Gå til innhold

Han = Blå, Hun = Rosa og Hen = gul?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjønn trenger ikke farger

Anonymkode: b726f...6fd

• Liker 13
Skrevet

Fiolett så klart. 

Anonymkode: 052e2...ba2

• Liker 2
Skrevet

Rosa er opprinnelig en farge for gutter. ;) 

Det ekstreme kjønnsdelte fargedokuset er av nyere dato. Lyseblått og turkis ble tidligere ansett som feminint, min mormor giftet seg i lyseblå kjole på tredvetallet, og da jeg ble født på søttitallet var barnesengen og nyfødtklær i turkis (ment å passe begge kjønn). Min morfar hadde rosa skjorte. :) Gjennom søttitallet brukte man motefaegene på barn av alle kjønn, gult, brunt, grønt, orange, lilla, rødt, klarblå (signalfarger). Pastellfarger var ikke å oppdrive før åttitallet. Leker var unisex. 

Anonymkode: f5385...b33

• Liker 7
Skrevet

Tåpelig. Hva er galt med å bruke han/hun? 

Skrevet
Akkurat nå, Honey Dew skrev:

Hvis man er begge og ikke ønsker å velge ? 

Jeg forstår ikke at dette er oppe til diskusjon engang, noen er faktisk født med begge deler, hvorfor i alle dager skal vi mene noe som helst om det, det må jo begrense seg til hva ordet skal være i isåfall, ikke om de skal "få lov" til å være noe de er født som...

Skrevet
20 timer siden, Honey Dew skrev:

I barneklesbutikker kommer ny avdeling:

HEN -lilla - for sosialister?

Anonymkode: cc9be...ea8

Skrevet
20 timer siden, Honey Dew skrev:

De som føler seg støtt

Anonymkode: cc9be...ea8

Gjest Jon Are
Skrevet
22 timer siden, pautina skrev:

Hvis man er begge og ikke ønsker å velge ? 

Jeg forstår ikke at dette er oppe til diskusjon engang, noen er faktisk født med begge deler, hvorfor i alle dager skal vi mene noe som helst om det, det må jo begrense seg til hva ordet skal være i isåfall, ikke om de skal "få lov" til å være noe de er født som...

Man er enten mann eller kvinne, så enkelt er det. Det finnes ikke noe hen. Er du født i  feil kropp, ja så får du bli enten kvinne eller mann da. Dette er bare komisk.

Med hilsen fra

Jon Are

Skrevet
På 22.2.2017 den 0.40, AnonymBruker skrev:

Rosa er opprinnelig en farge for gutter. ;) 

Det ekstreme kjønnsdelte fargedokuset er av nyere dato. Lyseblått og turkis ble tidligere ansett som feminint, min mormor giftet seg i lyseblå kjole på tredvetallet, og da jeg ble født på søttitallet var barnesengen og nyfødtklær i turkis (ment å passe begge kjønn). Min morfar hadde rosa skjorte. :) Gjennom søttitallet brukte man motefaegene på barn av alle kjønn, gult, brunt, grønt, orange, lilla, rødt, klarblå (signalfarger). Pastellfarger var ikke å oppdrive før åttitallet. Leker var unisex. 

Anonymkode: f5385...b33

Du har også hørt på Ekko på P2 skjønner jeg. ;)

Tommel opp for samfunnsoppdatert! :tommel:

Anonymkode: 840bc...782

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har også hørt på Ekko på P2 skjønner jeg. ;)

Tommel opp for samfunnsoppdatert! :tommel:

Anonymkode: 840bc...782

Det er da gammelt nytt!

Anonymkode: a52a7...8b6

Skrevet (endret)
3 timer siden, Jon Are skrev:

Man er enten mann eller kvinne, så enkelt er det. Det finnes ikke noe hen. Er du født i  feil kropp, ja så får du bli enten kvinne eller mann da. Dette er bare komisk.

Med hilsen fra

Jon Are

12-15 barn fødes hvert år i Norge med både kvinnelig og mannlige kjønns karakteristika, såkalt hermafroditter, skal de tvinges til å velge ?

Endret av pautina
Norge, ikke borge...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...