AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Sosialistene ønsker å vedta et nytt kjønn: HEN. https://www.nrk.no/sorlandet/_-det-er-blitt-naturlig-a-vaere-hen-1.13362278 Man vet fra før av at jenter har rosa, gutter har blått men hva med det tredje kjønnet, hen? Vil fargen bli gul? Anonymkode: cc9be...ea8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Kjønn trenger ikke farger Anonymkode: b726f...6fd 13
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Fiolett så klart. Anonymkode: 052e2...ba2 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Rosa er opprinnelig en farge for gutter. Det ekstreme kjønnsdelte fargedokuset er av nyere dato. Lyseblått og turkis ble tidligere ansett som feminint, min mormor giftet seg i lyseblå kjole på tredvetallet, og da jeg ble født på søttitallet var barnesengen og nyfødtklær i turkis (ment å passe begge kjønn). Min morfar hadde rosa skjorte. Gjennom søttitallet brukte man motefaegene på barn av alle kjønn, gult, brunt, grønt, orange, lilla, rødt, klarblå (signalfarger). Pastellfarger var ikke å oppdrive før åttitallet. Leker var unisex. Anonymkode: f5385...b33 7
Honey Dew Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Tåpelig. Hva er galt med å bruke han/hun?
pautina Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Tåpelig. Hva er galt med å bruke han/hun? Hvis man er begge og ikke ønsker å velge ? Jeg forstår ikke at dette er oppe til diskusjon engang, noen er faktisk født med begge deler, hvorfor i alle dager skal vi mene noe som helst om det, det må jo begrense seg til hva ordet skal være i isåfall, ikke om de skal "få lov" til å være noe de er født som...
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #7 Skrevet 23. februar 2017 20 timer siden, Honey Dew skrev: Tåpelig. Hva er galt med å bruke han/hun? I barneklesbutikker kommer ny avdeling: HEN -lilla - for sosialister? Anonymkode: cc9be...ea8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #8 Skrevet 23. februar 2017 20 timer siden, Honey Dew skrev: Tåpelig. Hva er galt med å bruke han/hun? De som føler seg støtt Anonymkode: cc9be...ea8
Gjest Jon Are Skrevet 23. februar 2017 #9 Skrevet 23. februar 2017 22 timer siden, pautina skrev: Hvis man er begge og ikke ønsker å velge ? Jeg forstår ikke at dette er oppe til diskusjon engang, noen er faktisk født med begge deler, hvorfor i alle dager skal vi mene noe som helst om det, det må jo begrense seg til hva ordet skal være i isåfall, ikke om de skal "få lov" til å være noe de er født som... Man er enten mann eller kvinne, så enkelt er det. Det finnes ikke noe hen. Er du født i feil kropp, ja så får du bli enten kvinne eller mann da. Dette er bare komisk. Med hilsen fra Jon Are
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #10 Skrevet 23. februar 2017 På 22.2.2017 den 0.40, AnonymBruker skrev: Rosa er opprinnelig en farge for gutter. Det ekstreme kjønnsdelte fargedokuset er av nyere dato. Lyseblått og turkis ble tidligere ansett som feminint, min mormor giftet seg i lyseblå kjole på tredvetallet, og da jeg ble født på søttitallet var barnesengen og nyfødtklær i turkis (ment å passe begge kjønn). Min morfar hadde rosa skjorte. Gjennom søttitallet brukte man motefaegene på barn av alle kjønn, gult, brunt, grønt, orange, lilla, rødt, klarblå (signalfarger). Pastellfarger var ikke å oppdrive før åttitallet. Leker var unisex. Anonymkode: f5385...b33 Du har også hørt på Ekko på P2 skjønner jeg. Tommel opp for samfunnsoppdatert! Anonymkode: 840bc...782
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #11 Skrevet 23. februar 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har også hørt på Ekko på P2 skjønner jeg. Tommel opp for samfunnsoppdatert! Anonymkode: 840bc...782 Det er da gammelt nytt! Anonymkode: a52a7...8b6
pautina Skrevet 23. februar 2017 #12 Skrevet 23. februar 2017 (endret) 3 timer siden, Jon Are skrev: Man er enten mann eller kvinne, så enkelt er det. Det finnes ikke noe hen. Er du født i feil kropp, ja så får du bli enten kvinne eller mann da. Dette er bare komisk. Med hilsen fra Jon Are 12-15 barn fødes hvert år i Norge med både kvinnelig og mannlige kjønns karakteristika, såkalt hermafroditter, skal de tvinges til å velge ? Endret 23. februar 2017 av pautina Norge, ikke borge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå