Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lurte bare på om noen har noen studieteknikker de vil dele med meg :) Går første året mitt på bachelor nå. Jeg har ikke helt funnet av hva som er den rette studieteknikken for meg enda, men har lyst til å skjerpe meg på skolen. Til jul så leste jeg ingenting til de to eksamene mine for jeg sliter veldig med konsentrasjon. Endte opp med en D så skal ta opp den ene til sommeren.

Hjemmeeksamen er ikke noe problem for der har jeg klart meg fint hittil. Men jeg sliter veldig når jeg skal lese til eksamen ettersom jeg blir så utrolig fort ukonsentrert og jeg lurer på om det er noe galt med meg. Vil skjerpe meg til eksamene til sommeren.

Uansett. Noen tips noen vil dele med meg? :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor bra dette egentlig er, men dette er det jeg gjør før eksamen:

1. Leser gjennom alt av powerpointer og info som foreleserne har lagt ut (våre forelesere er veldig gode til å legge ut ting de har brukt). Da får jeg en pekepinn på hva som bør kunnes og hva som er mindre viktig til eksamen.

2. Finner fram læringsmålene og svarer på alle så utfyllende og godt jeg kan på PC, deretter skriver jeg ut det jeg har skrevet.

3. Korter ned det jeg har skrevet så mye som mulig (stryker over uviktige ting med en penn og lager en del stikkord).

4. Skriver (for hånd, da jeg husker ting mye bedre av dette!) svar på alle læringsmålene på nytt, men denne gangen med så få ord som mulig (stikkord). Altså sånn at jeg skjønner det jeg skriver, men ikke noe ekstra info enn det jeg må ha. Jeg bruker også mye skisser/tegninger hvis det er et "sånt type fag" (anatomi for eksempel).

5. Leser gjennom disse siste notatene til jeg kan det godt og føler meg godt forberedt.

6. Løser gamle eksamensoppgaver for å se hva læreren er ute etter og hva de ønsker av svar. Vi får ofte en fasit til gamle eksamensoppgaver av læreren, noe som hjelper mye.

7. Dagen før eksamen gjør jeg ikke noe skolerelatert. Jeg ser på film, går meg en tur, lager meg god mat og slapper helt av. Og passe på å få nok søvn.

så, dette var min "oppskrift" for eksamensforberedelser :nigo:

Anonymkode: 3f1b7...1ee

Skrevet
På 22.2.2017 den 14.34, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvor bra dette egentlig er, men dette er det jeg gjør før eksamen:

1. Leser gjennom alt av powerpointer og info som foreleserne har lagt ut (våre forelesere er veldig gode til å legge ut ting de har brukt). Da får jeg en pekepinn på hva som bør kunnes og hva som er mindre viktig til eksamen.

2. Finner fram læringsmålene og svarer på alle så utfyllende og godt jeg kan på PC, deretter skriver jeg ut det jeg har skrevet.

3. Korter ned det jeg har skrevet så mye som mulig (stryker over uviktige ting med en penn og lager en del stikkord).

4. Skriver (for hånd, da jeg husker ting mye bedre av dette!) svar på alle læringsmålene på nytt, men denne gangen med så få ord som mulig (stikkord). Altså sånn at jeg skjønner det jeg skriver, men ikke noe ekstra info enn det jeg må ha. Jeg bruker også mye skisser/tegninger hvis det er et "sånt type fag" (anatomi for eksempel).

5. Leser gjennom disse siste notatene til jeg kan det godt og føler meg godt forberedt.

6. Løser gamle eksamensoppgaver for å se hva læreren er ute etter og hva de ønsker av svar. Vi får ofte en fasit til gamle eksamensoppgaver av læreren, noe som hjelper mye.

7. Dagen før eksamen gjør jeg ikke noe skolerelatert. Jeg ser på film, går meg en tur, lager meg god mat og slapper helt av. Og passe på å få nok søvn.

så, dette var min "oppskrift" for eksamensforberedelser :nigo:

Anonymkode: 3f1b7...1ee

Takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...