AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #1 Skrevet 22. februar 2017 Hei Kvinneguiden! Jeg har nylig blitt ansatt i et telefonselgerfirma og jobbet der i 2 uker nå, jeg har i det siste levert dårlige resultater og ettersom jobben kun er provisjonsbasert så synes jeg det er trist at jeg skal sitte såpass lenge uten å få betalt... Jeg prøver hardt og leser meg opp på tips og triks, spør også daglig leder om hva jeg kan gjøre annerledes. Personlig så har jeg alltid hatt lyst på en butikkjobb ettersom det er noe jeg synes er gøy og det har fast lønn uavhengig om du har få kunder eller ikke. Det som er problemet mitt er at jeg kun har jobbet her i 2 uker og synes det blir alt for tidlig å si opp etter kun 2 uker... Men, hvor lenge burde jeg vente før jeg sier opp? Mvh stresset ungdom.. Anonymkode: 73832...f0d
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #2 Skrevet 22. februar 2017 Hei! Det har kun gått to uker, så det er ikke så rart at du ikke føler du er helt på plass på jobben ennå. Det er veldig kort tid. Jeg tror ikke det finnes mange daglige ledere der ute som forventer strålende resultater allerede. Så jeg tror at resultatene dine vil bedre seg etter hvert, og dermed blir det mer lønn. Når det er sagt skjønner jeg veldig godt at det føles mye tryggere å ha en stabil lønn som ikke er avhengig av salgsresultater. I og med at du er ung (det sier jeg kun fordi du skriver stresset ungdom) så vil det ikke se dårlig ut på cv om du slutter allerede. Et så kort ansettelsesforhold er ikke noe du setter på cv uansett. Arbeidsgiver forventer nok at du skal jobbe litt til, og det kan hende du har en oppsigelsestid du må forholde deg til? Det kan være verdt å sjekke opp i. Min erfaring med telefonsalg er at de ikke bryr seg så mye, og at det er veldig stor gjennomtrekk av ansatte. Jeg jobbet en kort periode med telefonsalg når jeg var 16, og når jeg sluttet sa de bare "ok", og så var det over haha. Anonymkode: 65405...b5c
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Det har kun gått to uker, så det er ikke så rart at du ikke føler du er helt på plass på jobben ennå. Det er veldig kort tid. Jeg tror ikke det finnes mange daglige ledere der ute som forventer strålende resultater allerede. Så jeg tror at resultatene dine vil bedre seg etter hvert, og dermed blir det mer lønn. Når det er sagt skjønner jeg veldig godt at det føles mye tryggere å ha en stabil lønn som ikke er avhengig av salgsresultater. I og med at du er ung (det sier jeg kun fordi du skriver stresset ungdom) så vil det ikke se dårlig ut på cv om du slutter allerede. Et så kort ansettelsesforhold er ikke noe du setter på cv uansett. Arbeidsgiver forventer nok at du skal jobbe litt til, og det kan hende du har en oppsigelsestid du må forholde deg til? Det kan være verdt å sjekke opp i. Min erfaring med telefonsalg er at de ikke bryr seg så mye, og at det er veldig stor gjennomtrekk av ansatte. Jeg jobbet en kort periode med telefonsalg når jeg var 16, og når jeg sluttet sa de bare "ok", og så var det over haha. Anonymkode: 65405...b5c Du sier noe der, tenker å kanskje gi det 1-2 måneder til da jeg har garantilønn de første 2 måneden, om det ikke forbedres kan jeg heller hoppe av da Tusen takk for svar! Anonymkode: 73832...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå