AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Jeg har depresjon og har jobbet meg ut av bulimi i den grad at Jeg nå sitter igjen med overspisingsdelen, og noen ganger sliter med å få i meg nok mat. Det svinger etter dagsformen og om Jeg får angst i tillegg eller ikke (angst = spise). Men vekta sier jeg er overvektig, jeg bruker str L og xl I klær, noe jeg ikke har pleid å gjøre. Klærne mine passer ikke mere, og jeg føler meg verre enn noensinne. Så er jo ganske fortvilet. Jeg vil ned i vekt, men vil ikke trigge spiseforstyrrelsestankene mer enn nødvendig heller. Har tenkt at en type diett eller plan er lur, både for å gå ned, men også for å ikke ødelegge forbrenningen min mer enn den allerede er. Men jeg vet ikke hva jeg skal lande på. Noe som virker, men som ikke er for ekstremt. Har vurdert feks en ketogen diett, noe jeg har gått på før, men det er for strengt, og hvis jeg sprekker og overspiser en dag så ødelegger jeg alt og spiseforstyrrelsen vinner i tillegg til at diettplanen taper. Noen forslag? Og ikke si "spis sunt og passe masse" for jeg vet snart ikke hva som er sunt og usunt lengre, fordi spiseforstyrrelsen sier at Det knapt finnes Sunne ting, og jeg aner ikke hvilke mengder som er okei eller ikke. På sikt burde jeg kanskje oppsøke en ernæringsfysiolog, men nå vil jeg prøve selv først og se hvordan det går. Forslag? Alle konstruktive forslag mottas Anonymkode: cf0b7...cbe
Frk.K Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din med bakgrunn i at vi ikke kan vite hvilken kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg eller andre i en sårbar situasjon. Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Har også luket ut skadelige råd og svar til dette. Frk.K, mod
Anbefalte innlegg