Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en veldig mager cv, så må bare bruke det lille  jeg har opparbeidet meg med jobberfaring i løpet av årene. Jeg må jo ha hvertfall to referanser, og den ene har jeg klar. Men den andre av betydning er en praksisplass hvor jeg jobbet for flere år siden, og jeg vet at hun som var butikksjef der på det tidspunktet for lengst har funnet seg ny jobb. Skal jeg da allikevel kontakte henne for å høre om hun vil være referanse(usikker på om hun i det hele tatt husker meg..) eller må jeg kontakte den som er fungerende butikksjef der nå?

Og hvis jeg skal ha min daværende sjef som referanse, hvordan beskriver jeg henne på CV i og med at hun ikke er butikksjef der nå? "Tidl. butikksjef"?

Anonymkode: 27154...a1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må velge den daværende sjefen ja, den nye vet jo ikke hvordan du jobber eller er som person. Ville bare kontaktet hun gamle sjefen. En attest må være ifra sjefen på den arbeidsplassen, men en referanse trenger ikke å være sjefen, så du kan strengt tatt finne en annen kollega som jobber der fortsatt og bruke vedkommende som referanse. Noen jeg kjenner gjorde iallefall det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...