Gå til innhold

Hvor mye betyr politiske meninger for deg for valg av partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betyr politiske meninger for deg for valg av partner? Hvilke meninger synes du er attraktivt, uattraktivt, gjerne inkluder kjønnet ditt. Hvorfor tenker du som du gjør?

Anonymkode: 5af35...03f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne nok ikke datet en som var venstrevridd.

(Kvinne, 26).

Anonymkode: d9e11...a70

• Liker 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne nok ikke datet en som var venstrevridd.

(Kvinne, 26).

Er det viktig for deg, eller er det bare en preferanse?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det viktig for deg, eller er det bare en preferanse?

Det er viktig for meg. Vi trenger ikke være enige i alle saker, men dersom han var for fri innvandring eller generelt über-liberal, så ville vi vært så grunnleggende forskjellige at det ville bli problematisk for meg.

Jeg hadde nok også hatt litt lite respekt for ham. Det er flere kvinner enn menn som er venstrevridd, og det henger nok sammen med at mange av dem lytter mer til følelser enn fornuft. Jeg er nok atypisk som kvinne der, men jeg forstår det mer hos kvinner enn hos menn. En mann som ikke er grunnleggende pragmatisk eller rasjonell er ikke noe for meg.

• Liker 2
Skrevet

Om jeg hadde datet noen og det hadde kommet frem at han var et stykke ut på høyresiden så hadde det vært en gigantisk dealbreaker. 

• Liker 10
Skrevet
Akkurat nå, super-s skrev:

Om jeg hadde datet noen og det hadde kommet frem at han var et stykke ut på høyresiden så hadde det vært en gigantisk dealbreaker. 

Hvorfor? Du kan jo være snill mot alle selv om du f.eks. mener at samfunnet blir bedre av ulike høyreorienterte ideer.

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet

Det betyr veldig mye om hun har meninger eller ikke. Hva hun mener betyr ikke så mye så lenge hun er samfunnsengasjert. Men det er noen få meninger som rett og slett bare ikke fungerer for meg. 

Skrevet

Noen politiske meninger ville vært totalt dealbreakere for meg. Det gjelder for eksempel totalt rasistiske meninger (forkledd som FrP-sympatier), totalt kunnskapsløse SIAN-meninger (forkledd som FrP-sympatier) og generelt mørkeblå/brunspettede meninger av typen som tåler så inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv. Slike personer står for et menneskesyn som er så langt fra mitt eget at det trolig ville skapt en ubehagelig hverdag for oss begge.

Når det er sagt: Jeg kunne heller ikke vært sammen med noen med naive, ildrøde kommunistsympatier. Det blir for lite virkelighetsorientert. 

Anonymkode: c4a7e...2f7

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betyr politiske meninger for deg for valg av partner? Hvilke meninger synes du er attraktivt, uattraktivt, gjerne inkluder kjønnet ditt. Hvorfor tenker du som du gjør?

Uaktuelt:

- En som er ekstremt innvandringskritisk/tenderer mot rasisme. Slik som sier at alle muslimer er voldelige/fæle etc.

- En som er mot fri abort.

- En som er for væpna revolusjon (ikke så mange av dem da)

- En ekstremliberalist som mener at staten kun skal stå for politi, militær og rettsvesen.

Disse går mot verdier som er sentrale for meg, og derfor hadde det ike fungert. Rasister bruker dessuten ofte å være litt dumme, og det er jo usexy.

Ellers kan jeg like mange ulike folk med ulike meninger så lenge de viser empati og medmenneskelighet. Ligger til venstre eller mot midten selv, men kommer overens med folk til både høyre og venstre for meg selv. En god, politisk diskusjon preget av gjensidig respekt er bare sexy. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, sol87 skrev:

Uaktuelt:

- En som er ekstremt innvandringskritisk/tenderer mot rasisme. Slik som sier at alle muslimer er voldelige/fæle etc.

- En som er mot fri abort.

- En som er for væpna revolusjon (ikke så mange av dem da)

- En ekstremliberalist som mener at staten kun skal stå for politi, militær og rettsvesen.

Disse går mot verdier som er sentrale for meg, og derfor hadde det ike fungert. Rasister bruker dessuten ofte å være litt dumme, og det er jo usexy.

Ellers kan jeg like mange ulike folk med ulike meninger så lenge de viser empati og medmenneskelighet. Ligger til venstre eller mot midten selv, men kommer overens med folk til både høyre og venstre for meg selv. En god, politisk diskusjon preget av gjensidig respekt er bare sexy. 

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen politiske meninger ville vært totalt dealbreakere for meg. Det gjelder for eksempel totalt rasistiske meninger (forkledd som FrP-sympatier), totalt kunnskapsløse SIAN-meninger (forkledd som FrP-sympatier) og generelt mørkeblå/brunspettede meninger av typen som tåler så inderlig vel den urett som ikke rammer dem selv. Slike personer står for et menneskesyn som er så langt fra mitt eget at det trolig ville skapt en ubehagelig hverdag for oss begge.

Når det er sagt: Jeg kunne heller ikke vært sammen med noen med naive, ildrøde kommunistsympatier. Det blir for lite virkelighetsorientert. 

Hvorfor betyr det at han er for innvadnring så mye for dere?

Skrevet

Hvorfor betyr det at han er for innvadnring så mye for dere?

Det gir ikke mening å si at man er verken "for" eller mot" innvandring. Jeg snakker om ekstreme tilfeller. For min del handler det om at jeg ser på det som vår plikt å ta i mot en viss mengde flyktninger, og at jeg vet at innvandring (som kan være så mye forskjellig) ikke er ensidig negativt. Jeg er ikke for fullt frislipp, og er på den måten ikke "for" innvandring, men heller ikke "mot" det. En mann som er mot all innvandring vil jeg oppfatte som lite reflektert og i alle fall lite empatisk. 

• Liker 6
Skrevet

Det er helt avgjørende. Det handler rett og slett om at det er viktig å ha de samme verdiene. Man kan selvsagt være uenige, men de grunnleggende verdiene må være tilstede.

Jeg kunne aldri vært sammen med en som var på høyresida i politikken, men heller ikke en ekstremist på venstresida (ekstremister er utelukket uansett). 

Ellers må jeg si meg enig med @sol87. :) 

• Liker 1
Skrevet

Hun kan mene hva hun vil, men hun bør jo ha den sosiale intelligensen til å ikke ytre de mest hatefulle og kunnskapsløse ytringene. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg ville aldri datet en feminist. Jeg vil ikke meg selv så ille. Jeg er for like rettigheter for begge kjønn, ikke bare det ene.

Anonymkode: 5fc12...77c

Skrevet
8 minutter siden, AnonymSjiraff skrev:

Hun kan mene hva hun vil, men hun bør jo ha den sosiale intelligensen til å ikke ytre de mest hatefulle og kunnskapsløse ytringene. 

Dette mener nok så og si alle.

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette mener nok så og si alle.

Jeg har en tendens til å sette ord på hva folket mener. 

Endret av AnonymSjiraff
  • Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville aldri datet en feminist. Jeg vil ikke meg selv så ille. Jeg er for like rettigheter for begge kjønn, ikke bare det ene.

Jommen da kan du fint date en feminist, for det du skriver at du er for er definisjonen på feminisme. 

• Liker 4
Skrevet

Jommen da kan du fint date en feminist, for det du skriver at du er for er definisjonen på feminisme. 

Det må så være. Men de færreste feminister har en feministisk ideologi. De fleste av de har mannehat som ideologi. ("all heterosexual sex is rape" - Andrea Dworkin, ellers kan du lese "S.C.U.M.")

• Liker 1
Skrevet

Jeg kunne nok aldri datet en venstreekstremist, det blit litt mye å skulle forholde seg til med å alltid måtte bite seg i tungen med hva man kan og ikke kan si rundt dem uten at de blir selv støtt eller blir støtt på andres vegne.

Anonymkode: 6c572...053

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne nok aldri datet en venstreekstremist, det blit litt mye å skulle forholde seg til med å alltid måtte bite seg i tungen med hva man kan og ikke kan si rundt dem uten at de blir selv støtt eller blir støtt på andres vegne.

Anonymkode: 6c572...053

Si "rasist" i nærheten av en på høyresiden og du vil fort finne ut av hvem som er hårsår...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...