. Lokalpolitikere våre har ingenting med nav å gjøre. Nav forvaltning styrer vedtak og følger lover som direktoratet lager veiledere til. 

Anonymkode: 6a587...dea

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Lawyer skrev:

Oi, du har misforstått skikkelig du ;)

Skrevet
På 23.2.2017 den 10.20, AnonymBruker skrev:

Har du tenkt over at Nav forvalter våre skattepenger?? De forvalter 1/3 av hele vårt statsbudsjett. Vet du hvor mange tusen kroner som går ut fra nav hvert sekund? 

Det er nav sin jobb å passe på at pengene går til de rette folkene. Synes du de bare skal kaste penger på folk uten å undersøke??? Hvordan tror du da det vil gå med den borske velferdstaten? Hvem skal ta regninga? 

De kaster jo penger på  de som får barn. Det er mange andre de kaster penger på også, som går til korrupte folk. Kaster i vei selv om de er fult klar over situasjonen der de er korrupte. Men du velger altså å angripe en liten gruppe som er syke?

• Liker 2
Skrevet

Hehe. Lokalpolitikere våre har ingenting med nav å gjøre. Nav forvaltning styrer vedtak og følger lover som direktoratet lager veiledere til. 

Anonymkode: 6a587...dea

De veiledende satsene er ulike fra kommune til kommune. Så de har noe med nav å gjøre jo. Derfor må budsjettet til nav forsvares overfor rådmannen i kommunen. Nav har statlige og kommunale ansatte. Fordi enkelte saker er kommunale og andre er statlige

Skrevet

Oi, du har misforstått skikkelig du ;)

Har nok ikke d

Skrevet
5 minutter siden, Lawyer skrev:

De veiledende satsene er ulike fra kommune til kommune. Så de har noe med nav å gjøre jo. Derfor må budsjettet til nav forsvares overfor rådmannen i kommunen. Nav har statlige og kommunale ansatte. Fordi enkelte saker er kommunale og andre er statlige

Men aap og uføretrygd er ikke kommunale saker. 

Anonymkode: 4f1e5...1aa

Skrevet
På Thursday, February 23, 2017 den 9.59, AnonymBruker skrev:

Man er ikke minst 50% arbeidsufør pga et vondt kne.

Anonymkode: 08154...d2b

En person som sier noe slikt har ikke peiling på knær. Det kan være mye annet i tillegg til smerte med et kne, f eks problemer med bevegelighet. Slitasjegikt.... hvis man ikke jan bevege seg uten å ha det vondt og gjøre problemet verre, så er man vel ufør 😑

Anonymkode: ca87b...be4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...