Ephemera Skrevet 11. desember 2004 #21 Skrevet 11. desember 2004 :o Æææææsj...??? Nå har jeg nesten ikke menstruasjon lenger fordi jeg har hormonspiral, men når jeg hadde den syntes jeg tamponger fungerte helt fint. Dette virker sikkelig ekkelt... :-?
Gjest Ninakanin Skrevet 11. desember 2004 #22 Skrevet 11. desember 2004 :o Æææææsj...??? Nå har jeg nesten ikke menstruasjon lenger fordi jeg har hormonspiral, men når jeg hadde den syntes jeg tamponger fungerte helt fint. Dette virker sikkelig ekkelt... :-? Jeg har heller ikke mensen lengre Genialt, ikke sant Ephemera?
Ephemera Skrevet 11. desember 2004 #23 Skrevet 11. desember 2004 Jo - kjempegenialt Spesielt når man leser om å blø så mye at det skal fylles opp i et beger som man skal tømme...
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 11. desember 2004 #24 Skrevet 11. desember 2004 Tja...det tok litt tid før det ikke var vondt å få den ut. Fortsatt er det litt plunder... Men når man gjør det i dusjen er det ikke så farlig. Viktig at den sitter ordentlig, ellers lekker den. Ser for meg at det må være lett å søle når man skal ta det ut, eller.......????
Gjest Pet Skrevet 11. desember 2004 #25 Skrevet 11. desember 2004 Jo - kjempegenialt Spesielt når man leser om å blø så mye at det skal fylles opp i et beger som man skal tømme... Det er genialt å tilføre kroppen hormoner så man mister mensen, men det er ekkelt å tømme litt blod ut av en kopp? :o Dårlig forhold til kroppen?
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2004 #26 Skrevet 11. desember 2004 Tja...hvis man blør mye, så er det kanskje lett å søle fordi den blir full. Men for meg så blir ikke koppen halvfull engang, så det er vanskelig å søle. (Fikk en aha-opplevelse over hvor mye væske i tampongen som ikke er blod første gang jeg brukte divacup...) Fint at noen her deler erfaringer om hvor ekkel damebeger er. Eller vent, dere har jo ikke prøvd den... Fint at dere synser da
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 11. desember 2004 #27 Skrevet 11. desember 2004 Så dette begeret merkes ikke i det hele tatt når man bruker det?
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2004 #28 Skrevet 11. desember 2004 Så dette begeret merkes ikke i det hele tatt når man bruker det? Nei! Jeg blør vanligvis i 4-5 dager, så jeg tømmer den 8-10 ganger hver mensperiode. Skiftet tampong ca 3 ganger om dagen, deilig å slippe det. I tillegg slipper jeg å bruke bind om natta (hater hater bind). Det er ikke stress å ha mensen mer, yey.
Gjest miau Skrevet 11. desember 2004 #29 Skrevet 11. desember 2004 Dette fikk jeg også lyst til å prøve! Det virker som et bra alternativ. Jeg kjenner ingen som bruker det, og har ikke hørt om det før. Har det hendt at det har lekket for dere?Har det "sklidd ut" på do f.eks? Det høres mye mer delikat ut enn stinkende bind og tamponger..
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2004 #30 Skrevet 11. desember 2004 Jeg fikk også vite om divacup på KG, selv om det tok litt tid før jeg fikk bestilt meg en. (Føler jeg burde få litt provisjon av selskapet snart ) Den detter ikke ut, fordi den lager et vakum i skjeden. Jeg har ikke opplevd noe særlig til lekasje etter at jeg lærte å sette den inn riktig. Men ja, den kan virkelig anbefales. Naturvennlig er den også
Ephemera Skrevet 11. desember 2004 #31 Skrevet 11. desember 2004 Det er genialt å tilføre kroppen hormoner så man mister mensen, men det er ekkelt å tømme litt blod ut av en kopp? :o Dårlig forhold til kroppen? Har ikke dårlig forhold til kroppen min i det hele tatt! Men nå er det sånn at jeg bruker hormonspiral som prevensjonsmiddel da, ikke for å slippe å ha mensen Det jeg mente var at jeg aldri har hatt problemer med å bruke tamponger. Å tømme ut blodet fra en kopp synes jeg imidlertid høres veeeeldig ekkelt ut. Meg om det.
Gjest Anonymous Skrevet 12. desember 2004 #32 Skrevet 12. desember 2004 jeg vet ikke om det er jeg som er som er rar eller om mange dere er fisefin... blod som kommer ut er rent og bare fordi det kommer ut i "nedre etsajen" er det ikke så mye mer spesielt. kropp er da ikke ekkelt! hvordan greier dere i det hele tatt å overleve å gå på do?
Gjest Ninakanin Skrevet 12. desember 2004 #33 Skrevet 12. desember 2004 Men blør man ikke litt mens man driver og skifter/renser begeret, renner ikke det ut da og lager søl..? Og jeg vet jeg ikke har erfaring omkring damebegre, men det må da gå an å synes at det høres ekkelt ut allikevel. Jeg har ingen erfaring i å spise insekter heller, men jeg synes det virker ekkelt. Selv om det kan være en delikatesse et annet sted i verden. Man må vel ikke ha prøvd alt for å ha en mening om det? Da burde man jo slette hele tråder her inne iallefall, slik som "voldta i søvne" og citypark-drapet
Gjest Toantine Skrevet 12. desember 2004 #34 Skrevet 12. desember 2004 ...lager et vakuum inne i skjeden..... :o Jeg hadde null lyst til å prøve før jeg leste dette, og lysten steg ikke akkurat....... Dette virker direkte motbydelig. Klart det kan hende at jeg hadde fått meg en aha-opplevelse dersom jeg hadde prøvd. Men som en annen sa: Frosker er en delikatesse enkelte steder i verden og i Kina spiser de hund. Ingenting kan få meg til å prøve det heller.
Gjest happyending Skrevet 12. desember 2004 #35 Skrevet 12. desember 2004 Unnskyld meg men dette kommer jeg ALDRI til å bruke. makan til ekkel!! Brekker meg her jeg sitter Samme her, blir helt dårlig..
Gjest miau Skrevet 12. desember 2004 #36 Skrevet 12. desember 2004 He he..... Jeg synes tampong er ekkelt jeg da....bare tanken på tampong gjør at jeg får lyst til å prøve damebeger. Det vakumet som dannes er vel bare rundt toppen av begeret?Ikke inni hele sjeden..
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #37 Skrevet 13. desember 2004 Dette begeret virker jo bare genialt! Mange kan ikke bruke bind p.g.a tilbakevendende soppinfeksjoner, og tamponger er jo heller ikke så fint om man har problemer med bakteriebalansen i skjeden, så dette virker egentlig som et meget godt alternativ for dem som "takler" litt blod (det er jo endel ekkelt blod på både bind og tamponger også....) Det er heller ikke mye av mensvæsken som er rent blod, ettersom den inneholder mest slim. Hadde alt vært blod hadde vi nok vært svært blodfattige noen og enhver.
Gjest Gjesten Skrevet 13. desember 2004 #38 Skrevet 13. desember 2004 Man trenger da ikke takle blod for å bruke begeret. Når jeg tømmer begeret står jeg på gulvet med et ben og et ben på en stol. Tar tak nederst i begeret med to fingre og klemmer det, slik at vakumet slipper ut. Tar ut begeret, og tømmer det i vasken, der jeg har rennende vann, skyller begeret og setter det inn igjen, kler på meg og det har tatt omtrent like lang tid som å skifte tampong. Jeg slipper å se den slimete illeluktende tampongen da, som jeg på et eller anet vis må få pakket inn og få i søpla. Vet ikke hva som er verst jeg.
Gjest Anonymous Skrevet 13. desember 2004 #39 Skrevet 13. desember 2004 jeg vet ikke om det er jeg som er som er rar eller om mange dere er fisefin... blod som kommer ut er rent og bare fordi det kommer ut i "nedre etsajen" er det ikke så mye mer spesielt. kropp er da ikke ekkelt! hvordan greier dere i det hele tatt å overleve å gå på do? Hehe - jeg vet faktisk om en mann som brekker seg hver gang han er på do. Og han er middelaldrende, minst. Men til saken: Uhæææ - jeg blir uvel her jeg sitter, og jeg er voksen jente på 27 som ikke har problemer med å se blod, kjøtt eller innvoller. Men tanken på å samle opp masse blod i et desilitermål inni kroppen, dvs med kroppstemperatur på blodkulturen over tid...ehh.. yuk!
Gjest miau Skrevet 14. desember 2004 #40 Skrevet 14. desember 2004 Men tanken på å samle opp masse blod i et desilitermål inni kroppen, dvs med kroppstemperatur på blodkulturen over tid...ehh.. yuk! Det er mye bedre å samle det opp i en tampong?som ikke er steril slik at det blir værre lukt? Jeg har bestilt min egen blod-kopp
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå