AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #1 Skrevet 21. februar 2017 Hadde et fenalår som vi tenkte å koke kraft på, men det gikk ikke helt etter planen. Gryta stod og putret hele søndagen. Om kvelden skrudde vi av og lot den stå på plata. Etter jobb i går fyrte vi den opp igjen og den putret til vi la oss. Så ble den igjen stående i romtemperatur, frem til nå. Tanken var jo å bruke den til grønnsakssuppe eller lignende. Men da må vi jo koke den opp enda en gang. Hadde dere turt å spise denne krafta/kjøttet? Anonymkode: 9f272...d39
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. februar 2017 #3 Skrevet 21. februar 2017 Litt i grenseland kanskje, den stod jo ganske mange timer fra igår til idag. Men så er den også så gjennomkokt at jeg kan ikke skjønne hvor bakteriene skal komme fra heller. Leste noen artikler om det og det er mange som skrur av varmen over natta. Kraft kan koke lenge og kokes opp igjen etc., har gjort det selv. Det eneste som har skjedd meg når jeg har hatt for lav temperatur på det over natta og gryta har stått for mange dager er at fettet oppå har blitt harskt. Kort sagt: jeg vet ikke, men om den er dårlig smaker den gjerne beskt.
FantasDick Skrevet 21. februar 2017 #4 Skrevet 21. februar 2017 Jeg hadde ikke spist den. Stått i romtemperatur så lenge og blir varmet opp flere ganger. 1
Gjest accident Skrevet 21. februar 2017 #5 Skrevet 21. februar 2017 (endret) Skader ikke å smake Er den OK, så er det ikke noe problem tenker jeg Endret 21. februar 2017 av accident
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2017 #6 Skrevet 21. februar 2017 Nei, men bare nei. Bakteriebonanza neddi der nå. Anonymkode: c3525...6e7
lillemy02 Skrevet 21. februar 2017 #7 Skrevet 21. februar 2017 Smaker den surt nei gjør den ikke det ja!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2017 #8 Skrevet 22. februar 2017 Vi tok sjansen på å koke potetball i krafta (kokte krafta skikkelig opp først). Mens kjøttet muligens luktet litt surt, så det kastet vi. 12 timer etter måltidet har ingen av oss blitt syke. Anonymkode: 9f272...d39
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå