Gjest Gjesta Skrevet 10. desember 2004 #1 Del Skrevet 10. desember 2004 Jeg hørte noen omtale en pub som en typisk "brun pub". Når jeg hører "brun pub" så tenker jeg enten i banen nazister eller gamle alkiser som klyper på dameromper,...men er usikker på om det var i de tankebaner de som snakket mente. Hva legger du i "brun pub"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 10. desember 2004 #2 Del Skrevet 10. desember 2004 Tja, løs stemning, stamkunder og øldrikkere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 10. desember 2004 #3 Del Skrevet 10. desember 2004 En pub med mørk innredning, ikke av de mest moderne. Gjerne en som har eksistert en stund, med mange øldrikkende, stamgjester. Man pynter seg ikke for å komme hit. Et sted man prater med folk rundt seg. Avslappet stemning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. desember 2004 #4 Del Skrevet 10. desember 2004 Eksempel på brune pøbber i Oslo: Schrøder Tranen Lorry (tja, kanskje litt for trendy den nå) Og så Cordial da - finnes den enda? Herlig sted. Elmers på Carl Berner er også ganske brun Brun er vel fra innrøyka vegger med brunt interiør - har jeg gått rundt og tenkt, de gangene jeg evt har hatt en bevisst tanke på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ølna Skrevet 10. desember 2004 #5 Del Skrevet 10. desember 2004 Og Lompa. Lorry er nok for fancy, øl koster ikke over femti kroner på brune steder. Steder hvor man primært går for å drikke øl, sjekking eller musikklytting oppstår sjelden - evt helt tilfeldig - det føste SEINT på kvelden, det andre bare tidlig. Før man går ut, egentlig. (og hvis det serveres mat er det ferdigpizza og kjøttpudding med brun saus.) Vet ikke om bydelspuber eller den-ene-puben-i-kommunen kan karakteriseres som brune, selv om de gjerne har sin andel brunt klientell? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Devil's Spawn Skrevet 10. desember 2004 #6 Del Skrevet 10. desember 2004 Hva legger du i "brun pub"? "Flesk og tjukk duppe, fy f... jeg gleder meg!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 10. desember 2004 #7 Del Skrevet 10. desember 2004 "Flesk og tjukk duppe, fy f... jeg gleder meg!" Hey, Valka! Den er jo unektelig ganske brun ja... (Valkyrien på Majorstua). Ikke stedet jeg går med mindre man er en hel gjeng med studenter sammen. Så nifst å gå over gulvet for å komme til toalettet når alle stamgjestene ser på deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ølna Skrevet 10. desember 2004 #8 Del Skrevet 10. desember 2004 Hey, Valka! Den er jo unektelig ganske brun ja... (Valkyrien på Majorstua). Ikke stedet jeg går med mindre man er en hel gjeng med studenter sammen. Så nifst å gå over gulvet for å komme til toalettet når alle stamgjestene ser på deg... Det har alltid vært tomt der bortsett fra maks to stamgjester når jeg har vært der...hm. Men går ikke dit aleine, nei. Brunere enn brunest selv om veggene vel ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #9 Del Skrevet 10. desember 2004 Ølbuler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. desember 2004 #10 Del Skrevet 10. desember 2004 Elvis!! eller er den stengt? Etter ølutvanning og smuglerspritsaker, voldsepisoder og ehh... hvordan kan de tjene penger der? Brune puber i andre byer, da..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
L@dy Skrevet 10. desember 2004 #11 Del Skrevet 10. desember 2004 Og Lompa. Ja, det må vel sies å være en svært så brun pub! :-) Er masse brune puber på Grønland (Oslo). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 10. desember 2004 #12 Del Skrevet 10. desember 2004 Stargate er en veldig koselig "brunpub" der man kan rule litt når det gjelder musikk(jukebox). Brunpub er greit når man bare vil drikke å gi faen i siste nytt innen uggs og lagerfield for h&m! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 11. desember 2004 #13 Del Skrevet 11. desember 2004 Det har alltid vært tomt der bortsett fra maks to stamgjester når jeg har vært der...hm. Men går ikke dit aleine, nei. Brunere enn brunest selv om veggene vel ikke er det. Den versjonen vi så i "Elling" var ganske fiffet opp ja. De har IKKE hvite duker på bordet til vanlig nei... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selma Skrevet 12. desember 2004 #14 Del Skrevet 12. desember 2004 Brunt interiør, mørke lokaler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 12. desember 2004 #15 Del Skrevet 12. desember 2004 Brun pøb: Stedet hadde engang lyse vegger, nå er de mørke av tidens tann. Stedet er nedslitt, dassen ser jævlig ut, renholdet generelt er mangelfull, og stamkundene er slitne drankere som har gått der hver dag i mange år. Bartenderne er hyggelige og pratsomme. Og det er seff billig øl. Mao et sted med sjel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyibyen Skrevet 12. desember 2004 #16 Del Skrevet 12. desember 2004 Andre steder enn i Oslo? Børsen i Bergen - kanskje Norges bruneste? Men de brune pubbene vil vel måtte skifte stil for å overleve røykeloven,. de får jo litt av en motbør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 12. desember 2004 #17 Del Skrevet 12. desember 2004 Bulls Eye, Bryggestuene, Ugla, Captains Cabin...mange i Bergen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå