Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber ved et stort sykehus. Skal nå på jobbintervju på en annen avd. på huset. Jeg vet liksom ikke helt hvor lang tid det tar, men har halvannen time på meg før jeg skal på kveldsvakt. Planen min var å skifte til jobbtøy først for å få mest mulig ut av tiden i intervjuet. Men samtidig vil jeg ikke virke respektløs. Det er ikke usannsynlig at en av de som skal intervjue meg stiller i hvitt. Hva tenker dere? Noen spl her som har vært på intervju i/rett før arbeidstiden? Er så nervøs, må ha den jobben! Er en mellomlederstilling.

Anonymkode: 56e02...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber også på sykehus, og her har det vært 50/50 om folk stiller i hvitt eller sivilt til intervju.
Men er stillingen du skal på intervju til en stilling hvor du skal fortsette gå i hvitt?
Om du skal gå i hvitt i den stillingen også, så hadde jeg som leder ikke reagert om du kom i hvitt eller sivilt til intervju.
Det å skifte før intervju for å utnytte tiden bedre, viser jo at du er forberedt.
Det å komme i sivilt å si i fra at du skal på kveldsvakt og dermed ikke har mer enn en time, viser at du er pliktoppfyllende.

Da jeg var på intervju for denne jobben, så var det i arbeidstiden for en annen jobb, hvor jeg hadde uniformskjorte, da valgte jeg å ta en genser utenpå. 

Anonymkode: d926f...a11

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber også på sykehus, og her har det vært 50/50 om folk stiller i hvitt eller sivilt til intervju.
Men er stillingen du skal på intervju til en stilling hvor du skal fortsette gå i hvitt?
Om du skal gå i hvitt i den stillingen også, så hadde jeg som leder ikke reagert om du kom i hvitt eller sivilt til intervju.
Det å skifte før intervju for å utnytte tiden bedre, viser jo at du er forberedt.
Det å komme i sivilt å si i fra at du skal på kveldsvakt og dermed ikke har mer enn en time, viser at du er pliktoppfyllende.

Da jeg var på intervju for denne jobben, så var det i arbeidstiden for en annen jobb, hvor jeg hadde uniformskjorte, da valgte jeg å ta en genser utenpå. 

Anonymkode: d926f...a11

Alle ledere og mellomledere på avd-nivå går i hvitt. Det er også noen vakter i avd i stillingen. Tror nok jeg lander på mer tid i intervjuet. Får heller unnskylde meg for å komme i jobbtøy. ;) Halvannen time høre så lenge ut, men har skjønt det fort går så mye tid. Har ikke vært i et ordentlig intervju på den måten før, men har hatt mange jobber.

Anonymkode: 56e02...20a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...