AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Er det noen her inne som er Private Banking kunde? Hva krever det for å være det. Trodde man måtte ha noen millioner i plasserbar formue, men jeg synes jeg ser så mange kollegaer etc har det. Kan ikke tenke meg at alle disse sitter med millioner på bok. Hva med SAGA? Vet at alle som er ansatt i DNB får det, og kanskje en del andre? Hvilket program har du? Hvor gammel er du? Hva tjener du/dere? Hva har du/dere i lån og formue? Anonymkode: 01fe5...924
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Det er ikke alltid sammenheng mellom kundeprogram og lønn. Jeg er private banking i Nordea, men har fått det pga. faren min. Jeg er bare student som får utbetalt lån fra Lånekassen og rundt 400 000 i året. Anonymkode: c2e7e...ac0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 ^det skulle stå rundt 400 000 i lønn i året. Anonymkode: c2e7e...ac0
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alltid sammenheng mellom kundeprogram og lønn. Jeg er private banking i Nordea, men har fått det pga. faren min. Jeg er bare student som får utbetalt lån fra Lånekassen og rundt 400 000 i året. Anonymkode: c2e7e...ac0 Så du har ikke formue? "pga faren din" betyr det at han jobber i Nordea eller at han har mye penger? Anonymkode: 01fe5...924
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 DNB har jeg vett nok i skallen til å styre langt unna. Anonymkode: 09b89...f7d 3
prt90 Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det noen her inne som er Private Banking kunde? Hva krever det for å være det. Trodde man måtte ha noen millioner i plasserbar formue, men jeg synes jeg ser så mange kollegaer etc har det. Kan ikke tenke meg at alle disse sitter med millioner på bok. Hva med SAGA? Vet at alle som er ansatt i DNB får det, og kanskje en del andre? Hvilket program har du? Hvor gammel er du? Hva tjener du/dere? Hva har du/dere i lån og formue? Anonymkode: 01fe5...924 Jeg er DnB kunde med noen millioner "på bok", men har aldri blitt tilbudt Saga (aldri spurt om det heller) Hva slags fordeler får man? Prioritet i telefonkøen? Ser liksom ikke helt hva de skulle ha å tilby som var spesielt attraktivt :/
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 12 minutter siden, prt90 skrev: Jeg er DnB kunde med noen millioner "på bok", men har aldri blitt tilbudt Saga (aldri spurt om det heller) Hva slags fordeler får man? Prioritet i telefonkøen? Ser liksom ikke helt hva de skulle ha å tilby som var spesielt attraktivt :/ SAGA er vel egentlig ikke noe spesielt nei, selv om jeg ser folk liker å flashe med det svarte kortet Bedre vilkår på lån, høyere kreditt etc. er vel ca det eneste. Private Banking tror jeg har noen kule fordeler da. Anonymkode: 01fe5...924
prt90 Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: SAGA er vel egentlig ikke noe spesielt nei, selv om jeg ser folk liker å flashe med det svarte kortet Bedre vilkår på lån, høyere kreditt etc. er vel ca det eneste. Private Banking tror jeg har noen kule fordeler da. Anonymkode: 01fe5...924 Har de egentlig bedre vilkår på lån? Jeg har 2% hos DnB, har egentlig ganske vanskelig for å tro at Saga kunder får noe spesielt lavere rente enn det :/
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 3 minutter siden, prt90 skrev: Har de egentlig bedre vilkår på lån? Jeg har 2% hos DnB, har egentlig ganske vanskelig for å tro at Saga kunder får noe spesielt lavere rente enn det :/ Vet ikke om renta er noe lavere på boliglån i disse tider, men bedre vilkår på rammelån og lavere rente på billån. Anonymkode: 01fe5...924
Prinsesse788 Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 Fikk tilbud da inntekt var over 1mnok, men ingen andre fordeler så takket nei.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 5 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Fikk tilbud da inntekt var over 1mnok, men ingen andre fordeler så takket nei. Om SAGA? Anonymkode: 01fe5...924
