Gå til innhold

Hvorfor er det ikke et stort felles forum for menn og kvinner i Norge?

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
Skrevet

Kvinneguiden er det eneste forumet det er noe særlig med kvinner på. Sikkert 85% kvinnelige brukere. På diskusjon.no er det omtrent 90% eller mer mannlige brukere. På VGD er det sikkert 80% menn. Generelt er diskusjonsforum svært kjønnssegregert.

Dette forumet er trolig det største forumet i Norge, så kommer diskusjon.no, så VGD osv. Hvorfor er det ikke større felles forum er menn og kvinner i Norge? Personlig synes jeg det er noe dritt å henge på noe som heter kvinneguiden bare for å få noe action og litt fart på diskusjonene.

Videoannonse
Annonse
Gjest Jonasmann
Skrevet

Eller, kanskje det er jeg som ikke kjenner til et slikt forum?

Skrevet

Hvorfor henger du ikke på diskusjon eller vgd da? Hvorfor ønsker du å diskutere med kvinner? Jeg kan ikke se at du leter etter fart og action i diskusjoner heller, du leter heller etter drama og krangling. Gode diskusjoner får man ikke på et forum hvor man kan være anonym overalt. 

Anonymkode: 4e546...42c

• Liker 5
Skrevet

Fordi en gruppe menn (og ja, du er definitivt en av dem) forpester ethvert diskusjonsforum de kommer i nærheten av med mannssjåvinistisk pisspreik og hersketeknikker, og på steder som ikke i utgangspunktet er reservert for kvinner er det enda flere av dere enn her inne. Hvorfor skulle vi gidde å diskutere på et forum med enda flere slike menn når dere uansett ikke hører på, tror på eller respekterer noe av det vi sier? Dere ødelegger nok her inne. 

Anonymkode: 6d003...92b

• Liker 9
Skrevet

Fordi det ikke fungerer. De eneste brukerne jeg har blokka her inne er menn. Det at vi tiltrekkes til forum hvor det er flest av samme kjønn sier jo at det er det vi foretrekker.

Anonymkode: 652f1...71b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er rundt 50/50 HER, jeg. Jeg tror en del mannlige brukere juger på seg avatar "kvinne" pga "misjonsvirksomhet"/gjennomslag for meninger. Også tror jeg overvekten av "ikke viktig" avatarer er menn. 

Anonymkode: 3b08b...f81

• Liker 4
Skrevet
22 minutter siden, Jonasmann skrev:

Personlig synes jeg det er noe dritt å henge på noe som heter kvinneguiden bare for å få noe action og litt fart på diskusjonene.

Tror du du gjør noen en tjeneste ved å være her?

Anonymkode: bd6d7...f0b

• Liker 3
Gjest Jonasmann
Skrevet (endret)
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor henger du ikke på diskusjon eller vgd da? Hvorfor ønsker du å diskutere med kvinner? Jeg kan ikke se at du leter etter fart og action i diskusjoner heller, du leter heller etter drama og krangling. Gode diskusjoner får man ikke på et forum hvor man kan være anonym overalt. 

Anonymkode: 4e546...42c

Du har rett. Jeg elsker drama og krangling, ikke minst spydighet. Det er noe ingen andre forum gir, sikkert fordi det bare er noe kvinner virkelig greier :laugh: Har også en spesiell forkjærlighet for å gjøre kvinner sinte.

Endret av Jonasmann
Skrevet
3 minutter siden, Jonasmann skrev:

Du har rett. Jeg elsker drama og krangling, ikke minst spydighet. Det er noe ingen andre forum gir, sikkert fordi det bare er noe kvinner virkelig greier :laugh: Har også en spesiell forkjærlighet for å gjøre kvinner sinte.

Dette synet er felles for en del av mennene her på forumet. Jeg har inntrykk av at en del menn kommer hit i den tro om at de har et unikt synspunkt på alt i kraft av at de er menn, og at de skal sette på plass damene her inne og forklare hvordan verden henger sammen. 

Obs: Jeg mener ikke alle menn på KG, det er urettferdig å hevde at alle menn her inne utmerker seg i noen retning. De fleste vil vel bare diskutere, slik som de fleste damene her, vil jeg tro. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Jonasmann skrev:

De eneste spydige trådene jeg ser her inne er startet av menn. Du sier jo selv her at du kun er her for å skape kvalme, så det er det dere menn bidrar med her på forumet.

• Liker 3
Skrevet

mange kvinner tror de kan få være i fred her på KG og spre misandrien sin (hat mot menn).
er bare naturlig at det da flokker til med menn som vil slåss mot dette.
lenge leve likestilling (hva feminisme EGENTLIG handler om).

Gjest Jonasmann
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi en gruppe menn (og ja, du er definitivt en av dem) forpester ethvert diskusjonsforum de kommer i nærheten av med mannssjåvinistisk pisspreik og hersketeknikker, og på steder som ikke i utgangspunktet er reservert for kvinner er det enda flere av dere enn her inne. Hvorfor skulle vi gidde å diskutere på et forum med enda flere slike menn når dere uansett ikke hører på, tror på eller respekterer noe av det vi sier? Dere ødelegger nok her inne. 

Anonymkode: 6d003...92b

Jeg synes det er mye mindre mannssjåvinisme eksempelvis på diskusjon.no, og der er det 90% menn. Dette er gjerne fordi det er kun her mannssjåvinisme kan bli uttrykt med en viss reaksjon fra andre, og uten en reaksjon, er mannssjåvinisme kjedelig.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

De eneste spydige trådene jeg ser her inne er startet av menn. Du sier jo selv her at du kun er her for å skape kvalme, så det er det dere menn bidrar med her på forumet.

De fleste jeg har sett som er ufine har vært damer så det sier en del..

Anonymkode: 9d13e...e18

Skrevet

Jeg har prøvd diskusjon.no men der blir man bare sabla ned om du er kvinne,man er svært lite Velkommen. 

Her blir menn tatt imot men selvfølgelig tiltrekkes det endel kvinnehatere hit som ødelegger noe.

99% av tråder menn starter er typ "hvorfor har kvinner krav?" "Hvorfor kan ikke kvinner hylle menn?" "Menn er verdt mer enn kvinner" "Kvinner er til for å behage men" osv...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...