Gå til innhold

Levering i barneselskap?

momo

Anbefalte innlegg

Datteren min på 3 1/2 er invitert i barnebursdag til en jente som hun leker mye med i barnehagen som blir 4 år. Det jeg lurer på er om jeg bare skal levere og hente eller skal jeg være der sammen med henne. Er selv veldig usikker på hva jeg skal gjøre og hva som er forventa.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har barn på samme alder, og i de bursdagene han har vært, har foreldrene også vært invitert . Det har gjerne stått i innbydelsen "Mamma og pappa kan gjerne være med, de er også invitert".

Jeg har vært med når det bursdagen er steder han aldri har vært før, men i kjente hjem kan han gjerne gå alene (om ikke jeg og har lyst på pølser og gele :wink: ).

Jeg har selv lurt litt på hvordan jeg skal løse dette når gutten min fyller år; vi har nemlig ikke plass til 10 barn og 20 voksne.

Hvis datteren din er trygg på det stedet hun skal, vkan du kanskje sende henne alene? Ellers kan du forsiktig spørre foreldrene om det er greit om du er med en liten stund. Ikke alle barn er like tøffe på ukjent sted, og det forstår nok de fleste småbarnsforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Når vi har hatt fire-årsbursdag(og ved tre- og fem-års, også), har jeg skrevet at foreldre kan få en kopp kaffe hvis de vil.

Noen foreldre sier hadet i døra, og andre blir med inn. Begge deler er helt ok. Jeg har selv gjort begge deler med mine, hos andre. Er de trygge, så går jeg. Er de litt usikre tar jeg en tur inn, og går evt. etter en tund, når leken er igang.

Hvis du er litt usikker, så er det sikkert helt ok om du blir med inn. Uansett kan du jo legge igjen et tlf nr, dakan de jo få tak i deg hvis noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du barnet ditt synes det er greit å være der alene?

Hvis hun synes det, så kan du vel la henne være der, og du kan gå.

Min datter synes ikke det var greit å være alene i slike tilstelninger...først da hun begynte på skolen turte hun å være i bursdagselskaper alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det har litt med hvordan datteren din føler det.. Ikke bestandig det er lett å være en plass med mange fremmede og kanskje nye hjem. Tror nok du er invitert om jenta di vil du skal være med.

Du kan jo ringe å spørre om det er greit. Så er du nå på den sikre siden ihvertfall

God bursdagsfeiring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe kontakt med foreldrene, kan det jo være hyggelig å ta en kopp kaffe mens barna leker. Var selv med i bursdag til en i sønnen min sin barnehage (3 år) og det var hyggelig. Men andre foreldre dro hjem, så du kan jo se an. Det kan være godt for de som holder selskap at flere holder styr på barna. Kan jo gå litt vilt for seg...

Selv er sønnen min nå invitert i bursdag som skal holdes på Peppes Pizza! Fullt av 3-4 åringer som kommer til å lage leven da, tror jeg. Blir vel nødt til å være med, sønnen min er ikke av den rolige sorten... :o

Så ta det som det kommer, du kan jo være der litt og gå etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Datteren min er nå levert og hun ville ikke ha med mamman sin inn nei. For hun skulle inn og leke med de andre med en gang. Føler meg også trygg på att hun vil føle seg trygg der. Moren til denne jenta er også ansatt i barnehagen til datteren min, så da er hun også trygg på moren. Det var bare barn fra barnehagen der og, så da er hun trygg på barna og. Leverte sefølgelig også tlf nr som de kan nå meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...