Prinsesse788 Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 Om å bli med i det DNB kalte SAGA program, om det kan stemme? Var i forbindelse med at jeg ønsket høyere kredittgrense på MC, og siden jeg tjente over 1mnok ble jeg tilbudt SAGA, men det innebar blaa boliglån etc som ikke ble noe billigere enn nåværende lokalbank
prt90 Skrevet 23. februar 2017 #13 Skrevet 23. februar 2017 41 minutter siden, Prinsesse788 skrev: Om å bli med i det DNB kalte SAGA program, om det kan stemme? Var i forbindelse med at jeg ønsket høyere kredittgrense på MC, og siden jeg tjente over 1mnok ble jeg tilbudt SAGA, men det innebar blaa boliglån etc som ikke ble noe billigere enn nåværende lokalbank Mitt inntrykk også, shopper heller banktjenester der det er billigst. Saga er nok mer for gamle menn som føler seg "eksklusive" ved å få være med i et tullete "fordelsprogram" 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #14 Skrevet 23. februar 2017 8 minutter siden, prt90 skrev: Mitt inntrykk også, shopper heller banktjenester der det er billigst. Saga er nok mer for gamle menn som føler seg "eksklusive" ved å få være med i et tullete "fordelsprogram" Det er litt dette inntrykket jeg har. Ser mange som står å vifter litt for tydelig med private banking (og til og med saga) kort inne på espresso house i Bjørvika blant annet. Føler at mange som har disse kortene er opptatt av at det synes at de har det på en måte. Anonymkode: 01fe5...924 2
Prinsesse788 Skrevet 23. februar 2017 #15 Skrevet 23. februar 2017 Ja, at jeg har MC fra DnB er liksom bare noe som "henger igjen" for min del, bytter bank som det passer meg og er ikke opptatt av glinsen på kortet😜 1
JackIost Skrevet 24. februar 2017 #16 Skrevet 24. februar 2017 På 22.2.2017 den 19.46, AnonymBruker skrev: DNB har jeg vett nok i skallen til å styre langt unna. Anonymkode: 09b89...f7d Hvilken bank bruker du, og hva er de bedre på enn DNB?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #17 Skrevet 25. februar 2017 Jeg er Private Banking-kunde i DNB. Tidligere Saga-kunde. Krav for PB er vel 5 mill i plasserbar kapital (tidl 10 mill), om jeg husker rett. Den store fordelen med PB er om man har bedrift, men uansett får man veldig god rådgivning når det gjelder både privat og bedrift. Saga-programmet er ok i forhold til concierge, telefonkø, VIP-medlemskap i AVIS, god pris på forsikringer og lån, og sikkert noe annet i tillegg. Anonymkode: fdba2...4be
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #18 Skrevet 25. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er Private Banking-kunde i DNB. Tidligere Saga-kunde. Krav for PB er vel 5 mill i plasserbar kapital (tidl 10 mill), om jeg husker rett. Den store fordelen med PB er om man har bedrift, men uansett får man veldig god rådgivning når det gjelder både privat og bedrift. Saga-programmet er ok i forhold til concierge, telefonkø, VIP-medlemskap i AVIS, god pris på forsikringer og lån, og sikkert noe annet i tillegg. Anonymkode: fdba2...4be Hvilke fordeler har du i PB? Anonymkode: 01fe5...924
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #19 Skrevet 26. februar 2017 På 22. februar 2017 den 19.43, AnonymBruker skrev: Så du har ikke formue? "pga faren din" betyr det at han jobber i Nordea eller at han har mye penger? Anonymkode: 01fe5...924 Nei, jeg har ikke formue. Mest lån Ja, pga. mye penger og godt og langvarig kundeforhold. Han er ikke ansatt i Nordea. Anonymkode: c2e7e...ac0
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2017 #20 Skrevet 26. februar 2017 På 22. februar 2017 den 21.10, prt90 skrev: Jeg er DnB kunde med noen millioner "på bok", men har aldri blitt tilbudt Saga (aldri spurt om det heller) Hva slags fordeler får man? Prioritet i telefonkøen? Ser liksom ikke helt hva de skulle ha å tilby som var spesielt attraktivt :/ Hvis du leser her https://www.dnb.no/privat/saga.html så ser du at det er mer enn "prioritet i telefonkøen". Det er ikke akkurat det folk bryr seg om. Anonymkode: c2e7e...ac0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå