AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Jeg ønsker en ''bakkejobb'', ønsker ikke å jobbe turnus mer (gjort det 14 år). Jeg ønsker mer familietid med mann og barn! Helst noe uten skole (må i så fall være kort utdannelse ala ett år grunnet familiesituasjon). Finner ingen passende stillinger, har kun fagbrev i reiseservice. Noen som har forslag til stillinger? Er åpen for det meste med vanlige arbeidstider (lei av å jobbe jul, påske, 17.mai osv). Betyr dette at jeg kun egner meg til jobb i butikk? Setter pris på svar. Anonymkode: 70d17...363
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Ingen forslag altså? Anonymkode: 70d17...363
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #3 Skrevet 22. februar 2017 Det finnes en del kurs/studier rettet mot kontor/regnskapsfaget, f.eks. advokatsekretær, helsesekretær også videre, men hvordan jobbmulighetene er aner jeg ikke. Har du mulighet for å søke skrankejobber på bakken i eget selskap kan jo det være en mulighet. Ellers har jo barnehageassistenter og skoleassistenter oftest en grei arbeidstid, men der er jo lønnen ganske lav. Ellers så finnes det jo enkelte resepsjonsjobber som kun foregår på dagtid, men det spørs jo hvor du bor. Anonymkode: 97125...421 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #4 Skrevet 22. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen forslag altså? Anonymkode: 70d17...363 Når du legger inn en tråd rundt midnatt så kan du ikke begynne å mase allerede etter en time. Det er ikke verdens største aktivitet her inne på den tiden av døgnet. Anonymkode: ce45d...166 9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #5 Skrevet 22. februar 2017 Jeg ville tenkt servicejobber i første omgang. Evt sikkerhet. Anonymkode: a278a...776
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #6 Skrevet 22. februar 2017 Vertinnejobber på hotell? Anonymkode: 04712...53f
_popcorn_ Skrevet 22. februar 2017 #7 Skrevet 22. februar 2017 kurs/konferansevert på hoteller, sentralbord, kafe, reisebyrå, salg, kantine, kundeservice, parkeringsvakt, lager og produksjonsmedarbeider er noen forslag. Men det å kun ville jobbe 8-16 og ikke helligdag/helg er nok ikke noe du bør håpe alt for mye på. Det finnes mange av disse jobbene, men det er veldig veldig mange som ønsker dem. 6
Tvist Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 Kjenner mange flyvertinner som har jobbet i resepsjon og andre steder som krever kunnskap om språk/kultur. 3
ajarRun Skrevet 22. februar 2017 #9 Skrevet 22. februar 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ønsker en ''bakkejobb'', ønsker ikke å jobbe turnus mer (gjort det 14 år). Jeg ønsker mer familietid med mann og barn! Helst noe uten skole (må i så fall være kort utdannelse ala ett år grunnet familiesituasjon). Finner ingen passende stillinger, har kun fagbrev i reiseservice. Noen som har forslag til stillinger? Er åpen for det meste med vanlige arbeidstider (lei av å jobbe jul, påske, 17.mai osv). Betyr dette at jeg kun egner meg til jobb i butikk? Setter pris på svar. Anonymkode: 70d17...363 Trafikklærer tar bare to år, og da har du en ekstremt fleksibel jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #10 Skrevet 22. februar 2017 Forsikringsmedarbeider Anonymkode: 9f944...af2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #11 Skrevet 22. februar 2017 3 timer siden, amativeReflection skrev: Trafikklærer tar bare to år, og da har du en ekstremt fleksibel jobb. Synes det er så koselig at du er så fornøyd med jobben din Anonymkode: 8df69...e28 7
SunnivaOslo Skrevet 22. februar 2017 #12 Skrevet 22. februar 2017 Alt innen serie og reiseliv passer da du har erfaring innen det☺
ajarRun Skrevet 22. februar 2017 #13 Skrevet 22. februar 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er så koselig at du er så fornøyd med jobben din Anonymkode: 8df69...e28 Den er helt perfekt! Jeg får se at elevene går fra å være livsfarlige til å være habile sjåfører. Jeg tjener mer enn venner som har langt mer utdanning, og jeg har en mer fleksibel jobb. Jeg kan ta meg en langhelg på hytta når som helst, og den friheten liker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #14 Skrevet 22. februar 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Den er helt perfekt! Jeg får se at elevene går fra å være livsfarlige til å være habile sjåfører. Jeg tjener mer enn venner som har langt mer utdanning, og jeg har en mer fleksibel jobb. Jeg kan ta meg en langhelg på hytta når som helst, og den friheten liker jeg. Skulle ønske du var min trafikklærer. Hvilken by jobber du i? Anonymkode: 8df69...e28
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #15 Skrevet 22. februar 2017 1 time siden, amativeReflection skrev: Den er helt perfekt! Jeg får se at elevene går fra å være livsfarlige til å være habile sjåfører. Jeg tjener mer enn venner som har langt mer utdanning, og jeg har en mer fleksibel jobb. Jeg kan ta meg en langhelg på hytta når som helst, og den friheten liker jeg. Husker da jeg lærekjørte for mange år siden. Begynte å tenke på en ting. Blir du ikke ekstremt lei av å lære elevene det samme om og om igjen? Du er endelig ferdig med å lære noen å kjøre, også kommer det helt nye uerfarne som vil lære det samme. Kanskje en idiotisk tankegang, men det slo meg plutselig da jeg var ferdig å øvelsekjøre. Anonymkode: 7eee3...8f7
ajarRun Skrevet 22. februar 2017 #16 Skrevet 22. februar 2017 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske du var min trafikklærer. Hvilken by jobber du i? Anonymkode: 8df69...e28 Jeg jobber nord i Norge, jeg er ikke komfortabel med å skrive by eller fylke her da, vil helst ikke bli gjenkjent (da kan jeg jo ikke skrive så fritt lengre). Hvis du sender en PM med byen din kan jeg jo si om jeg er i nærheten. 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husker da jeg lærekjørte for mange år siden. Begynte å tenke på en ting. Blir du ikke ekstremt lei av å lære elevene det samme om og om igjen? Du er endelig ferdig med å lære noen å kjøre, også kommer det helt nye uerfarne som vil lære det samme. Kanskje en idiotisk tankegang, men det slo meg plutselig da jeg var ferdig å øvelsekjøre. Anonymkode: 7eee3...8f7 Hvis jeg kun skulle undervist de første 90 minuttene man har en elev i bilen så hadde jeg tørnet. Å ha seks nye elever etter hverandre er utfordrende på en merkelig måte. Når dagen er slutt husker du ikke hvem som gjorde hva, normal sett kan man knytte minner opp mot et sted eller en aktivitet, men alle har gjort det samme. Da blir det helt merkelig å tenke tilbake, og du føler deg litt som en kassadame når du for femte gang lirer av deg akkurat samme setningen. Heldigvis styrer jeg dagene mine selv, så jeg har elever på forskjellige nivå. I de første timene er de fleste elevene relativt like, men når jeg begynner å spørre om risiko, farer og utfordringer så er alle unike og har forskjellige perspektiver. På trinn 4 blir jeg ofte overrasket, eleven som for noen få uker sa at hen syntes det gikk for fort når vi kjørte i 6 km/t kjører plutselig i 80 samtidig som hen kan fortelle meg at her må vi følge med på elg, lastebilen foran har last som ser løs ut så vi må holde oss ekstra langt unna og at vi må følge med både foran og bak for denne strekningen egner seg for forbikjøring. Eleven er forskjellige, og gode lærere ser det og tilpasser sin undervisning gjennom hele opplæringen til elevens unike forutsetninger. Jeg vet det finnes lærere som kjører en fast løp, med faste ruter og faste øvelser. Jeg tror ikke jeg hadde taklet det. Hvis eleven allerede kan noe, så går jeg videre for å finne noe som er lærerikt. Hva jeg gjør avhenger av eleven, og litt meg selv også. Jeg bruker å starte kjøretimer med å spørre eleven om sine forventninger. Spesielt den første timen. Det er veldig interessant, fordi noen kun vil ha svar på tusen spørsmål om opplæringsløpet, og biler, mens andre vil kjøre inn i sentrum for å lukeparkere. Så prøver jeg å finne et kompromiss mellom det eleven forventer, og de rammene lovene gir meg og hva jeg mener er hensiktsmessig bruk av tid og ressurser. Jeg er veldig bevist på at eleven betaler meg 15 kroner per minutt for å være der, da er det min jobb å sørge for at den tiden blir brukt på best mulig måte. Men hvis eleven vil øve mer på noe for å bli tryggere gjør jeg jo det. Tenk, det finnes folk som er stresset over å parkere. I 50-60 år stresser de over å rygge. Da må det være mye bedre å betale litt ekstra å kunne rygge mens man er avslappet og føler man har kontroll. Men tilbake til tema. Det er mange forskjellige mennesker jeg møter, og jeg liker mennesker. Om jeg ikke liker noen vet jeg at de forsvinner etter noen måneder (eventuelt hvis jeg virkelig ikke liker dem foreslår jeg at de velger en annen lærer). Mens det noen ganger er litt leit at elevene forsvinner så fort, men jeg regner jo med å møte de fleste senere ved andre anledninger. Jeg er på forskjellige steder, så jeg får sett forskjellige ting. I motsetning til et kontor har jeg alltid noen jeg kan snakke med, og utsikten min varierer. Jeg tror heller ikke at mine arbeidsoppgaver er så repetetiv som i mange andre yrker. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #17 Skrevet 23. februar 2017 Hva med å jobbe i reisebyrå? Anonymkode: b15e7...52e
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2017 #18 Skrevet 23. februar 2017 TS, ofte blir veien til mens man går den. Mange av oss har endt opp i jobber og bransjer helt tilfeldig Liten vits i at du skal bestemme deg for hva du vil bli, begynn heller å søke på alt mulig av jobber du er halvveis kvalifisert for og som du kunne tenke deg å gjøre. Anonymkode: b1e63...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå