Gå til innhold

Dette med å vise sin verdi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest masse på singelforumet de siste årene, da jeg selv er singel. Har dukket opp anledninger for forhold, men da har det ikke føltes riktig fra min side. Når jeg da har møtt noen jeg kunne tenkt meg forhold med (og det er 2 stk de siste 4 årene), så har det desverre vært dem som ikke har ansett meg som kjærestemateriale/riktig for dem. 

Når det er sagt, føler jeg selv jeg har gjort en del tabber og at hadde jeg lært meg dette med å "vise min verdi" og hatt høyere selvtilitt, så kunne jeg kanskje ha sittet med drømmemannen nå.. 

Problemet er bare at jeg vet ikke helt hvordan man skal praktisere dette. Er redd for å fremstå som for kjepphøy, at jeg virker som at jeg forventer at alle menn skal ville ha meg osv. Og er redd for å virke uinteressert om jeg ikke sier ja til å treffes hver gang han spør.. + at jeg syntes det er kjipt å si nei når det er å være med daten jeg aller mest vil.. 

Og hvor lenge skal man holde på med dette "se hvor mye jeg er verdt" før man kan begynne å roe ned litt og heller bare kose seg? 

Noen tips?

Anonymkode: d5b5f...a5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det er mest sentralt å sørge for at du ihvertfall ikke viser at du tar til takke med hva som helst. En god måte å vise sin egen verdi på er å faktisk snakke åpent om det. Visse hvem du er i handling og i ord. Stort verre er det jo ikke. 

Så kommer dessverre den gode gamle sannheten frem, der du må være fin nok, kul nok, sexy nok, og ikke gal. Spør du meg er det som oftest der det ligger hos damer som aldri fikser seg mann. Tough truth. 

Skrevet

Jeg synes du skal kun være deg selv,da ser de naturlig hva du er "verdt". 

Men sett "krav" og si hva du forventer av en evt partner,da vil de skjønne hva som må til for å få deg. 

Dette med å spille hard to Get er jeg ikke noe fan av og mener at et forhold utvikler seg best hvis begge gir like mye av seg selv og viser interesse for den andre.

Du har ingen grunn til å ikke være selvsikker hvis noen vil date deg i første omgang betyr det jo at du har noe den andre liker. 

Skrevet
6 minutter siden, Arcturus skrev:

Jeg tror det er mest sentralt å sørge for at du ihvertfall ikke viser at du tar til takke med hva som helst. En god måte å vise sin egen verdi på er å faktisk snakke åpent om det. Visse hvem du er i handling og i ord. Stort verre er det jo ikke. 

Så kommer dessverre den gode gamle sannheten frem, der du må være fin nok, kul nok, sexy nok, og ikke gal. Spør du meg er det som oftest der det ligger hos damer som aldri fikser seg mann. Tough truth. 

Vise hvem man er i handling og ord = være seg selv da? 

Har skjønt det litt som at man som kvinne skal la seg bli spandert på for å vise at man selv syntes man er verdt å bli spandert på (her har jeg tydeligvis dummet meg ut, for jeg liker ikke når fremmede menn skal bruke tusenvis av kroner på meg).. 

Og at man skal fremstå som opptatt, at man har masse planer og aldri må si at det passer den dagen han foreslår, fordi det da fremstår som at man "sitter å venter på at han kan".

Det blir så mye spill..  Dette med selvtilitt er jo noe jeg må bli bedre på, men syntes det er vanskelig å vite hvordan man skal balansere dette uten å fremstå for høy på seg selv/kravstor/"prinsessesyndrom" og samtidig ikke være hun som menn tror de kan behandle som en dørmatte,. Om dere skjønner hva jeg mener?

Litt usikker på hva du mener med ikke sexy nok eller kul nok og ikke gal, men regner ikke med at menn gidder å invitere gærne damer de ikke finner attraktive på date etter date kanskje? Men man vet jo aldri haha:) 

Anonymkode: d5b5f...a5d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...