AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Da jeg var 16 år gammel sleit jeg en lang periode med insomnia og bestemte meg for å ta det opp med en lege. Legen ga meg da en resept på remeron som hovedsaklig er en antidepressiv- og psykose medisin, som gjør deg søvnig. Medisinen hjalp i begynnelsen, men jeg bygde opp toleranse til den veldig fort og det ble til at jeg måtte fortsette å ta den selv etter at den sluttet å fungere fordi jeg var avhengig. Abstinensene fra å ikke ta den gjorde meg så psykisk ustabil at jeg ble suicidal. Det gikk også utover fysisk helse, la på meg ca 20 kilo pga denne medisinen som førte til at jeg ble alvorlig deprimert, som også er stor grunn til at jeg er deprimert i dag, 2 år senere. Jeg vet nå at remeron er en relativt ny medisin som oftest blir brukt av eldre, og som ikke skal bli gitt til personer under 18 år, fordi det ikke er forsket nok på den. Det er også sånn at om man skal gå på denne medisinen, så skal man ha oppfølging av lege helst 1 gang i uka, noe jeg aldri fikk. Jeg fikk heller ikke kontakt med denne legen igjen etter at jeg ble satt på medisinen, jeg har hatt andre leger og psykologer til å prøve å kontakte vedkommende men uten hell. Dette var først og fremst et problem for meg da jeg ikke hadde flere resepter igjen og ble nærmere psykotisk av å ikke ta dem, og jeg kunne jo heller ikke trappe ned på medisinen for å slutte på dem som man skal. Så spørsmålet mitt er da om dette er nok til å saksøke eller en eller annen ordning? Anonymkode: f9a30...291
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #2 Skrevet 21. februar 2017 Hvis du mener deg utsatt for feilbehandling kan du søke om erstatning. Hvis dette var så farlig for deg er det imidlertid ganske merkelig at ikke alle legene du har vært i kontakt med i etterkant har gjort noe for å trappe ned. For øvrig er det ingen regel om at brukere av remeron skal til lege hver uke. Anonymkode: b9d8a...db6 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du mener deg utsatt for feilbehandling kan du søke om erstatning. Hvis dette var så farlig for deg er det imidlertid ganske merkelig at ikke alle legene du har vært i kontakt med i etterkant har gjort noe for å trappe ned. For øvrig er det ingen regel om at brukere av remeron skal til lege hver uke. Anonymkode: b9d8a...db6 Jasså? Vel, det er det leger har fortalt meg i ettertid, det med oppfølgning. Jeg var ikke i kontakt med andre leger mens jeg gikk på medisinen. Anonymkode: f9a30...291
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Hvor lenge er dette siden? Og nei, du saksøker ikke. Det er andre veier å gå. Anonymkode: 2e206...ca1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 Jeg tror dette er mer noe som klages til fylkeslegen som vurderer om du er blitt feilbehandlet eller ikke. Det er ikke riktig at Remeron bare brukes av eldre. Heller ikke at en følges opp av lege ukentlig om en går på dette og det er et vanlig c-preparat å gi ved insomni/søvnproblemer. Utover det, syns jeg også det er kritikkverdig av leger å sette så unge folk på denne typen medisiner med store bivirkninger. Han kunne sendt deg til en søvnspesialist eller gitt deg et mildere preparat som Vallergan som er et preparat som til og med brukes på barn. Anonymkode: fcfbe...a20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå