AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 ..selv om de hadde en bitter skilsmisse og den "nye" var en del av grunnen til skilsmissen? Altså: Hadde dere klart å tenke barnas beste i en slik situasjon, eller kun bitterhet og ødeleggende adferd? Anonymkode: fef16...482
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Jeg er glad for at barna mine har en stemor, men om hun hadde vært en del av grunnen til skilsmissen, så hadde jeg selvsagt ikke blitt glad for det. Det høres ut som en merkelig ting å bli glad for. Med mindre man vil ut av ekteskapet fra før, og den nye dama er unnskyldningen man trenger for å bryte opp. Anonymkode: 0945c...a9f 9
Theano Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Tja, glad og glad. Stemoren til min datter var "årsak" til at det ble brudd med eksen etter 11 år. Nå sier jeg "årsak" fordi det på en måte ikke er hennes skyld at eksen falt hodestups og hun gjengjeldte det...er jo like mye hans skyld. Kjenner jo selvsagt at jeg hadde vært mer glad dersom han hadde funnet en ny ETTER at vi hadde gått hvert til vårt. Men nå er situasjonen slik den er og jeg setter pris på at enda en person i min datters liv er glad i henne og vil hennes beste. Stemoren virker oppriktig å bry seg om datteren min og ønsker å samarbeide, det ser jeg på som viktig. 10
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 "Glad" var kanskje feil uttrykk, jeg ser den. -men kan se stemor som en positiv rolle for barna, selv med denne bakgrunnen.. Jeg har bare sett så mange tilfeller der moren gjør alt for å sverte den nye stemoren, som faktisk gjør en fantastisk innsats med barna. Varer bitterhet livet ut, eller klarer noen å vende det andre det andre kinnet til for barnas skyld. Anonymkode: fef16...482 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 19 minutter siden, Theano skrev: Tja, glad og glad. Stemoren til min datter var "årsak" til at det ble brudd med eksen etter 11 år. Nå sier jeg "årsak" fordi det på en måte ikke er hennes skyld at eksen falt hodestups og hun gjengjeldte det...er jo like mye hans skyld. Kjenner jo selvsagt at jeg hadde vært mer glad dersom han hadde funnet en ny ETTER at vi hadde gått hvert til vårt. Men nå er situasjonen slik den er og jeg setter pris på at enda en person i min datters liv er glad i henne og vil hennes beste. Stemoren virker oppriktig å bry seg om datteren min og ønsker å samarbeide, det ser jeg på som viktig. Du høres veldig raus og klok ut. Hadde alle klart å tenke slik. Anonymkode: c3a14...ab9 4
Calleia Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 25 minutter siden, Theano skrev: Tja, glad og glad. Stemoren til min datter var "årsak" til at det ble brudd med eksen etter 11 år. Nå sier jeg "årsak" fordi det på en måte ikke er hennes skyld at eksen falt hodestups og hun gjengjeldte det...er jo like mye hans skyld. Kjenner jo selvsagt at jeg hadde vært mer glad dersom han hadde funnet en ny ETTER at vi hadde gått hvert til vårt. Men nå er situasjonen slik den er og jeg setter pris på at enda en person i min datters liv er glad i henne og vil hennes beste. Stemoren virker oppriktig å bry seg om datteren min og ønsker å samarbeide, det ser jeg på som viktig. WOW! . Det er stort! 4
Theano Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Glad" var kanskje feil uttrykk, jeg ser den. -men kan se stemor som en positiv rolle for barna, selv med denne bakgrunnen.. Jeg har bare sett så mange tilfeller der moren gjør alt for å sverte den nye stemoren, som faktisk gjør en fantastisk innsats med barna. Varer bitterhet livet ut, eller klarer noen å vende det andre det andre kinnet til for barnas skyld. Anonymkode: fef16...482 Så lenge mennesket som er blitt stemor til mitt barn virker oppegående og oppriktig ønsker jeg å gi henne en sjanse som en viktig ressursperson i min datters liv. Takler hun den rollen godt og min datter trives ser jeg ingen grunn til å sverte henne på noe vis. Men må jo selvsagt innrømme at man er passer litt ekstra på. Historien er som den er, og den inneholder mange løgner, manipulasjoner og svik. Vil det en gang i fremtiden skje noe som ikke er greit, vil jeg nok reagere kraftigere enn dersom vi ikke har den bakgrunnen vi har. Håper selvsagt ikke at noe skjer, og vet ikke hvordan det vil takles, men dette er følelsen jeg sitter med. Hun har på en måte brukt opp en sjanse, og har lite å gå på 2
Theano Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres veldig raus og klok ut. Hadde alle klart å tenke slik. Anonymkode: c3a14...ab9 Har sett for mange barn som blir så negativt påvirket av foreldres bitterhet til at jeg klarer å la det jeg kjenner på at bitterhet gå ut over andre enn meg selv. Ikke verdt det! Har klart å lagt av meg mye, men hender jo jeg kjenner på det fra tid til annen Tror verden hadde vært et bedre sted dersom folk klarte å håndtere situasjoner de kommer ut ved å akseptere at slik er det og slik kan man gjøre det beste ut av det. 3 minutter siden, Calleia skrev: WOW! . Det er stort! Jo takk, godt med ros Men ser på det som en selvfølge. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: ..selv om de hadde en bitter skilsmisse og den "nye" var en del av grunnen til skilsmissen? Altså: Hadde dere klart å tenke barnas beste i en slik situasjon, eller kun bitterhet og ødeleggende adferd? Anonymkode: fef16...482 ja jeg tror jeg hadde greid det, men det er jo hardt arbeid. Man må jo bearbeide mye for at det skal gå. i min situasjon så kommer dette muligens til å skje etterhvert da mannen ønsker å gå fra meg. Jeg vil anta at han vil finne en ny partner etterhvert, og da er det viktig at jeg kommuniserer med henne fordi han må jobbe mye og har lite tid til familieliv. I tillegg er han utrolig dårlig på å planlegge og ha struktur rundt barnet. Jeg er ikke så himla flink selv heller, men jeg har hakket bedre sans for struktur. ( lager kalender feks) Jeg har ikke noe imot å være venner med ekser og deres nye samboere og kjærester. Min gamle eks og hans nye dame har faktisk vært her på besøk et par ganger og vi var invitert i bryllupet deres å greier. Anonymkode: 4a1d8...fb7
MapleSirup Skrevet 22. februar 2017 #10 Skrevet 22. februar 2017 For et elendig hovedinnlegg.. TS legger føringer for at mødre tenker svart/hvitt og at enhver stemors adferd skal aksepteres av mor til barnas "beste". Det kommer da helt an på individet. Voksne, ansvarsfulle kvinner som bidrar til mine barns ve og vel er velkomne. Kvinner som skal overkjøre far og posisjonere seg er ikke ønskelig. Jeg tror jeg snakker på vegne av de aller fleste mødre akkurat her. 4
MapleSirup Skrevet 22. februar 2017 #11 Skrevet 22. februar 2017 PS: Jeg ville ikke under noen omstendighet hatt en ødeleggende adferd ift mine barn. Det vil være stemors valg av oppførsel som er avgjørende for hvor vidt jeg ser meg nødt til å blande meg inn i fars valg. D.v.s at når far er en dott som ikke forsvarer sine barn eller sin rolle så må tidvis mor sette grenser. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #12 Skrevet 22. februar 2017 8 minutter siden, MapleSirup skrev: For et elendig hovedinnlegg.. TS legger føringer for at mødre tenker svart/hvitt og at enhver stemors adferd skal aksepteres av mor til barnas "beste". Det kommer da helt an på individet. Voksne, ansvarsfulle kvinner som bidrar til mine barns ve og vel er velkomne. Kvinner som skal overkjøre far og posisjonere seg er ikke ønskelig. Jeg tror jeg snakker på vegne av de aller fleste mødre akkurat her. Okei, du trenger ikke overanalysere hovedinnlegget. Jeg tror du skjønner hva jeg mener. De andre ser ut til å skjønne det ihvertfall... Anonymkode: fef16...482 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #13 Skrevet 22. februar 2017 15 minutter siden, MapleSirup skrev: For et elendig hovedinnlegg.. TS legger føringer for at mødre tenker svart/hvitt og at enhver stemors adferd skal aksepteres av mor til barnas "beste". Det kommer da helt an på individet. Voksne, ansvarsfulle kvinner som bidrar til mine barns ve og vel er velkomne. Kvinner som skal overkjøre far og posisjonere seg er ikke ønskelig. Jeg tror jeg snakker på vegne av de aller fleste mødre akkurat her. Jeg for min del setter stor pris på at stemor overkjører far av og til, ettersom far er håpløs på enkelte områder. Anonymkode: 0945c...a9f 4
Biloba Skrevet 22. februar 2017 #14 Skrevet 22. februar 2017 Hadde aldri vært glad for at barnet skulle ha et familieforhold til en som var med på å ødelegge barnets familie, og muligheten for barnet til å vokse opp med begge foreldre full tid. Hadde selvfølgelig samarbeidet med far om alt som var nødvendig for at barnet skulle få en god oppvekst til tross for skilsmissen. Det hadde vært med en profesjonell holdning, jeg ønsker ikke slike som venner. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #15 Skrevet 22. februar 2017 Jeg er sjeleglad for at barnet mitt har en stemor Eksen er en snill pappa, men han er veldig passiv og trives best hjemme. Da han var singel så merket jeg at ungene var veldig rastløse og understimulerte etter pappahelg. Hans nye samboer er derimot kjempeinvolvert i å gi barna opplevelser samt ivareta de i hverdagen når de er hos dem og det er jeg veldig glad og takknemmelig for. Hun går virkelig above and beyond det som egentlig forventes av en stemor. Synes også at det har blitt lettere å finne på ting som en storfamilie etter at hun kom inn i bildet. Jeg og eksen har en grei tone, men etter bruddet har vi hatt veldig lite å prate om. Så å sette oss i samme rom kan fort bli litt kleint, men nå som hun er der som buffer funker det veldig bra. Vi feiret jul sammen i fjor og i år skal vi på ferie sammen. Anonymkode: f2711...5e7 4
Snøring Skrevet 23. februar 2017 #16 Skrevet 23. februar 2017 Når alt kommer til alt, er jeg glad barna har en oppegående stemor. Til tross for våre uenigheter.
Atea Skrevet 23. februar 2017 #17 Skrevet 23. februar 2017 (endret) 23 timer siden, AnonymBruker skrev: ..selv om de hadde en bitter skilsmisse og den "nye" var en del av grunnen til skilsmissen? Altså: Hadde dere klart å tenke barnas beste i en slik situasjon, eller kun bitterhet og ødeleggende adferd? Anonymkode: fef16...482 Jeg tror ikke jeg har evnen til å være bitter i lang tid i alle fall. Men, ville gått for å skilles hvis jeg ikke fikset det. Et ektepar som går rundt som to mumier er ikke bra for noen. Endret 23. februar 2017 av Atea
happiest Skrevet 23. februar 2017 #18 Skrevet 23. februar 2017 Vet ikke hva min mor tenker, men jeg er glad for å ha en stemor. Men nå er jo jeg voksen da og bor for meg selv, så "mor" blir hun jo ikke helt for meg. Men jeg kan snakke med henne om ting jeg føler blir for "mye" for min mor å snakke med. For det er jo ting foreldre ikke trenger å vite, men som er lettere å snakke med andre om. 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 23. februar 2017 #19 Skrevet 23. februar 2017 Absolutt! Eg er vedlig glad sonen min har ei stemor av den enkle grunn at faren er eit rævhol utan sosiale antenner og eg håpar og trur dama hans kan få banka litt vett inn i skallen på han slik at sonen min får ei fin tid når han er der.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #20 Skrevet 23. februar 2017 Har endel erfaring med forskjellige typer stemødre da mine barn har hatt flere. De som har behandlet barna bra er velkomne, hu ene som gjorde at jeg nesten meldte til barnevernet er ikke velkommen. Så stemors oppførsel mot mine barn har alt å si. Anonymkode: 0abd8...987
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå